پایگاه خبری تحریر نو 2 دی 1396 ساعت 11:38 http://tahrireno.ir/vdca0un6.49ny015kk4.html -------------------------------------------------- عنوان : ثبت ۵۰۰تصادف و جراحت ۵۳۹ نفر درحوادث رانندگی خطوط تندروی مرکز تهران -------------------------------------------------- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۱۱ تهران با اعلام خبر وقوع بیش از ۵۰۰ حادثه رانندگی در داخل خطوط تندروی محدوده مرکز پایتخت طی ۳ سال گفت:۶۲ درصد متخلفان این تصادفات، راکبان موتورسیکلت ها بوده اند. متن : معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۱۱ تهران با اعلام خبر وقوع بیش از ۵۰۰ حادثه رانندگی در داخل خطوط تندروی محدوده مرکز پایتخت طی ۳ سال گفت:۶۲ درصد متخلفان این تصادفات، راکبان موتورسیکلت ها بوده اند. به گزارش تحریرنو از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، سجاد زارع صفت با اشاره به پروژه تحلیل ۳ ساله تصادفات منطقه ۱۱در سامانه GIS، افزود: آمارها نشان می دهد در طول سال های ۹۳ تا ۹۵ موتورسیکلت ها با ثبت ۳۱۵ مورد تخلف، قانون گریز ترین وسیله نقلیه ای بوده اند که در این مسیرهای عبوری تصادف کرده اند. وی تصریح کرد: در این بین تعداد کل تصادفات سال ۹۵ خطوط تندرو ۲۹۲ فقره بوده و همچنین مسیرخطوط تندروی واقع در خیابان های هلال احمر و مولوی با ۱۳۹ و ۷۱ مورد حادثه به ترتیب در جایگاه های بعدی قرار می گیرند. زارع صفت ادامه داد: در ۵۰۲ تصادفی که داخل این خطوط منطقه ۱۱ اتفاق افتاده ۸۲۵ وسیله نقلیه با یکدیگر برخورد کرده اند و در نتیجه آن ۵۳۹ نفر مجروح شده اند که از این تعداد بیش از ۱۸۰ نفر عابر پیاده بوده اند؛ همچنین نکته جالب توجه این است که در بزرگراه های شیخ محمدی و دشت آزادگان که جزو محدوده منطقه ۱۱ هستند؛ به دلیل ایزوله بودن مسیرBRT، عدم تلاقی با معابر فرعی و عدم امکان تردد سایر وسایل نقلیه در آن، هیچگونه تصادفی از سوی پلیس راهور به ثبت نرسیده است. معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۱۱ تهران از «عدم رعایت حق تقدم عبور» به عنوان بیشترین تخلفی یاد کرد که توسط وسایل نقلیه و در داخل خطوط تندروی این منطقه اتفاق افتاده است و اظهار داشت: یکی از ضعف های اجرایی تمامی مسیرهای اتوبوس های تندروی شهری تهران، تلاقی با تقاطع ها و ارتباط با راه های فرعی جنب این مسیرهاست که به دلیل نیاز وسایل نقلیه به عبور از داخل مسیر تندرو برای دسترسی به خیابان ها و تقاطع های فرعی یا اصلی جنب مسیر BRT اتفاق می افتد. زارع صفت تأکید کرد: در واقع ایزوله نبودن مسیرهای تندرو و این که سایر وسایل نقلیه نیز به راحتی امکان تردد در این خطوط را دارند؛ تبدیل به دغدغه ای شده که رفع آن جز با تغییر ساختارهای اجرایی مسیرهای این سامانه و نیز کمک پلیس راهور امکان پذیر نیست.