در نشست "شکاف" مطرح شد:
اسدیزاده: آقاترین مرد سینمای ایران پارسا است
14 بهمن 1393 ساعت 22:40
کارگردان فیلم سینمایی "شکاف" گفت: رسیدن به رئالیسم زندگی هدف جدی این فیلم بود و تمام لحظات این فیلم واقعیت است واتفاقات بحرانزده در فیلم شامل تحقیقات بر روی بچههای این نسل است.
کارگردان فیلم سینمایی "شکاف" گفت: رسیدن به رئالیسم زندگی هدف جدی این فیلم بود و تمام لحظات این فیلم واقعیت است واتفاقات بحرانزده در فیلم شامل تحقیقات بر روی بچههای این نسل است.
تحریرنو: نشست رسانهای فیلم سینمایی "شکاف" به کارگردانی کیارش اسدیزاده و تهیهکنندگی منیژه حکمت و علی سرتیپی با حضور بازیگران این فیلم سینمایی برگزار شد.
در این نشست که مانی باغبانی منتقد آن بود، کیارش اسدیزاده کارگردان فیلم با ابراز خوشحالی از استقبالی که از فیلم او شد گفت: شب هیجانانگیزی برایم بود و خوشحالم، زیرا برای فیلم قبلی خود از چنین اتفاقی محروم بودم.
وی دربارهی ایدهی فیلم توضیح داد: ایدهی این فیلم از لحظهای بود که من و همسر تصمیم گرفتیم بچهدار شویم و در مطلبهای دکترهایی که میرفتیم با دیدگاههای متفاوتی در مورد این موضوع مواجه شدیم که برایمان جالب بود.
اسدیزاده افزود: یکبار در مطب با زوجی برخورد کردیم که به اجبار باید بچهدار میشدند و همین موضوع موجب شد تا اواخر سال ۸۳ کارهای اولیه را برای ساخت"شکاف" شروع کنم.
وی در ادامهی صحبت خود اشاره کرد: در مورد هیچکدام از مسایل فیلم بیگدار به آب نزده و در خصوص تکتک موضوعات قضایی و ورزشی و پزشکی تحقیقات جامع داشتهام.
این کارگردان در مورد دومین همکاریاش با مهدی گرجیان ( فیلمبردار) نیز گفت: باید یادآور شوم که من و گرجیان بیشتر با تصویر باهم صحبت میکنیم و جا دارد تا از سلیقهی بصری او تشکر کنم.
وی در خصوص تدوین فیلم سینمایی "شکاف" که برعهدهی خود او بود بیان کرد: ادعایی در تدوینگری ندارم اما شیوهی کارگردانیام طوری است که اگر راشهایم را به تدوینگر بدهم تصور میکند یکمشت آشغال تحویل او دادهام، زیرا من قصه را تدوینشده میبینم و میسازم.
اسدیزاده از اینکه حجتاله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در نشست این فیلم حضور دارد و شرایط فیلمسازی را برای جوانان فراهم کرده است ابراز خوشحالی کرد.
وی اظهار کرد: رسیدن به رئالیسم زندگی هدف جدی این فیلم بود و تمام لحظات این فیلم واقعیت است واتفاقات بحرانزده در فیلم شامل تحقیقات بر روی بچههای این نسل است.
این کارگردان به غیاب پارسا پیروزفر در این نشست اشاره کرد و در مرود این بازیگر گفت: آقاترین مرد سینمای ایران پارسا است زیرا حالوهوای دیگری به این فیلم داد، کاش امشب در بین ما بود.
در ادامهی این نشست منیژه حکمت یکی از تهیهکنندگان فیلم سینمایی "شکاف" نیز گفت: در این سالها فیلمهای متفاوتی ساختهام اما ژانر اجتماعی با اینکه مسئولیت اجتماعی هم دارد ژانری است که من دوست دارم.
وی بابیان اینکه بسیار خوشحالم از اینکه فیلم کیارش اسدیزاده اینبار دیده شد گفت: وقتی به فیلمسازی اعتماد میکنم به او اختیار کامل میدهم. شاید بعد از نمایش نظراتم را بگویم مانند همین الان که از سالن به بیرون آمدم و به کیارش گفتم که ۸ دقیقه از آن اضافی است.
تهیهکنندهی "شهر موشها ۲" در خصوص وضعیت سینمای مستقل نیز گفت: تا زمانیکه دولت و مجموعهی مدیران حیات خلوتی دارند که دوستان خودشان را در آن گرد هم جمع کردهاند وضعیت کارهای مستقل مشخص است کموبیش کار میکند.
وی اضافه کرد: سینما سطح ندارد و تنها حس و اندیشه است و نسل جوان هر زمان اراده کند راه خود را پیدا میکند و میتواند ایجاز را در سینما بهوجود آورد و حتی با موبایل فیلم بسازد ضمن اینکه اینکار یک سرمایهی عجیب نمیخواهد، زیرا اندیشه راه خود را میرود و بهجایی میرسد که تهیهکنندهی آنرا پیدا میکند.
این تهیهکننده بیان کرد: به نسل جدید سینمای ایران تبریک میگویم و این سینما را دودستی تقدیمشان میکنم.
علی سرتیپی، دیگر تهیهکنندهی این فیلم نیز گفت: این فیلم در ژانر کاری من نبود اما به دوستی با کیارش اسدیزاده اینکار را انجام دادم که ثمرهی خوبی هم داشت، امیدوارم در اکران هم خوب باشد. از همه میخواهم که در زمان اکران هم از این فیلم حمایت کنند.
سحر دولتشاهی از بازیگران این فیلم گفت: مدتی طولانی با این فیلمنامه همراه بودم و از ابتدا مدنظر کارگردان بودم بههمین دلیل با آمادگی بیشتری به این پروژه وارد شدم.
وی دربارهی همکاری با کارگردانهای نسل جوان اظهار کرد: ما همنسل هستیم و با یک سری از مسائل مشابه در زندگی روزمره مواجهیم ضمن اینکه هم سلیقهایم و دغدغههای هم را میدانیم.
بازیگر فیلم "مرگ ماهی" بیان کرد: به جادوی سر صحنه اعتقاد دارم اما با اینحال دورخوانی خیلی بهما کمک کرد و در ساختن لحظهلحظهی کار، ما را جلو انداخت.
هانیه توسلی دیگر بازیگر این فیلم نیز با اشاره به اینکه "شکاف" تجربهی خوبی بود، گفت: از فیلمنامه خوشم آمد زیرا اولین چیزی که برایم مهم است فیلمنامه است.
بازیگر فیلم "خط ویژه" بر جسارت بالای نسل جوان در سینما و تئاتر تاکید کرد و گفت: در زمان روخوانی فیلمنامه تغییرات جزئی را در دیالوگها بهوجود آوردیم و از اینکه کیارش اسدیزاده در این موضوع انعطاف بهخرج میداد ممنونم.
بابک حمیدیان از دیگر بازیگران فیلم که نقش اصلی را برعهده داشت نیز گفت: عاشق کار کردن با بچههای نسل خودم هستم و در کنار آنها مشق کارگردانی میکنم بدین معنا که دوست دارم در آینده فیلم بسازم.
وی در خصوص جلسههای دورخانی فیلمنامه بیان کرد: بازیگر دورخانی نیستم اما دورخانی در این فیلم ما را خیلی جلو انداخت.
بازیگر فیلم "چ" بابیان اینکه نیازها و حرفهای هم نسلهای ما مشترک است افزود: کیارش اسدیزاده کارگردانی اخلاقگرا است اما متاسفانه بعضی از همنسلهای ما فارغ اخلاق عمل میکنند.
براساس این گزارش، در انتهای این نشست سعید راد که مهمان این نشست بود گفت: این فیلم یکی از پربارترین و منطقیترین فیلمهایی بود که در سینمای ایران دیدهام و اینقدر محکم بود که حیرتزده ماندهام.
کد مطلب: 2480
آدرس مطلب: http://tahrireno.ir/vdcf.cd0iw6djxgiaw.html
تحریر نو
http://tahrireno.ir