رئیس دانشگاه خبرداد؛
تدوین بسته اجرایی آموزش های مهارتی و نظام صلاحیت حرفه ای
9 ارديبهشت 1396 ساعت 9:53
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: این دانشگاه به نمایندگی از وزارت متبوع تا پایان خرداد ماه بسته اجرایی آموزشهای مهارتی و نظام صلاحیت حرفهای را تدوین و جهت ارائه به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، به وزیر علوم تقدیم خواهد کرد.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: این دانشگاه به نمایندگی از وزارت متبوع تا پایان خرداد ماه بسته اجرایی آموزشهای مهارتی و نظام صلاحیت حرفهای را تدوین و جهت ارائه به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، به وزیر علوم تقدیم خواهد کرد.
به گزارش تحریرنو از روابط عمومی دانشگاه جامع علمیکاربردی، دکتر محمد حسین امید در اولین نشست رؤسای واحدهای استانی دانشگاه جامع علمی کاربردی با هیأت رئیسه دانشگاه در سال ۹۶ گفت: سند اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال، به تصویب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی رسید و براین اساس تکالیف دستگاه ها در این سند مشخص شده است.
وی افزود: براساس این سند وزارت علوم تحقیقات و فناوری نیز مکلف است تا پایان تیرماه بسته اجرایی آموزشهای مهارتی و نظام صلاحیت حرفهای را با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه دهد.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه دانشگاه جامع متولی نظام آموزش مهارتی در کشور است، اظهار داشت: باتوجه به نامگذاری سال ۹۶ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال، دانشگاه جامع علمی کاربردی نقش بهسزایی در اجرا و تحقق این شعار دارد.
دکتر امید تصریح کرد: ۲۵ سال از عمر دانشگاه جامع علمی کاربردی میگذرد و این دانشگاه ظرفیت لازم را دارد تا بخشی از خواستههای مقام معظم رهبری و رئیس جمهور محترم را در زمینه اشتغال تأمین کند.
وی عنوان کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی باید تا پایان خرداد ماه بسته اجرایی آموزشهای مهارتی و نظام صلاحیت حرفهای را ارائه کند چراکه این دانشگاه متولی این حوزه بشمار میرود.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه تمامی مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی باید تا پایان سالجاری دارای اساسنامه شوند، گفت: اساسنامه مراکزی مورد تأیید قرار میگیرد که از امکانات کافی، مدرسان برجسته، استاندارد فضا و کیفیتهای آموزشی مطلوب برخوردار باشند.
دکتر امید با اشاره به برنامه ریزی برای ارتقاء کیفیت دانشگاه جامع علمی کاربردی عنوان کرد: با هماهنگی با دستگاهها و سازمانهای مختلف قادر خواهیم بود آموزشهای مورد نیاز این دستگاهها را احصا و ارائه کنیم که به موجب آن هم امکان ارتقاء کارکنان فعلی دستگاهها و هم زمینه اشتغال جدید برای فارغالتحصیلان مهارتی فراهم خواهد شد.
وی با اشاره به سطح بندی مراکز این دانشگاه گفت: حدود ۶۰۰ مرکز این دانشگاه ارزیابی شده اند که براساس نتایج آن تعدادی از آنها شرایط لازم برای ادامه فعالیت را ندارند، بنابراین مراکزی که ضعیف هستند حذف و مراکزی که در حد انتظار نیستند نیز به آنها فرصت زمانی داده می شود تا ارتقاء پیدا کنند و خود را با استانداردهای دانشگاه تطبیق دهند.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی اضافه کرد: براساس تفاهمنامهای که با وزارت علوم در حال امضا است در سالجاری مراکز نوآوری و رشد در کنار مراکز علمیکاربردی، توسعه خواهند یافت.
کد مطلب: 11518
آدرس مطلب: http://tahrireno.ir/vdcfctdy.w6dyyagiiw.html