مهندس حسین مهری خبرداد؛
کاهش سرویس های عادی و پیشتاز پست و به روزرسانی اطلاعات 100 درصد اماکن شهری
7 ارديبهشت 1395 ساعت 13:49
مدیرعامل شرکت ملی پست ایران گفت: بیشترین کاهش به سرویس های عادی و پیشتاز اختصاص داشته و در مجموع سال گذشته 9درصد کاهش ترافیک در پست کشور داشتیم که دلیل عمده آن حذف قراردادهای زیان ده،شفاف سازی آمار و تعریف جدید ترافیک در پست می باشد.
مدیرعامل شرکت ملی پست ایران گفت: بیشترین کاهش به سرویس های عادی و پیشتاز اختصاص داشته و در مجموع سال گذشته ۹درصد کاهش ترافیک در پست کشور داشتیم که دلیل عمده آن حذف قراردادهای زیان ده،شفاف سازی آمار و تعریف جدید ترافیک در پست می باشد.
به گزارش خبرنگارتحریرنو،نشست خبری"شرکت ملی پست ایران"صبح امروز با حضور"مهندس حسین مهری" رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست ایران ،"حسین نعمتی" عضو هیات مدیره شرکت ملی پست ایران،"سید مجتبی نصیری" معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی پست ایران و اصحاب رسانه در سالن جلسات ساختمان مرکزی شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران برگزارشد.
درابتدای این نشست خبری"مهندس حسین مهری" مدیرعامل شرکت ملی پست ایران اظهارداشت: در سال گذشته(۱۳۹۴) ما درشرکت ملی پست ایران ۵۷۵میلیون و ۶۰۸ هزار مرسوله پستی را جابه جا کردیم و براساس آمار ۱۰۳ میلیون و ۸۰۰ هزار از مجموع این ترافیک، ثبتی و مابقی غیر ثبتی بوده است.
مدیرعامل شرکت ملی پست ایران تصریح کرد: طی این مدت سرویس امانت با رشد ۱۷ درصدی، TLS با رشد ۷۸ درصدی، سرویس پست ویژه بارشد ۱۳ درصدی، سرویس سفارشی با رشد ۸ درصدی و تجارت الکترونیک با رشد ۲ درصدی ترافیک نسبت به مدت مشابه سال گذشته روبرو بوده است.
وی خاطرنشان کرد: بیشترین کاهش به سرویس های عادی و پیشتاز اختصاص داشته و در مجموع سال گذشته ۹درصد کاهش ترافیک در پست کشور داشتیم که دلیل عمده آن حذف قراردادهای زیان ده،شفاف سازی آمار و تعریف جدید ترافیک در پست می باشد.
مدیرعامل شرکت ملی پست ایران ادامه داد: یکی ازاقدامات مهم پست در سال گذشته توسعه سرویس های نوین و راه اندازی ۹ سرویس جدید پستی همزمان با ۱۷ مهر بوده و توسعه تجارت الکترونیک و کالا و همچنین توسعه زیرساخت نیز با هدف ورود فناوری اطلاعات و ایجاد ارزش افزوده خدمات با جدیت دنبال شد.
وی با اشاره به بهنگام سازی اطلاعات کد پستی در سال ۹۴ عنوان کرد: اطلاعات صد درصد اماکن شهری و ۶۰ درصد اماکن روستایی به روز رسانی شده و ۱۱ میلیون مکان در راستای اجرای طرح GNAF ، نظام نشانی استاندارد ملی، که با متولی گری شرکت پست در حال انجام است طول و عرض جغرافیایی به آن اختصاص یافته است و تاکنون ۶ جلسه کارگروه GNAF به ریاست شرکت پست و حضور سایر سازمان های ذی ربط برگزار گردیده که خوشبختانه پیشرفت خوبی حاصل گردیده است.
مهندس مهری با مروری بر شعار سال ۹۵ با عنوان"اقتصاد مقاومتی، اقدام وعمل" افزود: شرکت پست ازسال گذشته اقداماتی رابا این رویکرد صورت داده که در سال جاری نیز با جدیت تداوم خواهد یافت و در همین ارتباط ستاد "اقتصاد مقاومتی"در سال گذشته در پست شکل گرفت که از دو منظر اقدامات داخلی سازمان وهمچنین اقدامات و تاثیرات پست بر سایر سازمان ها فعالیت های خود را دنبال می کند و با اجرای طرح هایی که در زمینه اقتصاد مقاومتی پیش بینی شده است بتوانیم شعار سال جاری را تحقق بخشیم.
وی با اشاره به برنامه های سال ۹۵ پست خاطرنشان کرد: نگاه پست در سال جاری بر IT متمرکز شده است چرا که ارزش آفرینی این بخش در گروی استفاده بهینه از فناوری اطلاعات می باشد و جهت گیری های پست های دنیا کاهش نیروی انسانی، نوآوری، کالا و تجارت الکترونیک است و همه این رویکردها در سایه فناوری اطلاعات امکان پذیر است که پست ایران نیز با این حرکت همسو گردیده است.
مهندس مهری به راه اندازی سامانه جدید رهگیری مرسولات پستی در آغاز سال ۹۵ اشاره و عنوان کرد: در راستای ارتقای سطح کیفی خدمات شرکت پست و همچنین به منظور اطلاع رسانی جامع و دقیق به همکاران و مشتریان شبکه پستی اقدام به راه اندازی سامانه جدید رهگیری مرسولات پستی نموده و این سامانه رهگیری بی نقص به همراه اطلاعات مورد نیاز را به مشتریان شرکت ارایه می نماید نمایش اطلاعات قبول مرسوله شامل تاریخ و ساعت قبول، نام فرستنده و گیرنده، وزن و کرایه پستی و نمایش نوع سرویس می باشد.
وی ابرازداشت: یکی دیگر ازبرنامه های اساسی پست درسال ۹۵ پیاده سازی سیستم همراه نامه رسان با هدف نظارت بهینه فرایند توزیع و تامین رضایتمندی مشتریان است ودرحال حاضر موزعین استان های سمنان،آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی از این سیستم استفاده نموده که طی سال جاری به سراسر کشور تسری می یابد و توسعه خدمات ویژه شهروندی خوش با برقراری تماس با شماره ۱۹۳ در سراسر کشور از دیگر برنامه های پست است و این سرویس در راستای پاسخگویی بهینه به نیازهای مشتریان در حوزه های خدمات پستی، پیک درون شهریhand to hand، نیابتی و همچنین بازار الکترونیکی خوش با همکاری بخش خصوصی راه اندازی شده است.
مهندس مهری درخصوص سامانه خوش گفت: خرید الکترونیکی بلیط های قطار، اتوبوس و هواپیما، سرویس پست تلفنی، قبول سفارش و توزیع غذای گرم در مقصد و انجام خدماتی که انجام آن نیاز به حضور فیزیکی سرویس گیرنده خدمت در محل نبوده و به صورت نیابتی از سوی شخص ثالث امکان پذیر باشد از مهم ترین فعالیت های سامانه خوش است.
وی درمورد دیگر فعالیت های مهم پست در سال جاری تاکید کرد: راه اندازی سامانه جدید بازار الکترونیک، ایجاد درگاه جدید تجارت الکترونیک، توسعه زیرساخت های ارایه خدمات، ارتقای ظرفیت پهنای باند دفاتر ، پیاده سازی مراکز داده، توسعه برنامه های کاربردی پستی قابل نصب بر روی تلفن همراه و اعتبارسنجی نشانی شهروندان به منظور ارزیابی کیفی محصولات خریداری شده در سامانه بازار الکترونیک است.
مدیرعامل شرکت ملی پست ایران تصریح کرد: توسعه وب سرویس کدپستی با سازمان ها و نهادها در سال جاری نیز دنبال می شود و پست براساس توافق، اطلاعات کد پستی را در اختیار بسیاری از بانک ها و سازمان ها نهاده تا در کنار کد ملی به عنوان یک کد معتبر هویتی به کار گرفته شود و درخواست صدور تاییدیه کد پستی از طریق اینترنت و ایجاد روش های مختلف دریافت آن از دیگر خدمات نوین پستی است.
وی اضافه کرد: به منظور شتاب بخشی به فعالیت های شبکه پستی مشارکت با بخش خصوصی باید افزایش یابد و در سال گذشته اقدامات خوبی با همکاری این بخش صورت گرفت که کاهش هزینه ها و ارتقای کیفیت خدمات را موجب گردید.ضمن اینکه پست در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور فعال امسال خواهد داشت و نرخ تعرفه های امسال نسبت به سال گذشته تغییر نیافته و پست مرسولات هموطنان را با ۴۰ درصد تخفیف به سراسر کشور ارسال می نماید.
مهندس مهری ابرازداشت: برنامه ششم توسعه پست تدوین شده است و پس از تصویب وزارت متبوع اجرایی می گردد و این برنامه براساس استراتژی های اتحادیه و همچنین اسناد بالادستی نظام برنامه ریزی کشور، مطابق با اقتصاد مقاومتی تهیه گردیده است و توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات شالوده این برنامه می باشد که طرح های مختلفی در زمینه خدمات مبتنی برITبراساس آن ارایه می گردد.
وی افزود: ورود اپراتورهای دوم و سوم از دیگر محورهای برنامه ششم توسعه پست است و حضور این اپراتورها ارتقای سهم بازار و کیفیت خدمات و همچنین قیمت های رقابتی را موجب خواهد شد و امیدوارم با ارتقای کیفیت، دقت و سرعت خدمات بتوانیم رضایت بیش از پیش شهروندان را فراهم آوریم.
مهندس مهری در پایان گفت: کسب مدال برنز جایزه عملکرد سرویس EMS (پیشتاز) اتحادیه پستی جهانی درسال جاری یکی از افتخارات پست ایران است و تندیس و لوح این رتبه در کنگره آتی اتحادیه که درترکیه برگزار خواهد شده به کشورمان اعطا خواهد شد.
کد مطلب: 5263
آدرس مطلب: http://tahrireno.ir/vdch.-nmt23nixftd2.html