پایگاه خبری تحریر نو - آخرين عناوين اجتماعی :: نسخه کامل http://tahrireno.ir/social Tue, 18 Jun 2019 16:12:52 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 http://tahrireno.ir/skins/default/fa/normal/ch01_newsfeed_logo.gif تهيه شده توسط پایگاه خبری تحریر نو http://tahrireno.ir/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری تحریر نو آزاد است. Tue, 18 Jun 2019 16:12:52 GMT اجتماعی 60 بررسی ۱۲۰۰ سایت مرتبط با اسلحه/ تشکیل پرونده فروش سوالات کنکور http://tahrireno.ir/vdcc0mqs.2bq418laa2.html رییس پلیس فتای ناجا از رصد ۱۲۰۰ سایت، تارنما و شبکه اجتماعی دارای محتوای مربوط به اسلحه و تیراندازی و دستگیری ۳۸ نفر در این زمینه خبر داد.به گزارش تحریرنو ؛ سردار وحید مجید رییس پلیس فتای ناجا امروز در یک نشست خبری گفت: در پی تاکیدات مقام معظم رهبری در مورد مساله اسلحه و تیراندازی و برخورد با آن در فصای مجازی، ۱۲۰۰ تارنما، سایت، شبکه اجتماعی و ... مورد بررسی قرار گرفت.وی با بیان اینکه در این میان حتی اگر فردی با تفنگ بادی هم عکس داشت آن را رصد کردیم، گفت: ۷۵۰ مورد دارای محتوای عادی بوده و مشکلی نداشتند اما حدود ۴۰۰ مورد نیازمند بررسی و تحقیقات تشخیص داده شد.وی ادامه داد: از این ۴۰۰ مورد یکسری مربوط به صفحات کلاهبرداری و فیشینگ و ... بود که با آنها برخورد شد و از این میان ۲۵۰ صفحه حذف شد، مواردی دیگر نیز در دست اقدام و بررسی است.به گفته سردار مجید، ۳۸ نفر نیز در این زمینه دستگیر شدند و اقدامات پلیس در این زمینه ادامه دارد.رییس پلیس فتای ناجا در بخش دیگری از سخنان خود از تشکیل ۱۰ پرونده در مورد خرید و فروش سوالات کنکور ۹۸ خبرداد و گفت: این پرونده‌ها در حال بررسی است و رسیدگی به آن ادامه دارد.سردار مجید از رسیدگی به ۱۹۱ پرونده قمار در فضای مجازی خبرداد و گفت: رسیدگی به این پرونده‌ها دارای پیچیدگی‌های خاصی است و دراین راستا از ابتدای امسال تاکنون ۲۶ باند شناسایی و منهدم شده است.وی در تشریح عملکرد پلیس فتا در سال ۹۸ اظهار کرد: براساس یافته های پژوهش، در سال ۲۰۱۸، ۳۶۰ میلیون نفر برای نخستین بار آنلاین شدند و از جمعیت کل دنیا، حدود چهار میلیارد و ۳۸۸ میلیون نفر کاربر اینترنت هستند، در کشورهای توسعه‌یافته این ضریب ۸۰، در کشورهای در حال توسعه ۴۵ و در کشورهای کمتر توسعه‌یافته ۲۵ درصد است.وی تصریح کرد: بالغ بر پنج میلیارد نفر کاربر موبایل و بالغ بر سه میلیارد نفر کاربر شبکه‌های اجتماعی هستند و در کشور ایران کاربران اینترنت ۷۳ میلیون نفر اعلام شدند.سردار مجید با بیان اینکه ۲۸ درصد جرایم سایبری در کل کشور مربوط به تهران بزرگ است، گفت: تیم هایی در سطح تهران و استانها مشخص شده به نحوی که اگر در حوزه عمومی حادثه‌ای اعلام شود، تیم ها سریعاً با حضور در محل اقدامات لازم را انجام دهند.رئیس پلیس فتا با اشاره به سهمیه جذب ۲۰۰ نیروی متخصص در پلیس فتا، گفت: از ابتدای سال جاری ۲۵ هزار وقوع جرم در فضای مجازی درکشور ثبت شده که ۱۵ هزار پرونده آن کشف شد و ۲۲۲۷ نفر نیز در این رابطه بازداشت شده‌اند بعبارت دیگر ۶۵ درصد جرائم کشف شده است.وی درباره استان‌های دارای بیشترین جرائم سایبری گفت: تهران بزرگ، خراسان رضوی، اصفهان، فارس و خوزستان به ترتیب بیشترین فراوانی در وقوع جرم را داشتند و حوزه احتفاظی کیش، لرستان، زنجان، بوشهر و سیستان و بلوچستان کمترین فراوانی جرم را از ابتدای امسال تاکنون داشتند.رییس پلیس فتای ناجا با بیان اینکه چهار باند در حوزه کپی‌کارت شناسایی و متلاشی شد گفت: از این باندها که به شیوه اسکیمر فعالیت داشتند ۳۵۰ کارت بانکی کشف و ضبط شد. ۳۸۷ لینک غیراخلاقی نیز شناسایی و مسدود شد.وی پنج جرم اول کشور را برداشت اینترنتی، مزاحمت اینترنتی، کلاهبرداری اینترنتی، هتک حیثیت و سرقت داده اعلام کرد.سردار مجید در مورد کشف شبکه پیچیده سایبری که از سوی دبیر شورایعالی امنیت ملی اعلام شده بود، گفت: از جزئیات این موضوع اطلاعی ندارم. وی در پاسخ به خبرنگاری که خواستار ارائه اپلیکیشن‌های خوب از سوی پلیس شده بود، گفت: رویکرد پلیس فتا بر حمایت از اپلیکیشن‌های داخلی است، باید این شبکه‌ها به عنوان دارایی سایبری کشور ثبت شود، به عنوان پلیس اما توصیه‌ای مبنی بر انتخاب اپلیکیشن‌ها نداریم و این موضوع در اختیار افراد است.وی در پاسخ به سوالی مبنی بر برنامه بکارگیری هکرها در پلیس فتا، اظهار کرد: لفظ هک به معنای نفوذگر است، این افراد پس از شناسایی و بازداشت به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند، تخصص این افراد مورد استفاده ما نیست و اگر هم باشد از آنها استفاده نمی‌کنیم. ما کارشناسان و متخصصان بسیار توانمندی داریم. به‌طوری که ۹۲ درصد از نیروهای پلیس فتا، مهندسان حوزه تخصصی هستند.رئیس پلیس فتا درباره اجرای طرح رمزهای دوم یکبار مصرف نیز گفت: بنا بود از اول خرداد باید رمزهای پویا جایگزین رمزهای ایستا شود، بانک‌ها همکاری بسیاری خوبی در این زمینه داشتند، اما اکنون موضوع اجبار این کار به دلایلی توسط بانک مرکزی اجرا نشد که پیگیری اجرای آن هستیم.البته به شکل اختیاری می‌توان از این رمزها استفاده کرد.مجید، درباره عدم درج قیمت خودرو و مسکن در سایت های دیوار و شیپور و... گفت: اگر موضوعات قابل بررسی باشد، پیگیری و کنترل های لازم انجام خواهد شد.وی در مورد فعالیت‌های استارت آپ ها و شرکت‌های دانش بنیان نیز گفت: سیاست های پلیس به صورت کلی درباره شرکت های دانش‌بنیان، حمایتی است اما درباره آن دسته از فعالیت‌ها که مربوط به مردم و مبادلات مالی می‌شود باید ریسک‌پذیری به حداقل برسد تا مردم دچار خسارت نشود.رئیس پلیس فتا درباره برخورد با جرایم رایانه‌ای بین‌المللی سازمان‌دهی شده، تصریح کرد: در این رابطه نشست هایی در ایران برگزار شده و انتقال دانش صورت گرفته است.سردار مجید، درباره برخورد پلیس فتا با فروشندگان اقلام غیرمجاز در فضای مجازی، تصریح کرد: برای امسال ۱۱ طرح کشوری و ۳۰ طرح استانی بر مبنای آلودگی‌های فضای مجازی داریم و طرح مقابله با دارو نیز طرحی بین‌المللی است.وی در پاسخ به سوالی مبنی بر پخش‌کنندگان کلیپ های دوربین‌مخفی در فضای مجازی و پیگیری و برخورد پلیس در این رابطه نیز گفت: اگر محتوای مجرمانه در این کلیپ ها صورت گیرد، برخورد خواهد شد. اما صرف تهیه عکس جرم نیست و اگر دارای ترویج خشونت باشد، پیگیری صورت می‌گیرد. همچنین اگر مربوط به فضای خصوصی افراد باشد با شکایت شخص قابل پیگیری است. ]]> اجتماعی Tue, 18 Jun 2019 10:24:31 GMT http://tahrireno.ir/vdcc0mqs.2bq418laa2.html فعالیت های استارت آپی آموزش کودکان کار در مرکز پرتو http://tahrireno.ir/vdciuyaz.t1avp2bcct.html فعالیت استارت آپی آموزش کودکان کار در مرکز پرتو واقع در منطقه ۷ با هدف حمایت در حوزه پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی این قشر آسیب پذیر راه اندازی شد.به گزارش تحریرنو از روابط عمومی شهرداری منطقه ۷، آموزش، سوادآموزی، مددکاری، بینایی سنجی، تست های سلامت، برگزاری دوره های خلاقیت و بازی ویژه کودکان آسیب دیده و در معرض آسیب تنها بخشی از خدماتی است که در این مرکز ارائه می شود.گفتنی است همزمان با روز جهانی مبارزه با کار کودکان فعالیت های استارت آپی آموزش کودکان کار در مرکز پرتو همراه با برگزاری برنامه های شاد و مفرح با حضور کودکان کار راه اندازی شد.لازم به ذکر است در مرکز پرتو انجام خدمات پیشگیری، روانشناختی و توانمندسازی به کودکان آسیب دیده به ویژه کودکان کار و خیابان در دستور کار شهرداری منطقه ۷ قرار دارد، حال با راه اندازی مرکز فعالیت استارت آپی آموزش کودکان کار علاوه بر خدمات فوق الذکر آموزش تحصیلی، کامپیوتر، زبان و خلاقیت نیز به کودکان ارائه می شود.همچنین با ارائه مشاوره به خانواده هایی که کودکان آنها مورد آزار جسمی، عاطفی و روانی قرار گرفته اند تلاش می شود در مسیر کمک به این کودکان گام برداشته شود.گفتنی است مرکز پرتو شهرداری منطقه ۷ در خیابان شهید مدنی جنوبی، خیابان حسینیان، کوچه شیرین اصفهانی، پلاک ۳۲ واقع شده است و متقاضیان می توانند با شماره تلفن ۸۸۴۹۶۸۵۱ تماس بگیرند. ]]> اجتماعی Tue, 18 Jun 2019 08:25:32 GMT http://tahrireno.ir/vdciuyaz.t1avp2bcct.html آغاز اجرای طرح انضباط شهری در چهارراه ولیعصر و محدوده تئاتر شهر http://tahrireno.ir/vdcgyu9q.ak97x4prra.html شهردار منطقه ۱۱ تهران از اجرای طرح انضباط شهری در چهار راه ولیعصر (عج) و محدوده تئاتر شهر با همکاری نیروی انتظامی و دیگر نهادهای ذی ربط از صبح امروز سه شنبه ۲۸ خرداد خبر داد.به گزارش تحریرنو از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱ ، نصراله آبادیان در خصوص اجرای طرح انضباط شهری در محدوده تئاتر شهر و چهارراه ولی عصر(عج) گفت: از امروز اجرای طرح انضباط شهری آغاز شده است که با همکاری نیروی انتظامی، یگان حفاظت شهرداری تهران، شرکت حریم بان و شهربان ، معاونت خدمات شهری ، اتحادیه صنف پوشاک و البسه، شرکت ساماندهی مشاغل و کسبه از بساط گستری و دست فروشی جلوگیری می شود.وی با تأکید بر اهمیت نقش نیروی انتظامی در اجرای این طرح شهری افزود: با توجه به این که ساماندهی دستفروشان و بساط گستران طی تفاهم نامه ای به شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل سپرده شده؛ صرفا اقدام ما جلوگیری از بساط گستری و سد معبر است.شهردار منطقه ۱۱ تهران با بیان این که کسبه راسته ولی عصر و خیابان های اطراف نیز در اجرای طرح با مدیریت شهری همکاری می کنند؛ خاطر نشان کرد: پیش از این صاحبان مشاغل بریای جلوگیری از دست فروشی و بساط گستری، اقدام به قرار دادن رگال های خود در سطح پیاده رو می کردند که از امروز مغازه داران نیز موظف شدند رگال های خود را به داخل مغازه هایشان منتقل کنند ودر صورت مشاهده رگال در سطح پیاده از طریق مراجع قضایی با آن ها برخورد قانونی خواهد شد.آبادیان با اشاره به این که برخی از دستفروشان افراد معلول و کم توان هستند که امکان کسب درآمد به شیوه دیگری را ندارند؛ عنوان کرد: شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران پیش بینی‌های لازم را برای ساماندهي این افراد در بازارچه هاي موجود در سطح شهر کرده است.به گفته شهردار منطقه ۱۱ مصوبه شوراي تامين از سه ماه قبل براي اجرا در تمام طول سال توسط منطقه پيگيري و منجر صدور مصوبه شد و پیرو آن هم اجرای انضباط شهری با توجه به انجام هماهنگی لازم بین دستگاه های ذی ربط و اخذ مجوزهای قانونی از روز سه شنبه ۲۸ خرداد در محور ولی عصر(عج) و محدوده تئاتر شهر آغاز شد. ]]> اجتماعی Tue, 18 Jun 2019 08:19:44 GMT http://tahrireno.ir/vdcgyu9q.ak97x4prra.html ۲۰ روز تردد رایگان در هر فصل سهم هر تهرانی http://tahrireno.ir/vdcae0n6.49nau15kk4.html محسن پورسید آقایی معاون ترافیک و حمل و نقل شهرداری تهران جزییات طرح ترافیک جدید را تشریح کرد.به گزارش تحریرنو از روابط عمومی سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران، محسن پورسید آقایی معاون ترافیک و حمل و نقل شهرداری تهران در نشست خبری خود به بیان جزییات طرح ترافیک جدید و ورود خودروها به محدوده زوج و فرد (کنترل آلودگی هوا) پرداخت.او در ابتدای سخنانش با اشاره به اینکه سال گذشته شاهد اجرای مرحله طرح ترافیک بودیم و این طرح با سئوالات و ابهامات زیادی شروع شد، گفت: همانطور که حدس زده می شد، با دیده مخالفت به آن نگاه کردند. دایره سئوالات و ابهامات زیاد بود ولی با اجرای کار، همانطور که قول داده بودیم نتایج آن همه را قانع کرد طرح خوبی بود و ارزش داشت بعد از ۳۸ سال، طرح هوشمند را به جای طرح قبلی اجرا کنیم. ابعاد این طرح و هوشمندی آن را همه می شناسید. از نظر سامانه، نحوه محاسبات و دوربین ها، پا به پای بهترین شهرهای دنیا، شهر تهران چنین سیستمی را داراست و بر اساس نوع خودرو، معاینه فنی و زمان ورود و خروج، عوارض را تشخیص داده و از حساب شهروندان برداشت کند. کمترین اعتراض را به خاطر برداشتهای مالی و دقیق از حساب افراد داشتیم که معمولا مربوط به مخدوش کردن برخی پلاکها بود و دوربینها وقتی پلاک دستکاری شده را می خواندند، متاسفانه برای پلاک دیگری جریمه نوشته می شد که اینها هم با مراجعه افراد به دفاتر، حل شد. نتیجه نهایی طرح سال گذشته، کاهش آلودگی تهران در بعد سواری ها و کاهش ترافیک در مجموعه مرکزی شهر بود. بر اساس آخرین آمار تردد خودروها، در نیمه دوم سال گذشته ۲۲ درصد کاهش تردد را در محدوده مرکزی شهر به دست آوردیم.از اول تیر، طرح جدید اجرا می شودپورسیدآقایی با بیان اینکه گام دوم و تکمیلی طرح ترافیک به اجرا در می آید، گفت: زوج و فرد ۱۴ سال به دلیل کنترل آلودگی شدید هوای تهران اجرایی شد تا تردد را نصف کنند. اما به مرور چون تعداد خودروها دو برابر شد، عملا زوج و فرد فایده ای نداشت و نمی توانست کنترل کننده آلودگی هوای تهران باشد. نتیجه گرفتیم زوج و فرد کارایی خود را از دست داده است و باید برای کاهش آلودگی هوا طرح دیگری جایگزین شود. پس از مطالعات مفصل، در شورای ترافیک به اتفاق آرای وزارت کشور، استانداری، پلیس و شهرداری به این جمع بندی رسیدیم که طرح زوج و فرد را لغو کنیم.او در بیان جزییات طرح جدید گفت: پلاک خودروها دیگر مهم نیست زوج یا فرد باشد. هر خودرویی خارج از شماره پلاک آن، ۲۰ روز در هر فصل تردد در محدوده زوج و فرد سابق، یعنی محدوده کنترل آلودگی هوا داشته باشد. در طرح قبلی، پلاکهای فرد، حدود ۲۶ روز و پلاکهای زوج ۳۶ روز مجاز بودند. الان هر روزی که مردم کار دارند، تا ۲۰ روز اجازه دارد وارد این محدوده بشود. مزیت دیگر این است که اگر کسی طرح ترافیک می گیرد و وارد محدوده مرکزی می شود و عوارض می دهد، جزء آن ۲۰ روز محاسبه نمی شود. ۲۰ روز صرفا برای تردد در محدوده زوج و فرد (کنترل آلودگی هوا) است و اگر عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک را داشت، آن روز را برای خودرو، جزو ۲۰ روز سهیه اش محاسبه نمی کنیم.معاون شهردار گفت: اگر خودرویی عوارض بدهد و وارد محدوده شود، می تواند ۲۰ روزش را ذخیره کند. اگر هم مازاد بر ۲۰ روز به هر دلیلی نیاز به حضور در محدوده کنترل آلودگی هوا داشت، در گذشته، عوارض کل طرح ترافیک را باید پرداخت می کرد. الان بر اساس مصوبه شورای شهر، اگر بیش تر از ۲۰ روز در فصل لازم به حضور در محدوده زوج و فرد داشته باشد، نیمی از عوارض را باید پرداخت کند که نسبت به سال گذشته، عوارض پایین تری را پرداخت می کنند.وضع عوارض برای پول درآوردن نیستاو با اظهار امیدواری درباره اینکه همه شهروندان در سامانه «تهران من» ثبت نام کنند، گفت: شرط شمارش ۲۰ روز تردد مجاز شهروندان، ثبت در سامانه «تهران من» است. هر روزی که خودروی ثبت شده در این سامانه وارد محدوده شود، برای آن در سامانه، عدد مشخص می شود. ما مایل نیستیم کسی بیاید و عوارض پرداخت کند. وضع عوارض برای کسب درآمد نیست. برای کاهش به میل به مصرف است. دلمان می خواهد به مردم بگوییم به نفعتان است خودرو شخصی استفاده نکنید یا سفرهای خود را کاهش دهید.پورسیدآقایی توضیح داد: اکنون یک میلیون خودرو در سامانه تهران من ثبت شده است در حالی که تهران حدود ۴ میلیون خودرو دارد. این عزیزان وقتی وارد محدوده کنترل ترافیک می شوند، اگر در سامانه ثبت نام نکرده باشند، باید از همان روز اول، عوارض پرداخت کنند. مردم بدانند با یک ثبت نام ساده می توانند از ۲۰ روز معافی عوارض استفاده کنند، در غیر اینصورت از روز اول ورود به محدوده، عوارض به حساب آنها منظور و بدهکار می شوند.وی گفت: امسال طرح ترافیک در پنجشنبه های نخواهیم داشت، اما محدوده کنترل آلودگی هوا یعنی زوج و فرد را داریم. اگر کسی در محدوده کل محدوده کنترل آلودگی هوا تردد کند، جزء ۲۰ روزش تلقی می شود. آن ۲۰ روز با محاسبه روزهای پنجشنبه هم خواهد بود ولی فقط محدوده کنترل آلودگی هوا محاسبه می شود و بابت ورود به طرح ترافیک، عوارض دریافت نمی شود.پول مردم دیگر بلوکه نمی شودپورسیدآقایی با بیان اینکه شهروندان باید قبلا عوارض ورود به محدوده کنترل ترافیک را رزرو می کردند و ما هم پولی از این لحاظ بلوکه می کردیم، گفت: چون معمولا رسیدگی به پلاکها و برداشت از حسابها، یک هفته طول می کشید، با اعتراض شهروندان روبرو بودیم که یک هفته پولمان بلوکه شده است. تصمیم گرفتیم این مصوبه را برداریم و از اول تیرماه، همه عزیزان که ورود به طرح را رزرو می کنند، پولی از آنها بلوکه نمی شود. در صورتی که تردد نکنند، چون پولی بلوکه نشده است، چیزی از آنها کسر نمی شود. همینطور اگر کسی بیش از ۲۰ روز وارد محدوده شود و حسابش شارژ نباشد، با توافق شورای شهر تهران و پلیس، تا ۳۰ روز به این شهروندان مهلت داده شد که حساب خود را شارژ و بدهی خود را پرداخت کنند. هم در my Tehran و هم در اپلیکیشن های مختلف می توانند بدهی خود را بپردازند. شماره پلاک خودرو را وارد کنند و بدهی شان را بپردازند. در صورت عدم پرداخت بدهکاری ظرف یک ماه، بخشودگی ۲۰ درصدی آنها لغو نمی شود و عملا ۲۵ درصد عوارض بیشتر باید بپردازند و ضمنا پلاک آنها توسط پلیس جریمه می شود. این را در نظر داشته باشید که عوارض و جریمه، دو چیز جداست، یعنی جریمه پلیس، علاوه و مازاد بر عوارض ورود به محدوده است.معاون شهردار تهران در بیان دلایل اجرای طرح ترافیک گفت: این پیام را به عزیزان شهروند داریم با حمل و نقل عمومی تردد کنید و در صورت اصرار بر استفاده از خودرو شخصی، باید عوارضی را پرداخت کنید که خرج توسعه حمل و نقل عمومی، اتوبوسرانی، مترو و توسعه حمل و نقل عمومی می شود. امسال تخفیف معاینه فنی برتر، ۲۵ درصد است، تا به مردم بگوییم دنبال درآمد نیستیم، دنبال پاکی تهران هستیم. هر کسی می رود و داوطلبانه معاینه فنی برتر می گیرد، تخفیفاتمان را بیشتر کنیم.پورسیدآقایی در ادامه سخنانش گفت: ما سال گذشته از محل عوارض طرح ترافیک ۲۹۶ میلیارد تومان وصول کردیم. ۱۳ دستگاه اتوبوس دوکابین خریداری کردیم، بخش مهمی از این عوارض به مترو برای توسعه ساخت مترو داده شد و بخشی هم به اتوبوسرانی برای بازسازی اتوبوسها پرداخت شد. آمار ما می گوید استفاده از مترو و اتوبوسرانی در منطقه مرکزی شهر افزایش داشته است. ولی در کل سفرهای مترو، سال گذشته رشد نداشتیم ولی در منطقه مرکزی شهر، سفر مردم با مترو، رشد قابل توجهی داشته است.او ادامه داد این را باید در نظر داشت ما روزی تا ۳۰ هزار پلاک خودرو را برای پلیس ارسال می کنیم تا جریمه کند. بعضا این اعداد به ۱۵هزار خودرو می رسد.پورسیدآقایی در پاسخ به محدودکردن بیشتر خودروهای شخصی گفت: حق مالکیت و آزادی تردد اشتباه است بگوییم هر کسی هر چیزی داشت هر طور خواست استفاده کند. احترام مالکیت سر جای خود، ولی اگر دیگران از استفاده او ضرر می کنند، باید عوارض را پرداخت کند. این ابداع ما در تهران نیست. بلکه در بسیاری از شهرهایی که شعار آزادی می دهند، این محدودیتها را وضع می کنند. اگر قرار است کسی از خودرو شخصی استفاده کند، باید عوارضی که برای دیگران به وجود می آورد، پرداخت کند. من شاید بخواهم روزانه صدها کیلومتر در شهر ویراژ دهم، ترافیک و آلودگی به وجود بیاورم، ما می گوییم منعی برای استفاده نیست ولی اگر قرار است مردم از تردد شما ضرر کند و مریض شوند، باید عوارض را بپردازی. عوارض فعلی خیلی اندک است. طبق گزارش بانک جهانی ضرر ترافیک در تهران ۲.۶ میلیارد دلار در سال است. مردم تهران سالانه هزینه سلامتی و درمان به دلیل آلودگی هوا و ترافیک می پردازند. آزادانه اگر رفتار کنیم، باید آنهایی که آلودگی ایجاد می کنند باید ۲.۶ میلیارد دلار جبران کنند، چه کارخانه، نیروگاه یا خودرو سواری باشد.او ادامه داد: ما درباره توسعه حمل و نقل عمومی هم همزمان داریم این کار را انجام می دهیم. در سال ۹۶ و ۹۷ ما ۱۳ قطار اضافه کردیم. امسال ۱۰ قطار جدید اضافه می کنیم. در اتوبوسرانی، ۱۳ اتوبوس جدید خریدیم. خطوط مینی بوس رانی با مشارکت بخش خصوصی راه اندازی می شود. خوشبختانه مینی بوسهای مجهز به فیلتر که دود ایجاد نمی کند، خریداری شده است و فردا گروه اول این مینی بوسها استفاده می شود. ]]> اجتماعی Mon, 17 Jun 2019 10:36:02 GMT http://tahrireno.ir/vdcae0n6.49nau15kk4.html ابلاغ بخشنامه بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حساب http://tahrireno.ir/vdcj8aev.uqeo8zsffu.html بخشنامه بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حساب در سال ۹۸ با اصلاح آیین‌نامه مربوطه از سوی سرپرست سازمان تامین اجتماعی صادر و برای اجرا به تمامی واحدهای اجرایی این سازمان ابلاغ شد.به گزارش تحریرنو از روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، با توجه به نامگذاری سال ۹۸ به عنوان سال رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری و در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و به منظور مساعدت با کارفرمایان خوش حساب مدیون، هیأت وزیران در اجرای ماده (۱۳) قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تأمین نیازهای کشور و تقویت آنها در امر صادرات، موضوع بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان را مصوب کرد و بلافاصله پس از اعلام به سازمان تامین اجتماعی، بخشنامه آن تهیه و ابلاغ شد.بر اساس این مصوبه، کارفرمایان کارگاه‌های مشمول با تأیید ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه‌های استانی آن، در صورتی که جرائم متعلقه آنها مربوط به قبل از تاریخ ۲۹‏/۱۲‏/۱۳۹۶ باشد، چنانچه حداکثر تا سه ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این تصویب نامه در مورد پرداخت یا تقسیط اصل بدهی قطعی شده براساس مدارک و مستندات ابرازی، با سازمان تأمین اجتماعی توافق کنند، از بخشودگی جرائم متعلقه موضوع این آیین‌نامه برخوردار خواهند شد. ]]> اجتماعی Mon, 17 Jun 2019 10:33:40 GMT http://tahrireno.ir/vdcj8aev.uqeo8zsffu.html چگونه تله فقر در بافت فرسوده روح زیبایی شهرها را می بلعد؟ http://tahrireno.ir/vdcjtaev.uqeovzsffu.html امروز بافت‌های فرسوده شهری به منزله تله فضایی فقر تبدیل شده‌اند كه به دلیل نبود برنامه و مدیریت واحد و كارآمد حلقه آن هر روز تنگ‌تر می‌شود.تحریرنو: در عصری که جهان به سرعت به سمت شهری شدن می تازد و تا سال ۲۰۵۰ حدود ۸۰درصد از مردم جهان شهرنشین خواهند شد، فرسودگی چالش بزرگ بسیاری از شهرهاست که هزینه های هنگفت اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، امنیتی و زیست محیطی را برای شهر و مدیریت شهری به دنبال دارد. در همین راستا بهسازی و نوسازی بافتهای فرسوده شهری در واقع به عنوان یک جنبش جهانی پدیدار شده است. امروزه بسیاری از شهرها در اثر فشار جمعیت و صنعت با فرسودگی قسمتی از بافت خود در طول زمان مواجه شده اند. این بافتها قسمتی از پهنه شهر هستند که در برخی مواقع واجد ارزش تاریخی بوده و نیازمند مداخله هستند. بافتهاي فرسوده شهري از جمله ساخت و سازهاي ناموزون شهري هستند كه به دليل قدمت اين بافت ها از يك سو و نيز وجود پديده هاي مهاجرت، فقر، آلودگي هاي زيست محيطي و بعضي ديگر از مسائل اقتصادي و اجتماعي – فرهنگي به عنوان يكي از اساسيترين مشكلات شهري؛ بويژه در كلان شهرها درآمده اند. در واقع بافتهای فرسوده شهري صرفاً محيطهايي داراي بافت كالبدي فرسوده نيستند، بلكه اين محله ها بازتاب عوامل اجتماعي، اقتصادي، سياسي، علمي و فني و عوامل ارزشي و اعتقادي و نيز نوع روابط انساني موجود در جامعه و محيط بزرگتر هستند. اگر بخواهیم اندکی عملیاتی تر به تعریف بافت فرسوده بپردازیم باید گفت که بیشتر ساختمانهای اینگونه بافتها دارای قدمتی بیش از ۵۰سال دارند و اگر هم کمتر از ۵۰سال عمر داشته باشند فاقد استانداردهای فنی هستند. دانه بندی آنها ریز بوده و به طور متوسط مساحت عرصه آنها کمتر از ۲۰۰ متر می باشد. مصالح بکار رفته در آنها چه خشت و آجر و یا آهن بدون اتصالات و فاقد سیستم سازه ای و اسکلتی باشد ؛چه مصالح نامرغوبی که امروز نوسازهای فرسوده را بوجود آورده اند، معابر آنها یا تنگ و پرپیچ و خم با بن بستهای با عرض کمتر از ۶ متر هستند، یا شهرک های جدیدی هستند که با وجود عریض بودن خیابان های آنها به علت افت نمای بصری و نامرغوبی مصالح ساختمانی دچار فرسودگی زودتر از موعد شده اند. در کشور ما طبق جدیدترین آمارها حدود ۱۴۰هزار هکتار بافت فرسوده در۴۶۵ شهر کشور شناسایی شده است که در واقع این بافتها ۲۰ درصد سطح شهرها و ۳۰ درصد جمعیت شهري کشور را در جاي داده اند. بر هم کنش سه شاخص ناپایداري بناها، ریزدانگی قطعات و نفوذ ناپذیري معابر در این بافتها شرایط بسیار ویژهاي در افزایش خطر و تلفات جانی ساکنان و هموطنانمان در شرایط وقوع مخاطرات طبیعی و انسانی ایجاد می نماید. این بافتها علاوه بر اینکه به لحاظ زيبايي بصري دچار ناهنجاري هايي متعدد بوده و روح جستجو گر زيبايي شهروندان را اقناع نمي كند از نظر اجتماعی و اقتصادی نیز به تله های فقر تبدیل می شوند آنها بخاطر کیفیت زیست پایین به فرصتي براي سكونت اقشار كم درآمد روستايي و شهري كه فاقد توان مالي براي سكونت در ساير محلات شهري مي باشند، شده که به تبع آن چرخه اي از فرسودگي و فقر اجتماعي- فضايي را در اين محلات دامن زده است. ذکر موضوع فرسودگی در کلانشهر تهران به روشن شدن موضوع کمک بیشتری خواهد کرد در تهران حدود ۳۳۰۰ هکتار بافت فرسوده وجود دارد که سه شاخص مذکور را دارا هستند و حدود ۱۴هزار هکتار از مساحت ۶۵هزار هکتاری آن ناپایدار می باشد به عبارتی ۲۰درصد از مساحت شهر تهران در شرایط ناپایدار قرار دارد که در زمان وقوع بحران و مخاطره می تواند فاجعه آمیز باشد. در همین راستا موضوع باز آفرینی بافت های فرسوده شهری در یکی دو دهه اخیر مورد توجه برنامه ریزان و مدیران شهری قرار گرفته است. واژه "بازآفريني شهري" به عنوان يك واژه عام مفاهيم ديگري نظير بهسازي، نوسازي، بازسازي، توانمندسازي و روان بخشي شهري را در بر مي گيرد. بازآفريني شهري به مفهوم احياء، تجديد حيات و نوسازي شهري و به عبارتي دوباره زنده شدن شهر است. در کشور ما هم علیرغم اینکه به لحاظ تئوریک این موضوع به خوبی پرورش داده شده و ضرورت و اهمیت آن آشکار شده است و حتی بسترهای قانونگذاری و مقرراتی آن نیز تا حدودی فراهم شده است اما کماکان اجرایی کردن آن در عرصه شهرهای کشور بسیار کند و بطئی پیش می رود طبق بند پ تبصره ذیل ماده ۶۱ قانون برنامه ششم وزارتخانه های راه و شهرسازی کشور و شهرداریها موطف اند با اعمال سیاستهای تشویقی و در چارچوب قانون حمایت از احیای بافتهای فرسوده از اقدامات بخش غیر دولتی برای احیا و بازسازی بافتهای فرسوده حمایت نمایند همچنین طبق بند ت همین تبصره دولت مکلف است سالانه به احیا و بهسازی حداقل ۱۰درصد از بافتهای فرسوده شهری را با رعایت سرانه های روبنایی و زیربنایی توسط بخش غیر دولتی و شهرداریها در قوانین بودجه سنوات پیش بینی نماید. طبق قانون برنامه ششم باید در انتهای این قانون ۵۰درصد از بافتهای فرسوده کشور بهسازی و نوسازی شده باشند اما به نظر می رسد برای تحقق این امر از مکانیزمهای حمایتی و تشویقی بیشتری استفاده شود. سید محسن طباطبایی مزدآبادی عضو هیات علمی دانشگاه و دبیر کل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران ]]> اجتماعی Sun, 16 Jun 2019 10:53:50 GMT http://tahrireno.ir/vdcjtaev.uqeovzsffu.html برپایی "همایش بزرگ دوچرخه سواری" همزمان با پنج شنبه های بدون خودرو http://tahrireno.ir/vdcgqu9q.ak97z4prra.html "همایش بزرگ دوچرخه سواری" در ناحیه سه منطقه۲۱ در قالب اجرای طرح "پرسه در شهر" و همزمان با پنج شنبه های بدون خودرو برگزار شد.به گزارش تحریرنو از روابط عمومی شهرداری منطقه۲۱، حسین معینی کربکندی معاون امور اجتماعی و فرهنگی این منطقه ضمن بیان خبر فوق گفت: "ورزش" و "انجام فعالیت های منظم بدنی" موجب افزایش سطح نشاط اجتماعی و ارتقای سلامت عمومی شهروندان می شود؛ در همین راستا "همایش بزرگ دوچرخه سواری" همزمان با پنج شنبه های بدون خودرو در ناحیه سه ورودی غربی پایتخت و به مناسبت گرامیداشت "هفته های محیط زیست و بدون دخانیات" برپا شد.وی در ادامه با تاکید بر این نکته که ورزش از بروز بیماری های مختلف جسمی و روحی پیشگیری می کند، افزود: این همایش بزرگ با محوریت اصلی مشارکت دادن اقشار مختلف جامعه اعم از پیر و جوان برپا شد تا بتواند زمینه ساز انجام فعالیت های منظم ورزشی در بین شهروندان باشد.معینی کربکندی در پایان خاطرنشان کرد: "همایش بزرگ دوچرخه سواری" به همت اداره اجتماعی ناحیه سه منطقه۲۱ و با همکاری محله های این ناحیه برگزار شد. ]]> اجتماعی Sat, 15 Jun 2019 09:56:08 GMT http://tahrireno.ir/vdcgqu9q.ak97z4prra.html طرح غربالگری بسیج ملی کنترل و پایش فشار خون در منطقه ۱۰ http://tahrireno.ir/vdcgw39q.ak97y4prra.html همزمان با سراسر کشور و شهرداری تهران طرح غربالگری بسیج ملی کنترل و پایش فشارخون در منطقه ۱۰ آغاز شد.به گزارش تحریرنو از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰، سعید شرف دوست معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ضمن اعلام این خبر گفت: با تلاش اداره سلامت و همکاری دانشکده پزشکی دانشگاه تهران طرح غربالگری بسیج ملی کنترل و پایش فشارخون در حال اجراست.شرف دوست اجرای این طرح را در راستای آگاهی بخشی عمومی، کشف موارد جدید ابتلا، کنترل مبتلایان و مراقبت برای پیشگیری از بروز عوارض ناشی از فشارخون بالا برشمرد و افزود: در این طرح که از تاریخ ۱۵ خرداد آغاز و تا ۱۵ تیر ادامه خواهد داشت به صورت روزانه ایستگاه های فشارخون در خانه های سلامت و مراکز مهم منطقه دایر خواهد شد تا گروه های هدف تحت پوشش این طرح ملی قرار بگیرند. ]]> اجتماعی Sat, 15 Jun 2019 08:45:43 GMT http://tahrireno.ir/vdcgw39q.ak97y4prra.html مناسب سازی معابر مرکزی پایتخت در سال ۹۸ ادامه دارد http://tahrireno.ir/vdcf0vdy.w6dc1agiiw.html معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۱۱ گفت: با پایان عملیات مناسب سازی معابر مرکزی شهر تهران که در سال ۹۷ برنامه ریزی شده بود؛ اقدامات عمرانی مناسب سازی بر اساس برنامه زمان بندی شده سال جاری آغاز شد.به گزارش تحریرنو از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱ ، محمد علی شاه حسینی با شاره به اقدامات مناسب سازی که در سال گذشته توسط معاونت فنی و عمرانی در مرکز شهر تهران انجام شد؛ گفت: معاونت فني و عمراني منطقه ۱۱ در سال ۹۷ جهت رفاه حال معلولين جسمي و حركتي اقدام به مناسب سازي محور خيابان كارگر حد فاصل ميدان انقلاب تا خيابان جمهوري و مناسب سازي ساختمان هاي شماره ۱ و ۲ شهرداري منطقه ۱۱ و بوستان شهيد حججي کرده است كه در اين رابطه نيز جلسه اي با حضور شهردار منطقه و معاونين جهت اولويت بندي پروژه هاي مناسب سازي سال ۹۸ برگزار شد.شاه حسینی افزود: این اقدامات در راستای اهداف و برنامه های مدیریت شهری مبنی بر نگهداشت و بهینه سازی معابر انجام شده که شامل اجرای تایل شیار دار برای تردد افراد نابینا ، اصلاح لوله های U شکل برای حرکت راحت تر افراد در استفاده از ویلچر ، همسطح سازی فضای های دارای اختلاف سطح ، مرمت تایل ها و آسفالت معابر ، مرمت جداول ، کف پوش ها و اجرای آسفالت بوده است.به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۱۱ همسطح سازی ، نصب آبخوری ها و وسایل ورزشی ، اجرای رمپ با شیب مناسب و اجرای امکانات برای استفاده معلولان و افراد کم توان از جمله اقدامات انجام شده در بوستان شهید حججی است که به پایان رسیده.وی همچنین از برنامه های سال ۹۸ خبر داد و عنوان کرد: مناسب سازی خیابان کارگر حد فاصل خیابان جمهوری تا میدان پاستور و از میدان پاستور تا چهارراه لشکر ، مناسب سازی بوستان امیریه و بوستان مهر ومناسب سازی ساختمان های شهرداری برای استفاده افراد کم توان و معلولان از دیگر برنامه های این معاونت در سال جاری است. ]]> اجتماعی Sat, 15 Jun 2019 08:37:00 GMT http://tahrireno.ir/vdcf0vdy.w6dc1agiiw.html ۹ روز تا حذف طرح «زوج‌ وفرد» در پایتخت http://tahrireno.ir/vdcgt39q.ak9774prra.html معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ابعاد مختلف طرح حذف «زوج و فرد» و طرح جایگزین را که از اول تیرماه اجرایی می‌شود را تشریح کرد.به گزارش تحریرنو ؛ محسن پورسیدآقایی با اعلام خبر حذف طرح زوج یا فرد از ابتدای تیر ماه، گفت: از آنجایی‌که منابع متحرک، بخش عمده آلودگی هوا را بر عهده دارند می‌بایست تقاضای سفر را مدیریت کنیم چرا که در دنیا از دو روش دیگر یعنی تولید سوخت باکیفیت و تولید وسایل نقلیه استاندارد نیز استفاده می‌شود اما در کشور ما از آنجایی‌که بر روی دو روش فوق‌الذکر نمی‌توان نظری داد، بر همین اساس مدیریت تقاضای سفر را می‌توان در دستور کار قرار داد.وی با بیان اینکه در شیوه مدیریت تقاضای سفر می‌بایست رفتار مردم را به سمت استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی سوق داد تا علاوه بر کاهش تعداد سفرهای تک نفره، هزینه نیز کاهش یابد، افزود: در سال ۸۴ طرحی تحت عنوان «زوج یا فرد» در هسته مرکزی شهر تهران اجرایی شد که براساس آن رقم سمت راست پلاک، ملاک ورود به محدوده بود اما بعد از مدتی بررسی‌ها نشان داد که نه‌تنها این طرح موفقیت‌آمیز نبود بلکه باعث ایجاد مشکلاتی نیز شده است به‌گونه‌ای که افزایش سرانه استفاده از موتورسیکلت، ایجاد شغل‌های کاذبِ موتورسیکلت محور، افزایش سرانه مالکیت خودروی شخصی، افزایش آلودگی هوا و افزایش تخلفات به‌منظور ورود به طرح را ازجمله معایب اجرای طرح زوج یا فرد می‌دانند.محدوده «طرح ترافیک» از سمت شمال خیابان مطهری، از سمت جنوب خیابان شوش، از سمت غرب خیابان کارگر و از سمت شرق خیابان شریعتی و ۱۷ شهریور است و محدوده «زوج و فرد» از شمال به بزرگراه همت، از شرق به بزرگراه امام علی، از جنوب به بزرگراه بعثت و از غرب به بزرگراه‌های نواب و چمران محدود می‌شود.پورسیدآقایی با بیان اینکه در سال ۸۴ تنها دو میلیون خودرو در تهران تردد می‌کرد که نصفی از این خودروها پلاک فرد و مابقی پلاک زوج بود افزود: آن زمان سرانه مالکیت خودرو ۱۷ صدم بوده است و حالا می‌بینیم که تعداد خودروهای پایتخت دو برابر شده است، در آن زمان جمعیت تهران حدود هفت میلیون نفر بوده، اما حالا به بیش از ۹ میلیون نفر رسیده است و قطعاً راهکاری که آن زمان برای دو میلیون خودرو در نظر گرفته بودند، اکنون جوابگوی پنج میلیون خودرو نیست و سال‌هاست که طرح زوج وفرد از سقف اضطرار خود عبور کرده است.وی با بیان اینکه در این سال‌ها کارشناسان به این جمع‌بندی رسیده بودند که با توجه به عوارض و نقاط ضعف طرح زوج یا فرد، زمان انقضای این طرح به سر آمده و باید طرحی دیگر برای کاهش آلودگی هوای تهران تصویب کنند اما اراده‌ای برای اعمال تغییرات وجود نداشت، ادامه داد: رفع آلودگی هوا و ترافیک جزو مطالبات و خواسته‌های اصلی مردم است و تنها ابزاری که در اختیار شهرداری است، مدیریت عرضه و تقاضای سفر است که باید از آن استفاده کنیم که بر همین اساس ایجاد تغییرات در طرح ترافیک و زوج وفرد را در دستور کار خود قرار دادیم و با انجام مطالعات مختلف با دانشگاه تربیت مدرس توانستیم به الگوی جایگزین برسیم.پورسیدآقایی با بیان اینکه پس از بررسی‌های فراوان، طرح «محدوده کنترل آلودگی هوا» به‌جای طرح زوج یا فرد تعیین و در شورای ترافیک تهران نیز توانست با کسب رأی مثبت به تصویب برسد، گفت: محدوده طرح ترافیک از سمت شمال خیابان مطهری، از سمت جنوب خیابان شوش، از سمت غرب خیابان کارگر و از سمت شرق خیابان شریعتی و ۱۷ شهریور است و محدوده «زوج یا فرد» از شمال به بزرگراه همت، از شرق به بزرگراه امام علی، از جنوب به بزرگراه بعثت و از غرب به بزرگراه‌های نواب و چمران محدود می‌شود که حالا در همین محدوده طرح جدید اجرایی می‌شود.حواستان به تردد در پنجشنبه‌ها باشدمعاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه زمان اجرای روزانه طرح جدید ترافیکی ۶:۳۰ تا ۱۹ است، افزود: روزهای جمعه و ایام تعطیل همانند گذشته طرح‌های ترافیکی اعم از طرح ترافیک و زوج یا فرد اجرا نمی‌شود، البته در روزهای پنجشنبه، اگرچه همانند سال گذشته طرح ترافیک نداریم ولی در محدوده دوم یا همان زوج یا فرد سابق، طرح کنترل آلودگی هوا برقرار خواهد بود؛ یعنی تردد روز پنجشنبه جزو سهمیه ۲۰ روزِ هر فصل محاسبه می‌شود و بعد از ۲۰ روز هم مشمول پرداخت عوارض محدوده دوم می‌شود. در واقع بعد از این، پنجشنبه‌ها نه هزینه سال‌های قبل‌تر را دارد و نه شلوغی محدوده در سال ۹۷ را. یک وضعیت بینابین که از دو جهت به نفع مردم و ترافیک شهر خواهد بود.شمارش تعداد روزهای مجاز برای تردد رایگان در محدوده دوم مشروط به این است که ثبت‌نام در سامانه «تهران من» انجام شده باشد. ۲۰ روز رایگان در هر فصل برای تهرانی‌هاوی با بیان اینکه در حال حاضر عملاً علاوه بر روزهای تعطیل، خودروهای پلاک فرد ۲۶ روز و خودروهای پلاک زوج، ۳۹ روز مجاز به تردد هستند گفت: معلوم نیست بر اساس چه عدالتی این تبعیض آشکار سال‌ها میان شهروندان تهرانی ایجاد شده؟ این در حالی است که در طرح جدید ترافیکی، این روزهای رایگان برای همه خودروها یکسان در نظر گرفته‌شده است.پورسیدآقایی با بیان اینکه بر اساس مصوبات قانونی، از اول تیرماه امسال اجرای طرح زوج یا فرد در تهران پایان می‌یابد و طرح «محدوده کنترل آلودگی هوا» جایگزین آن می‌شود گفت: در هر فصل (سه ماه)، خودروهای پلاک تهران ۲۰ روز و خودروهای پلاک غیرتهران ۱۵ روز مجاز به تردد رایگان در محدوده دوم یا همان زوج یا فرد سابق هستند که زوج یا فرد بودن پلاک خودروها نیز در تعیین روزهای مجاز اثری ندارد و ملاک، صرفاً تعداد روزهای تردد است.معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران این را هم گفت که این ۲۰ روز قابل انتقال به فصل دیگر نیست.معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر این‌که شهروندان دقت داشته باشند که شمارش تعداد روزهای مجاز برای تردد رایگان در محدوده دوم مشروط به این است که ثبت‌نام در سامانه «تهران من» انجام شده باشد ادامه داد: عوارض تردد در این محدوده در روزهای فراتر از تعداد مجاز، نصف عوارض طرح ترافیک تعیین‌شده است و باید تمامی دارندگان خودروهای شخصیِ ساکن تهران و همچنین ساکنان دیگر شهرها که با خودرو شخصی قصد سفر به تهران را دارند، قبل از ورود به محدوده‌های ترافیکی اول و دوم در سامانه «تهران من» ثبت‌نام کنند و حساب آن‌ها به میزان کافی، شارژ داشته باشد.تخفیف برای ساکنان محدوده زوج وفرد سابقپورسیدآقایی در مورد وضعیت ساکنان محدوده زوج وفرد سابق نیز با بیان اینکه در سال‌های اخیر محدودیت‌های تردد با خودرو برای ساکنان این منطقه مشکلاتی را ایجاد کرده بود، افزود: ساکنان با اجرای طرح جدید از امتیاز جدید و ویژه‌ای برخوردار شده‌اند به‌گونه‌ای که تخفیف ۵۰ درصدی در هزینه طرح ترافیک و طرح محدوده کنترل آلودگی هوا برای آن‌ها در نظر گرفته شد و این در حالی است که یک‌بار خروج قبل از ساعت ۸:۳۰ و یک‌بار ورود بعد از ساعت ۱۷ نیز برای ساکنان رایگان خواهد بود.ساکنان محدوده دوم (کنترل آلودگی هوا یا همان زوج یا فرد سابق) فقط برای عوارض همان محدوده دوم از تخفیف برخوردارند.وی با بیان اینکه ثبت‌نام از ساکنان محدوده زوج وفرد آغازشده و آن‌ها می‌بایست برای برخورداری از این تخفیف علاوه بر اینکه در سامانه «تهران من» ثبت‌نام می‌کنند، مدارک خود را در دفاتر خدمات الکترونیک شهر به تأیید برسانند، گفت: ساکنان برای بهره‌مندی از امتیازات سکونت در محدوده می‌بایست پس از ثبت مشخصات محل سکونت خود به همراه مدارک شامل سند یا اجاره‌نامه قانونی و فیش پرداخت عوارض نوسازی و پسماند به دفاتر خدمات الکترونیک شهر مراجعه کنند.معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه ساکنانی که در محدوده طرح ترافیک مستأجر هستند اگر در بخش سکونت آن‌ها تاریخ پایان سکونت درج‌شده باشد، می‌بایست هرساله برای ثبت‌نام مجدد به‌عنوان ساکن محدوده طرح ترافیک اقدام کنند گفت: هر واحد مسکونی تنها برای یک خودرو می‌تواند از تخفیف بهره‌مند شود. طبعاً برای ساکنان محدوده طرح ترافیک، این تخفیف ۵۰ درصدی به عوارض تردد در هر دو محدوده تعلق می‌گیرد اما ساکنان محدوده دوم (کنترل آلودگی هوا یا همان زوج یا فرد سابق) فقط برای عوارض همان محدوده دوم از تخفیف برخوردارند.پیامک به شهروندان بدون موجودیوی با بیان اینکه با هماهنگی پلیس راهور ناجا، مهلت یک‌ماهه‌ای نیز برای پرداخت عوارض طرح ترافیک و جلوگیری از جریمه در نظر گرفته‌شده است گفت: بر این اساس، شهروندانی که با خودرو شخصی وارد محدوده طرح ترافیک شده‌اند اما در حساب خود موجودی کافی نداشته‌اند یک ماه مهلت‌دارند بدهی خود را پرداخت کنند تا در فهرست اعمال جریمه قرار نگیرند اما دقت داشته باشید که برای دریافت «هشدار پیامکی» باید در سامانه تهران من ثبت‌نام کرده باشند.به گفته پورسیدآقایی دریافت پیامک هشدار، رایگان است و هزینه‌ای برای شهروندان ندارد.تخفیف ۲۵ درصدی معاینه فنی برتر در طرح جدیدمعاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه در طرح جدید نیز تخفیف برای معاینه فنی برتر در نظر گرفته‌شده است ادامه داد: ۲۵ درصد تخفیف برای دارندگان معاینه فنی برتر در نظر گرفته‌شده است و خودروهای با عمر کمتر از چهار سال که الزامی به اخذ معاینه فنی عادی ندارند نیز می‌توانند برای برخورداری از تخفیف معاینه فنی برتر به مراکز صدور معاینه فنی مراجعه کنند.پورسیدآقایی در مورد هزینه‌های طرح ترافیکی جدید نیز با بیان اینکه هزینه این طرح نیز بر اساس زمان تردد، نوع معاینه فنی و… محاسبه می‌شود گفت: در کل هزینه تردد، نصف هزینه تردد در محدوده طرح ترافیک است. ]]> اجتماعی Wed, 12 Jun 2019 10:02:28 GMT http://tahrireno.ir/vdcgt39q.ak9774prra.html