پایگاه خبری تحریر نو - پربيننده ترين عناوين سينما و تئاتر :: نسخه کامل http://tahrireno.ir/art/cinema-theatre Tue, 18 Jun 2019 16:33:30 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 http://tahrireno.ir/skins/default/fa/normal/ch01_newsfeed_logo.gif تهيه شده توسط پایگاه خبری تحریر نو http://tahrireno.ir/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری تحریر نو آزاد است. Tue, 18 Jun 2019 16:33:30 GMT سينما و تئاتر 60 ادبیات سخیفی که در شبکه نمایش خانگی مُد شده است http://tahrireno.ir/vdccpmqs.2bq4i8laa2.html به لطف حضور کارگردانان و بازیگران طناز و پرطرفدار سیما در شبکه نمایش خانگی، این طور که از شواهد و قراین امر بر می آید گویا اوضاع فروش چه روی پیشخوان مارکت ها و چه از طریق دانلود خوب است. تحریرنو: نکته ای که بیش از هر چیز در تولید آثار در شبکه نمایش خانگی مد نظر است کم رنگ بودن خطوط قرمز و پایین آمدن درجه ممیزی هایی است که در تلویزیون بدون هیچ اغماضی با آن برخورد می شود و حتی آثاری که بر اساس سهل انگاری به آن مجوز داده‌اند مورد توبیخ قرار می‌گیرند.در اینکه خطوط قرمز چه به لحاظ محتوایی و چه به لحاظ پوشش، گریم و ... در شبکه نمایش خانگی چهارچوبی جدا از تلویزیون دارد شکی نیست، اما فضای شبکه نمایش خانگی با توجه به نظارت نمایندگان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نباید مطابق با آنچه در سینما می گذرد تعریف شود.در حقیقت باید این نکته مد نظر مسئولین ذیربط قرار بگیرد که سریالها در شبکه نمایش خانگی اصولا مخاطبان تلویزیونی را به خود معطوف می‌کنند و تردیدی نیست اگر قرار است قواعد سینمایی در شبکه نمایش خانگی در راس باشد سنگ روی سنگ بند نمی ‌بود.سریال ها در شبکه نمایش خانگی همان طور که از اسمشان بر می‌آید میهمان خانه‌های مردم می شوند، خانه‌هایی که محل زندگی افراد درسنین مختلف (نونهالان و کودکان) و دختران و پسرانی هستند که شاید با نسبت خواهر ــ برادری پای این سریالها می‌نشینند و نیاز است ادبیات دیالوگ‌نویسی یا بداهه پردازی در شبکه نمایش خانگی نظارتی عمیق‌تر داشته باشد.در سریال هایی که اخیرا در پیش خوان مارکت ها هستند گاهی می‌شنویم که الفاظ و دیالوگ ها خارج از عرف اخلاق و مخاطبی است که بدون اطلاع در کنار خانواده اش قرار است سریال را دنبال کند.متاسفانه گویا در کنار موقعیت‌نویسی کمدی و طنز، دیالوگ نویسی، لحن‌های طنازانه ، شوخی های منتقدانه و ... فاکتوری به نام لحن نامرغوب و ادبیات غیر قابل استاندارد نیز به ویژگی های طنز از تلویزیون یا شبکه نمایش خانگی اضافه شده است و گویا قرار است مخاطب به هر نحوی جذب شده و به هر نحوی هم بخندد!گویا یکی از فاکتورهای تولید آثار طنز، شوخی های سخیف کلامی است که بدون رعایت اخلاق و ادب قرار است تماشاگر را جذب خود کند. اتفاقی که مطلع شدیم برخی از خانواده ها را از ادامه تماشای سریال ها منصرف کرده است و دور از ذهن نبود که با واکنش برخی از خانواده ها مواجه شود. به هر حال شبکه نمایش خانگی در دسترس همه اعضای خانواده است و این به آن معناست که باید مراقبت کرد ادای کلمات و جملاتی که شنیدن و تعبیر آن در ادبیات مخاطب مضر است این سرگرمی گران را برای مخاطبش گران تر تمام نکند .شخصیت های این مجموعه های تلویزیونی یا از بازیگرهای محبوب سینما و تلویزیون انتخاب شده اند یا اینکه با بازی در کنار بازیگران محبوب به زودی شناخته شده و تردیدی نیست که این تقلید اشتباه و الگوبرداری نادرست می تواند بر رفتار و ادبیات مخاطب تاثیر بگذارد .در حقیقت ناظران وزارت ارشاد باید جدا از ممیزی های معمول اخلاقی، نوع دیالوگ نویسی و انتخاب کلمات را هم مد نظر قرار داده و اجازه ندهند ادبیات سخیف در شبکه نمایش خانگی مد گردد و جای فرهنگ اصیل ایرانی را بگیرد.مجتبی احمدی برنا ]]> سينما و تئاتر Mon, 17 Jun 2019 10:56:34 GMT http://tahrireno.ir/vdccpmqs.2bq4i8laa2.html معرفی مدیران سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان http://tahrireno.ir/vdcd950f.yt0jx6a22y.html مدیران سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان طی احکامی از سوی علیرضا تابش معرفی شدند.به گزارش تحریرنو از ستاد اطلاع‌رسانی و روابط عمومی سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، براساس احکام علیرضا تابش دبیر جشنواره، حبیب ایل‌بیگی به‌عنوان «مشاور عالی دبیر و مدیر سومین المپیاد فیلمسازی نوجوانان کشور»، دکتر رائد فریدزاده به‌عنوان «مدیر بین‌الملل»، ‌محسن دلیلی به‌عنوان «مدیر ارتباطات و روابط عمومی»، ایرج تقی‌پور به‌عنوان «مدیر هنری»، سیمون سیمونیان به‌ عنوان «مدیر دبیرخانه» و عزت الله علیزاده به‌عنوان «مدیر پشتیبانی فنی نمایش» سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان منصوب شدند.مختصری از سوابق مدیران این دوره به شرح ذیل است؛حبیب ایل‌بیگی «مشاور عالی دبیر و مدیر سومین المپیاد فیلمسازی نوجوانان»: در کارنامه‌ حرفه‌ای او مواردی مانند رییس هیئت مدیره و مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران، معاون مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مشاور مدیرعامل و مدیر روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل حوزه‌ هنری، دبیر ستاد اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی و عضویت در ستاد سیاستگذاری و برگزاری چند جشنواره بین‌المللی و ملی دیده می‌شود.دکتر رائد فریدزاده «مدیر بین‌الملل»: دبیر شورای بین الملل سینمای ایران و معاون بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی است، که سوابقی چون همکاری با انجمن سینمای جوانان و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و عضو هیئت علمی دانشگاه را داراست.محسن دلیلی «مدیر ارتباطات و روابط عمومی»: فارغ‌التحصیل روزنامه‌نگاری و خبرنگاری و فعال مطبوعاتی در حوزه سینما. سابقه فعالیت در حوزه روابط عمومی در سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و همچنین حضور در ستادها و روابط عمومی‌‌های چندین دوره جشنواره فیلم فجر، جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان، جشنواره فیلم کوتاه در کارنامه وی به چشم می‌خورد.ایرج تقی‌پور «مدیر هنری»: سابقه تدریس بیست ساله در دانشکده‌های سینمایی، دبیر جشنواره فیلم شهر، مدیر هنری جشنواره جهانی فیلم فجر و تهیه کننده آثار سینمایی، در كارنامه او ديده مى‌شود.سیمون سیمونیان «مدیر دبیرخانه»: مدیر دبیرخانه جشنواره فیلم فجر و مقاومت، مدیر روابط عمومی خانه سینما، مدیر کانون فیلم‌ خانه سینما، مدیر تامین و تولید موسسه رسانه های تصویری و مترجم فیلم‌نامه ها و مقالات سینمایی، از مهمترين سوابق وى محسوب مى شود.عزت الله علیزاده «مدیر پشتیبانی فنی نمایش»: وی مدیرعامل شرکت پشتیبانی و تجهیز سینمای ایران، معاون بازرگانی و تولید و پشتیبانی بنیاد سینمایی فارابی و عضو شورای اجرایی ٣٢ دوره جشنواره فیلم فجر بوده است. عضویت در شورای اجرایی ٢٧ دوره جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان، از دیگر سوابق علیزاده است.سى و دومين جشنواره فيلم هاى كودكان و نوجوانان با هدف معرفى آثار برتر سينماى كودك و نوجوان در عرصه‌هاى «ملى» و «بين‌المللى»، زمينه‌سازى براى توسعه پايدار و متوازن سينماى كودكان و نوجوانان و ايجاد تعامل و تبادل ميان دست‌اندركاران و هنرمندان و همچنين تلاش براى ارتقاء كيفى و گسترش ضريب نفوذ سينماى كودكان و نوجوانان با شناسايى ظرفيت‌ها و سرمايه‌هاى اين عرصه برگزار مى‌شود.اين جشنواره در بخش‌هاى فيلم‌هاى بلند داستانى، فيلم‌هاى كوتاه داستانى، وب‌سری، فيلم‌هاى انيميشن بلند و فيلم‌هاى انيميشن كوتاه برگزار خواهد شد.سى و دومين جشنواره بين‌المللى فيلم‌هاى كودكان و نوجوانان از ٢٨ مرداد (همزمان با عيد سعيد غدير خم) تا ٤ شهريور ١٣٩٨ مصادف با ١٩ تا ٢٦ آگوست، به دبيرى عليرضا تابش در شهر تاريخى اصفهان برگزار خواهد شد. ]]> سينما و تئاتر Tue, 18 Jun 2019 07:42:14 GMT http://tahrireno.ir/vdcd950f.yt0jx6a22y.html اعلام اسامی آثار راه یافته به بخش پویانمایی هفتمین جشنواره فیلم شهر http://tahrireno.ir/vdceff8z.jh8vwi9bbj.html فیلم‌های راه یافته به مسابقه سینمای ایران - بخش پویانمایی هفتمین دوره جشنواره بین المللی فیلم شهر اعلام شد.به گزارش تحریرنو از ستاد خبری هفتمین جشنواره فیلم بین المللی فیلم شهر، از سوی هیات انتخاب بخش پویانمایی: حسین صافی، دکتر علیرضا گلپایگانی و محمدحسین نیرومند، ۴۴ اثر برای نمایش در این بخش انتخاب شد که اسامی آنها به شرح زیر است:"گرگم و گله می‌برم"، ساخته امیرهوشنگ معین، "شهر هزار کبوتر"، ساخته رویا نیک‌منش و مریم هاشم‌نژاد، "سنگ‌های سپید" ساخته فاطمه حسنی، "چرخش" ساخته عابدین محمدی، "پدر" ساخته میرعلی حسینی اصلی، "مثل نامه/ماجرای پسر پرحرف" ساخته مشترک تقدسی، کیانی و رهبر، "موزه ۲"، ساخته بهروز یغماییان، "گولو بولا۲" ساخته اشکان شیرمحمدی ، "ماجراهای آدمک " ساخته امیر سحرخیز، "امی دتر" ساخته زهرا خورشیدی، "از سرزمین‌های شهری" ساخته سارا طیب‌زاده ادیبی، "یکدیگر" ساخته سارا طیب‌زاده ادیبی ، "این سو و آن سو" ساخته لیدا فضلی، "قصه مردی که لب نداشت" ساخته میلاد شاه‌جانی، "The Incomplete " ساخته عرفان پارساپور، "کامی و کتی" ساخته رسول آذرگون، "خاطره نمناک" ساخته مسعود قدسیه، "فصل انگورها" ساخته فرزانه قبادی، "چشم‌انداز خالی" ساخته علی زارع قنات نوی، "بالانس" ساخته برزان رستمی، "پسر دریا" ساخته عباس جلالی یکتا، "آقای گوزن" ساخته مجتبی موسوی ، "حسرت" ساخته ارشاد رهبر صبح‌خیز،"کنترل خشم ۲" ،"تجهیزات ایمنی در ساختمان" و "مدیریت پسماندها۲" ساخته ابراهیم ساکتی ، "شب ترسناک لومو" ساخته ساره شفیعی‌پور، ، "روباه و چاه" ساخته مهدی حیدریان، "سیم ششم" ساخته بهرام عظیمی، "یکی بود یکی نبود" ساخته مهین جواهریان، "روباه" ساخته صادق جوادی، "آلفابت" ساخته کیانوش عابدی، "سینک" ساخته محبوب کلایی، "خورده شده" ساخته محسن رمضان‌پور، "حبسی" ساخته احمد خوش‌نیت، "هیولای بادگیر" ساخته حسن توکلی، "عصر وارونه" "پر" ،"جنگل دامون" ساخته هادی امیری و رها فرجی، "دربی تهران" ساخته مهراد مهابادی،"کلاف" ساخته ملیحه غلام‌زاده، "...رفت" ساخته سمانه فضل‌الله اسدی، "هر ایرانی یک درخت" ساخته داوود زارعی، "پریوش" ساخته آمنه منشی‌زاده.هفتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر از ۲۶ الی ۳۱ تیر ماه توسط موسسه تصویر شهر و به دبیری هاشم میرزاخانی در شهر تهران - پردیس سینمایی ملت برگزار می‌شود. ]]> سينما و تئاتر Tue, 18 Jun 2019 07:54:59 GMT http://tahrireno.ir/vdceff8z.jh8vwi9bbj.html نقدو بررسی مستند «MDMA»» در پردیس سینمایی رازی http://tahrireno.ir/vdcau0n6.49nae15kk4.html مستند MDMA به کارگردانی امید بنکدار و کیوان علی محمدی در پردیس سینمایی رازی نقد و بررسی می‌شود.به گزارش تحریرنو به نقل از روابط عمومی پردیس رازی، به مناسبت هفته پیشگیری از استعمال دخانیات، فیلم مستند MDMA به کارگردانی مشترک امید بنکدار و کیوان علی محمدی و تهیه‌کنندگی ارد عطارپور روز چهارشنبه ۲۹ خرداد ماه ساعت ۱۷ در پردیس سینمایی رازی به نمایش در می‌آید.همچنین پس از نمایش فیلم، جلسه نقد و بررسی پیرامون آثار مواد مخدر و محرک به همراه معرفی باشگاه سلامت نوجوانان مهر نیز با حضور مسئولان وزارت بهداشت، شهرداری تهران و روانشناسان برگزار خواهد شد.مستند MDMA برنده سیمرغ بلورین بهترین پژوهش از جشنواره فیلم فجر، برنده نشان فیروزه بهترین تصویربرداری، بهترین تدوین و کسب دیپلم افتخار بهترین فیلم از جشنواره سینما حقیقت و برنده جایزه نگاه ویژه جشنواره داستانی رم بوده است که بهرام رادان در آن حضور دارد.شرکت در این مراسم برای عموم علاقه‌مندان رایگان است. ]]> سينما و تئاتر Tue, 18 Jun 2019 09:54:57 GMT http://tahrireno.ir/vdcau0n6.49nae15kk4.html بازگشت ۱۰۰ میلیون دلاری «مردان سیاه پوش» به سینما http://tahrireno.ir/vdcbfzb8.rhbwfpiuur.html جدیدترین قسمت از سری فیلم‌های کمدی-اکشن و علمی تخیلی «مردان سیاه پوش» در هفته نخست اکران به فروش جهانی بالغ بر ۱۰۰ میلیون دلار دست یافت.به گزارش تحریرنو ؛ «مردان سیاه‌پوش: بین‌المللی» محصول کمپانی سونی که چهارمین قسمت از این سری فیلم است، در نخستین هفته اکران همزمان با سینماهای آمریکا در ۵۸ کشور خارجی نیز اکران خود را آغاز کرد و با فروش ۷۴ میلیون دلاری صدرنشین جدول فروش هفتگی گیشه بین‌الملل نام گرفت.علی‌رغم فروش خوب «مردان سیاه‌پوش: بین‌المللی» در کشورهای خارجی، این فیلم در سینمای آمریکا آغاز ناامیدکننده‌ای داشت و تنها به فروش ۲۸ میلیون دلاری اکتفا کرد تا فروش جهانی هفته نخست نمایش این فیلم به ۱۰۲ میلیون دلار برسد.این فیلم که با بودجه ۱۱۰ میلیون دلاری ساخته شده، در نیویورک، مراکش، ایتالیا و لندن فیلمبرداری شده است و روایتگر عملیات‌های طلایی مردان سیاه‌پوش برای به دام انداختن خلاف‌کاران در سراسر جهان است و «تسا تامپسون»، «کریس همسورث» و «ربکا فرگوسن» بازیگران اصلی آن هستند و جای بازیگران سرشناسی چون «ویل اسمیت» و «تام لی جونز» را گرفته‌اند که ۲۲ سال پیش در اولین قسمت «مردان سیاه‌پوش» مقابل دوربین رفتند.«مردان سیاه‌پوش: بین‌المللی» بهترین عملکرد خارجی را با ۲۶.۳ میلیون دلار در سینماهای چین ثبت کرد و روسیه (۵.۱ میلیون دلار)، کره جنوبی (۴.۹ میلیون دلار)، مکزیک (۳.۹ میلیون دلار)، ژاپن _۳.۵ میلیون دلار و بریتانیا (۳.۴ میلیون دلار) از دیگر بازارهای موفق این فیلم در هفته نخست اکران بودند.مجموع فروش جهانی فیلم‌های «مردان سیاه‌پوش» تاکنون به ۱.۷۵ میلیارد دلار رسیده است. ]]> سينما و تئاتر Tue, 18 Jun 2019 10:16:54 GMT http://tahrireno.ir/vdcbfzb8.rhbwfpiuur.html