علی کاظمی‌منش؛

آخرین وضعیت فروش بلیت قطارهای نوروزی

28 بهمن 1395 ساعت 16:43

مدیر کل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری شرکت راه‌آهن اعلام کرد: از حدود یک میلیون و ۶۱۵ هزار بلیت که ظرفیت نوروزی قطارهای مسافری به حساب می‌آید تاکنون حدود ۳۰۰ هزار بلیت معادل ۲۰ درصد از کل ظرفیت به فروش رسیده است.


مدیر کل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری شرکت راه‌آهن اعلام کرد: از حدود یک میلیون و ۶۱۵ هزار بلیت که ظرفیت نوروزی قطارهای مسافری به حساب می‌آید تاکنون حدود ۳۰۰ هزار بلیت معادل ۲۰ درصد از کل ظرفیت به فروش رسیده است.

به گزارش تحریرنو ؛ علی کاظمی‌منش امروز در نشست خبری با علام آخرین وضعیت فروش بلیط نوروزی تصریح کرد: با وجود آنکه استقبال از خرید بلیت نسبت به سال گذشته کاهشی نامحسوس را نشان می‌دهد، اما تاکنون بخش قابل توجهی از ظرفیت بلیت مسیرهای پرتقاضا به فروش رسیده که از این رقم ۳۵ درصد از این بلیت‌ها به شکل اینترنتی و ۶۵ درصد از طریق دفاتر فروش حضوری بلیت به متقاضیان عرضه شده است.

به گزارش تحریرنو، وی درباره آخرین وضعیت فروش بلیت در مسیر تهران- مشهد توضیح داد: این مسیر که پرترافیک‌ترین مسیر ریلی کشور به حساب می‌آید، در حال حاضر برای روزهای ۲۷ و ۲۸ و ۲۹ اسفند از طرف تهران به مشهد تمام ظرفیت‌هایش به فروش رسیده اما برای تمامی دیگر روزها از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین از تهران به مشهد و بالعکس ظرفیت برای مسافران وجود دارد.

مدیر کل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری شرکت راه‌آهن درباره ظرفیت به فروش رفته در دیگر مسیرها نیز توضیح داد: در حال حاضر ظرفیت چهار مسیر تبریز- مشهد، اصفهان- مشهد، بندرعباس- مشهد و بندرعباس- اصفهان به طور کامل به فروش رسیده و این مسیرها ظرفیتی برای تقاضای جدید ندارند. بعد از مسیر تهران- مشهد مسیر تهران - بندرعباس نیز دیگر محور پرتقاضا برای ایام نوروز به حساب می‌آید که ظرفیت آن از ۲۵ اسفند تا ۷ فروردین به فروش رسیده و برای روزهای بعد هنوز ظرفیت برای خرید جدید وجود دارد.

کاظمی‌منش در پاسخ به سوال درباره چگونگی انتخاب قطارها از سوی مسافران نیز اظهار کرد: در سال‌های گذشته معمولا کوپه‌های شش تخته به فروش می‌رفتند اما در حال حاضر نخستین ظرفیت‌هایی که تکمیل می‌شود مربوط به قطارهای چهار تخته است و قطارهای پنج ستاره که بالاترین کیفیت را ارائه می‌کنند نیز تقاضای بسیار بالایی را به ثبت رسانده‌اند.

وی ادامه داد: طبق برآوردهای صورت گرفته میزان شکایات مسافران از خدمات ارائه شده در قطارها در سال جاری نسبت به سال گذشته کاهش یافته که این موضوع نشان‌دهنده افزایش کیفیت خدمات ارائه شده به مسافران است. این در حالی است که نه‌تنها راه‌آهن افزایش قیمت بلیتی را تصویب نکرده که حتی شرکت‌های خدمات‌دهنده ریلی فعال نیز هیچ تقاضایی برای افزایش قیمت بلیت نداشته‌اند.

مدیر کل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری شرکت راه‌آهن با بیان اینکه از روز نخست دی‌ماه امسال ۲۶۱ واگن مسافری با عمر بالای ۴۵ سال از رده خارج شده‌اند، عنوان کرد: با وجود این موضوع راه‌آهن تلاش کرده ظرفیت بلیت ایام نوروز نسبت به گذشته کاهش نیابد هرچند احتمال آن وجود دارد که در برقراری قطارهای فوق‌العاده قدری دست راه‌آهن بسته باشد. ما برای ایام نوروز در هر روز ۲۰۴ رام‌قطار فعال خواهیم داشت که در مجموع برنامه نوروزی تعداد آنها به ۴۳۰۰ می‌رسد.

کاظمی‌منش با اشاره به اقداماتی که برای نوروز سال ۱۳۹۶ در راه‌آهن انجام شده که تاکنون سابقه نداشته است، تاکید کرد: راه‌اندازی قطار بین‌المللی مشهد- نخجوان، راه‌اندازی قطار گردشگری اندیمشگ- تنگه‌پنج، ساده‌سازی روش‌های پیش‌فروش بلیت و اضافه کردن سایت‌های جدید برای خدمات‌رسانی در این حوزه بخشی از اقدامات انجام شده در سال جاری بوده است. در کنار آن برای مسیر پرترافیکی مانند تهران- مشهد زمان حرکت قطارها در رسیدن به مقصد از حدود ۱۱ ساعت سال گذشته به ۹.۵ ساعت در سال جاری رسیده که امیدواریم مورد استقبال مسافران قرار گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در روزهای پایانی سال ترافیک تقاضا برای خرید بلیت قطار افزایش می‌یابد، مسافران سفرهای نوروزی می‌توانند از خدمات ارائه شده در زمان پیش‌فروش استفاده کنند و برنامه سفر خود را در حال حاضر و با استفاده از روش‌های چندگانه فعلی نهایی کنند، زیرا احتمال آن وجود دارد که ظرفیت بلیت‌ها که به دلیل محدودیت در روزهای پایانی سال به پایان برسد و امکان سفر برای بعضی از متقاضیان فراهم نشود.


کد مطلب: 10325

آدرس مطلب: http://tahrireno.ir/vdcamen6.49nwu15kk4.html

تحریر نو
  http://tahrireno.ir