شبكهی همراه رسانهی ملی
13 تير 1393 ساعت 10:10
شبكهی همراه در اولين مسئوليت خود وظيفهی سيگنالرسانی محتوای ديجيتال سازمان را با استفاده از بستر تلفن همراه بر عهده دارد.
شبكهی همراه در اولين مسئوليت خود وظيفهی سيگنالرسانی محتوای ديجيتال سازمان را با استفاده از بستر تلفن همراه بر عهده دارد.
تحریرنو: با توجه به گسترهی كاربری تلفنهای همراه در جهان امروزی و نيز اهتمامی كه رسانهها در تمامی كشورها برای ضريب نفوذ بيشتر در ميان كاربران و مخاطبان خود دارند، بهنظر میرسد استفاده از پلت فرمی مانند موبايل و قابليتهای متنوع آنروز بهروز در بين برنامهريزان و توسعهدهندگان رسانهای بيشتر مورد توجه و دقت قرار میگيرد.
در همين زمينه سازمان رسانهی ملی با چشماندازی كه در افق رسانهايی خود پيشبينی و نيازسنجی نموده، جایگاهی را برای اين بستر پر نفوذ و كاربردی در نظر گرفته و مجموعهای را با عنوان شبكهی همراه، در معاونت رسانههای مجازی كه مسئوليت كار مطالعاتی و تامين محتوا برای رسانههای نوين را بر عهده دارد، تعريف كردهاست .
شبكه همراه در اولين مسئوليت خود وظيفهی سيگنالرسانی محتوای ديجيتال سازمان را با استفاده از بستر تلفن همراه بر عهده دارد. بر اساس اين ماموريت هماينک مديريت شبكهی همراه معاونت رسانههای مجازی، تعداد سیوچند شبكهی تلويزيونی و بيستشبكهی راديويی را با قابليت دريافت از طريق تلفنهای همراه هوشمند، برای كاربران آن در قالب برنامهی كاربردی تلويزيون همراه در دسترس قرار دادهاست كه علاوه بر اين شبكهها، ساير موضوعات محتوايی مانند فيلم و سريال، مستند، نماهنگ، انيميشن، موسيقی، تلاوتهای قرای نامی، سخنرانی و ديگر عناوين كه همگی از جذابيتهای ويژهای برخوردارند را دارا میباشد تا انتقال پيام سازمان، نفربهنفر در بين كاربران شبكهی همراه به انجام برسد.
گام مهم ديگری را كه در اين واحد برای عرضهی هرچه بيشتر و بهتر محتوای ارزشمند سازمان در دسترس كاربران تلفن همراه برداشته شدهاست، عرضهی محتوا از طريق اپراتور سوم تلفن همراه كشور (رايتل) است و همانطور كه میدانيد هماينک اين اپراتور بهعنوان تنها عرضهكنندهی نسل سوم ارتباطات (G۳) همراه، خدمات خود را ارائه میكند. ازاين طريق، شبكههای سازمان بهصورت زنده و حتی در حركت و در تمامی نقاط، روی تبلتها و گوشیهای تلفن همراه و ديگر وسايل ارتباطی همراه، قابل دريافت و ملاحظه هستند و اين نتيجهی ديدگاه معاونت در عرضهی خدمات هرچه بيشتر و متناسب با نياز روز كاربران است كه بهعنوان اصل اجرايی مورد توجه مديريت ارشد معاونت بودهاست.
در مهندسی پيام كه برای اين راهكار در نظر گرفته شدهاست، بايد به اين نكته اذعان داشت كه توجه به نياز كاربران بههمراه عمق بيشتر ضريب نفوذ و پركردن خلا پوششی كه در اينباره وجود داشت از جمله مهمترين اهداف آن بودهاست و بجاست تا برنامهنويسان، توليدكنندگان و توسعهدهندگان مختلف كه برای رسانههای نوين فعاليت میكنند، زمينهی همكاری خود با اين شبكه از سازمان صداوسيما را فراهم كنند تا دسترسی بيشتری را برای عرضهی محصولات خود در ميان محتوايی كه هم اكنون در ويترين عرضهشدهی شبكهی همراه موجوداست، تعيين نمايند.
بهعنوان مثال هنرمندان آواز و موسيقی كشور، مداحان و قاريان محترم، واعظان و مبلغان دينی، طراحان بازیهاي رايانهای، تهيهکنندگان برنامههای صوتی و تصويری، برنامههای آموزشی يا درسی، ناشران الكترونيكی، فيلمسازان و ديگر هموطنانی كه دست اندركار توليدات فرهنگی هستند، میتوانند با عرضهی توليدات خود از اين طريق، گسترهی بيشتری را برای مخاطبان و كاربران خود در قالب شبكهی همراه صداوسيما در نظر بگيرند و كسب و كاری جديد را هم برای خود تعريف كنند كه با توجه به راهكارهای موجود، به سهمی قابل توجه از درآمد هم برسند.
آنچه كه رسانههای نوين هماينک در زمينههای مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی بهوجود آوردهاند، پديدهيی پيچيده و البته جالب است كه استفاده از ظرفيتهای آن، نتايج و ارزش افزودهيی حيرتآور را تدوين مینمايد كه در آن، همه منتفع هستند و البته تجارتی نوين و مشاغلی جديد را بهوجود میآورند كه تا قبل از اين وجود نداشته و اين هم بهنوعی فرصتی است كه برای زندگی بهتر بهوجود آمدهاست.
در حال حاضر بيش از ۵۰هزار كاربر از طريق دريافت برنامهی كاربردی تلويزيون همراه كه در عرضهكنندگان برنامههای كاربردی "بازار" و "كندو"، عرضه شدهاست از اين شبكه استفاده میكنند و كاربران شبكهی رايتل را نيز بايد به اين گروه اضافه كرد. علاقهمندان برای دريافت اين خدمات، علاوه بر مراجعه به آپ استورهای بازار و كندو، میتوانند به سايت شبكهی همراه (www.hamrahtv.ir) مراجعه و نيز كاربران شبكه رايتل هم میتوانند به نشانی (www.tv.Rightel.ir) مراجعه و دريافت نمايند.
در جهان امروزی رسانهها را در جيب لباستان، بههمراه داريد.
کد مطلب: 826
آدرس مطلب: http://tahrireno.ir/vdcjfmeozuqe8.sfu.html