پایگاه خبری تحریر نو - آخرين عناوين سينما و تئاتر :: نسخه کامل http://tahrireno.ir/art/cinema-theatre Mon, 17 Jun 2019 15:13:16 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 http://tahrireno.ir/skins/default/fa/normal/ch01_newsfeed_logo.gif تهيه شده توسط پایگاه خبری تحریر نو http://tahrireno.ir/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری تحریر نو آزاد است. Mon, 17 Jun 2019 15:13:16 GMT سينما و تئاتر 60 «خوب، بد، جلف۲» کلید خورد/ همکاری مجدد زوج درخشانی و جمشیدی http://tahrireno.ir/vdccemqs.2bq4s8laa2.html فیلم سینمایی «خوب، بد، جلف ۲» به کارگردانی پیمان قاسم‌خانی در تهران کلید خورد.به گزارش تحریرنو ؛ فیلمبرداری فیلم سینمایی «خوب، بد، جلف ۲» به کارگردانی پیمان قاسم‌خانی و تهیه‌کنندگی محسن چگینی از حدود چهار روز پیش در تهران آغاز شده است.تاکنون سام درخشانی و پژمان جمشیدی که در قسمت نخست این فیلم سینمایی نیز ایفاگر نقش اصلی بودند، جلوی دوربین این فیلم رفته‌اند.قرار است به زوی بازیگران دیگری هم در این فیلم به ایفای نقش بپردازند، کمدی «خوب، بد، جلف ۲» به نویسندگی و کارگردانی پیمان قاسم‌خانی دنباله‌ای بر قسمت اول این فیلم سینمایی است که در سال ۹۴ ساخته شد. ]]> سينما و تئاتر Sun, 16 Jun 2019 11:26:12 GMT http://tahrireno.ir/vdccemqs.2bq4s8laa2.html ادای احترام به عباس کیارستمی در سینماها http://tahrireno.ir/vdcbszb8.rhbw8piuur.html همزمان با روز تولد زنده یاد عباس کیارستمی، قبل از هر سانس فیلم کوتاهی از این کارگردان اکران می شود.به گزارش تحریرنو به نقل از روابط عمومی کانون کارگردانان سینمای ایران، به پیشنهاد و پیگیری کانون کارگردانان سینمای ایران در سالروز تولد عباس کیارستمی سینماهای سراسر کشور به عباس کیارستمی ادای احترام خواهند کرد.این اقدام با موافقت انجمن سینماداران به تصویب شورای صنفی نمایش رسیده است از همین رو در روز اول تیر سینماها قبل از نمایش سانس همه فیلم ها، فیلمی کوتاهی برای پاسداشت یاد و خاطره این هنرمند ارزنده ملی را پخش خواهند کرد. ]]> سينما و تئاتر Sun, 16 Jun 2019 11:24:05 GMT http://tahrireno.ir/vdcbszb8.rhbw8piuur.html سریال‌های شبکه نمایش‌خانگی تا کی نیمه‌کاره می‌مانند http://tahrireno.ir/vdcgzu9q.ak97q4prra.html این روزها سریال‌هایی در شبکه نمایش خانگی ساخته و توزیع می‌شود که از همان ابتدا با حاشیه‌های فراوانی مواجه است و در میانه تولید این معضلات بیشتر شده و به رها شدن سریال می‌انجامد.به گزارش تحریرنو ؛ در همه جای دنیا تولید فیلم‌ها و سریال‌ها قاعده و قانون مشخصی دارند و از اصولی پیروی می‌کنند، اما در شبکه نمایش خانگی که در ایران از سال ۸۹ و با توزیع سریال «قلب یخی» پاگرفته این قوانین دیده نمی‌شود. بارها این را دیده و شنیده‌ایم که فلان سریال و یا بهمان سریال با اینکه سازنده‌های خوب و صاحب نامی هم داشته اند، اما نتوانسته‌اند در شبکه خصوصی آنطور که باید و شاید از تعدد مخاطب برخوردار باشند. هنوز مشخص نیست مجوز برخی از این سریال‌ها توسط کدام شورای نظارت تصویب و به مرحله طرح و اجرا می‌رسد. در نتیجه برخی از این سریال‌ها با وجود عوامل حرفه‌ای در حوزه سریال و فیلم سازی، در میانه راه به مشکلاتی اعم از نبود ممیزی لازم، اختلاف با بازیگران، جدایی کارگردان از ادامه سریال، اعمال سلیقه‌های شخصی و ‌‌‌‌... برخورد می‌کنند.علاوه بر این نکته مهمتری که حائز اهمیت است، حقوق مصرف کننده‌هایی است که به طور هفتگی هزینه‌هایی بابت تماشای این سریال‌ها از سبد مصرفی‌شان خرج می‌شود و در پایان هیچ به هیچ!قلب یخی؛ قصه‌ای که تغییر کرد!اولین سریالی که در حوزه نمایش خانگی با چنین مشکلی مواجه شد سریال «قلب یخی» به کارگردانی محمد حسین لطیفی و نویسندگی حامد عنقا بود که کارگردان و نویسنده آن در فصل سوم تغییر کردند و سامان مقدم و علیرضا بذرافشان جایگزین آنها شدند. این سریال که در لایه های زیرین خود به حضور گروه های فراماسونری و به عبارتی شیطان پرست ها می‌پرداخت و به خوبی در زیر لایه های معمایی و جنایی روایت می شد، سرانجام نامشخصی داشت و بعد از پایان فصل اول و توبیخ عواملش، با گروهی دیگر ساخته شد و قصه نیز به همان نسبت وارد فضای خانوادگی و مبهمی با تعدد کاراکترها رسید.عنقا: دستگاه قضایی باید به ماجرا ورود کند«حامد عنقا» نویسنده سریال «قلب یخی» که اولین سریال در شبکه نمایش خانگی بود، خود یکی از افرادی است که با تغییر فیلم‌نامه‌اش حین توزیع سریال مواجه شد. وی درباره این موضوع گفت: وقتی سازنده‌ای پروانه ساخت می‌گیرد و به هر دلیلی پروانه نمایش نمی‌گیرد و یا فیلمش دچار معضلی می‌شود تا مادامی که پرونده‌اش را حل نکند وزارت ارشاد پروانه ساخت جدید به او نمی‌دهد. در حوزه سریال سازی در شبکه نمایش خانگی هم همینطور است.وی در همین زمینه نیز بیان داشت: «قلب یخی ۱ و ۲» به جهت اقتصاد بازار کار موفقی بود، اما بعد از پخش دو سه قسمت اول فصل ۳، تهیه کننده گفت‌وگویی کرده بود درباره اینکه ما داریم ورشکست می‌شویم و کار در پخش نیمه کاره رها شد. از آنجایی که تهیه کننده تا پایان این کار نمی‌تواند کار جدیدی را شروع کند، مجبور شد تا سریال را به پایان برساند و ۶ قسمت آخر قلب یخی را با هم به بازار عرضه کرد.نویسنده فصل اول سریال «قلب یخی» ادامه داد: وزارت ارشاد فکر می‌کند که شما به عنوان تهیه کننده حرفه‌ای احتیاج دارید که چرخه کسب و کارت درست باشد و بتوانی تولید کنی و این چرخه در گرو پروانه ساخت است و نهایت کاری که می تواند به صورت تامینی انجام دهد همین است. موضوعی که در این جا مطرح می‌شود این است که در فیلم‌های سینمایی اگر موضوعی خلاف عرف و شرع باشد سازندگان را به دادگاه احضار می‌کنند که درباره آن توضیح دهند.وی با بیان اینکه من موافقتی با وزارت ارشاد ندارم، گفت: شما ده قسمت یک سریال را با هزینه ۱۲۰ هزار تومان خریداری می‌کنید و بعد از مدتی حس می‌کنید که در حق شما اجحاف شده است، آیا اینجا وظیفه وزارت ارشاد است که ماجرا را پیگیری کند یا دستگاه قضایی؟ اما اگر گاهی احساس می‌کنیم غش در معامله اتفاق افتاده است، همه ماجرا به وزارت ارشاد مربوط نیست. کما اینکه ماجرایی که برای سرمایه مشکوک شهرزاد اتفاق افتاده است، درست است که وظیفه وزارت ارشاد استعلام از نهادهای امنیتی هست اما واقعا کاری نمی‌تواند در این باره انجام دهد.عنقا در همین زمینه ادامه داد: چرا دستگاه قضایی، کارگردان و تهیه کننده یک سریال تلویزیونی که برای سازمان صداوسیما است را صدا می‌کند و به آنها تذکر می‌دهد؟ اما سریالی که مردم ده هفته آن را خریداری کرده و نیمه کاره رها شده، تکلیفش چیست؟ و غیر این است که جزو مصادیق جرم است و دستگاه قضا باید در آن بخش ورود کند؟این نویسنده در ادامه بیان داشت: وزارت ارشاد در چنین مواردی در عمل انجام شده قرار می‌گیرد و برای اعمال قانون در این مسائل قدرتی ندارد. نهایت کاری که می‌تواند انجام دهد اقدامات تنبیهی است که بگوید به سازنده‌های اثر مربوطه اجازه کار نمی‌دهیم. اما باز هم می‌گویم در این بین تنها کسی که ضرر می‌کند مصرف کننده و خریدار این سریال‌ها است نه وزارت ارشاد. و وعده‌هایی که عمل نشد!یکی دیگر از سریال‌هایی که در شبکه نمایش خانگی بسیار موفق عمل کرد و رکورد مخاطب و میزان فروش را در همان هفته اول بدست آورد، سریالی به کارگردانی مهران مدیری بود. مدیری که یکی از چهره های شناخته شده و دوست داشتنی تلویزیون است این بار از محبوبیت خود در جهت ورود به شبکه خصوصی استفاده کرد. او که در تیزرهای تبلیغاتی قبل از پخش مجموعه از مردم می خواست که سریالش را با خرید نسخه اصلی تماشا کنند، خود بر تعهدش پای بند نبود و در نهایت مخاطبان آخرین قسمت این اثر را ندیدند.البته در این مجموعه کارگردان به تنهایی مقصر نبود، چون مدیری کار را به پایان رسانده و تحویل داده بود اما مجید و حمید آقاگلیان تهیه کنندگان اثر، بدون هیچ توضیحی آن را روانه بازار نکردند تا هنوز که هنوز است مخاطبان مهران مدیری را به بدعهدی متهم کنند.ابله؛ توقف در میانه پخشسریال «ابله» اولین تجربه کمال تبریزی در شبکه نمایش خانگی بود. تبریزی بعد از مجموعه الف ویژه «سرزمین مادری» که در همان ابتدای راه پخشش از تلویزیون متوقف شد، این بار شانس خود را در شبکه نمایش خانگی با یک سریال امتحان کرد که تبدیل به اثری ضعیف در کارنامه او بدل شد. این سریال بر خلاف گزینه‌های زیادی که برای موفقیت داشت، از جمله حضور چهره های معروف تلویزیونی و شبکه خانگی مثل محسن تنابنده، احمد مهرانفر، شبنم مقدمی، هوتن شکیبا باز هم دومین شکست این شبکه انحصاری به شمار رفت. در این سریال محسن تنابنده در نقش یک پیرزن با طراحی گریمی متفاوت حاضر شده بود و تبلیغ های صورت گرفته و حدس و گمان ها قبل از پخش به گونه‌ای بود که مخاطب فکر می‌کرد با زوایای جدیدی از بازی تنابنده در این سریال مواجه خواهد شد که این اتفاق نیفتاد. با اینکه علیرضا طالب زاده نگارش ابله را بر عهده داشت، نتوانست رضایت مخاطبانش را جلب کند و عدم موفقیت کار باعث شد از سمت تهیه کننده پخش آن متوقف شود.عشق تعطیل نیست، کمبود سرمایه کافی«عشق تعطیل نیست» که تنها پنج قسمت از آن به بازار عرضه شد، در میانه راه تولید با مشکل عدم سرمایه کافی مواجه شد و تهیه کننده تصمیم گرفت تا از ادامه سریالی که محمدرضا گلزار و مهناز افشار نقش‌های اصلی‌اش را ایفا می‌کردند، انصراف دهد. در همین زمینه با «بیژن بیرنگ» کارگردان دو مجموعه نمایشی «شام ایرانی» و «عشق تعطیل نیست» صحبت کرده و نظر او را درباره عدم توفیق این سریال‌ها جویا شدیم.«بیژن بیرنگ» کارگردان سریال «عشق تعطیل نیست» در همین زمینه گفت: مشکل سریال ما که فقط ۵ قسمت از آن توزیع شد، این بود که سرمایه‌گذارمان پول نداشت و ماجرای سلیقه‌ای با آقای گلزار پیش آمد که گفت من متن را دوست ندارم و تغییرش دهید! لااقل تهیه کننده ما با با عوامل تسویه نکرد که حداقل بتوانیم با گروه دیگری سریال را بسازیم.وی ادامه داد: سرمایه گذار بر این باور بود که سرمایه‌ای که می‌دهد به سرعت به حساب او برمی‌گردد و به عبارتی بیشتر دلال بود تا کارگذار فرهنگی و در این شرایط بیشتر انرژی ما صرف این می‌شود که فلان بازیگر را با واسطه به پروژه برگردانیم و ... در سینما با سرمایه مشخصی فیلمی می‌سازند اما در شبکه خانگی این وجود ندارد و کار شروع می‌شود و در میانه راه تازه متوجه بی پولی‌شان می‌شوند.این کارگردان درباره عدم توفیق بسیاری از سریال‌های شبکه نمایش خانگی نیز گفت: ما در سینما، مراجع فراوانی داریم که در مواقع بحرانی بتوانیم به آنها مراجعه کنیم، اما در بخش سینمای خانگی قدرت حاکمی نداریم. برای مثال در سینما اگر فردی مشکلی داشته باشد این را می‌داند که پرونده‌اش بسته خواهد شد.کارگردان سریال «خانه سبز» ضمن بیان اینکه در سینما اگر تهیه کننده‌ای با عواملش تسویه نکند، نمی‌تواند کار بعدی خود را بسازد، گفت: در شبکه نمایش خانگی اینطور نیست و افرادی که در این حوزه کار می‌کنند شاید اصلا نخواهند کار بعدی داشته باشند و دغدغه این را ندارند و درباره بازیگران هم همینطور است.وی با اشاره به عدم قانونمند بودن شبکه نمایش خانگی نیز گفت: به هر ترتیب هر صنفی باید قانونمند باشد که متاسفانه در اینجا وجود ندارد و شرایط طوری پیش می‌آید که آدم عطایش را به لقایش می‌بخشد. در سینما اگر تهیه کننده‌ای پروانه ساختی داشته باشد و نتواند بسازد باید آن را باطل کند و با عوامل تسویه کند و بعد کار جدیدی را شروع کند، اما در شبکه خانگی اینطور نیست. یکی دیگر از قوانینی که در سینما وجود دارد این است که اگر حتی نتوانستید پولی به بازیگر بدهید او مجاز به ترک گروه نیست و نمی‌تواند همکاریش را ادامه ندهد.کارگردان فصل ۱ و ۲ «شام ایرانی» درباره این پروژه خود نیز بیان داشت: تولید سری ۱ و ۲ این کار خیلی موفق بود، اما برای تولید سری ۳ بنا به سلیقه‌های شخصی ۲۵ درصد از سهم مرا فروختند و کنارم گذاشتند و خودشان با کارگردان دیگری کار را ساختند که اتفاقا موفق هم نشدند.«احضار» اولین و ناموفق‌ترین سریال در ژانر وحشتحدود یک ماه قبل از شروع توزیع اولین سریال ترسناک ایرانی در شبکه خانگی، بیلبوردها و پوسترهایش در مترو و خیابان‌ها جلب توجه می‌کرد و نوید یک سریال موفق در ژانر وحشت را می‌داد، اما بعد از حدود ۵ قسمت از سریال آنچه تصور می‌شد به باد فراموشی سپرده شد و سریال در حد و اندازه و قامت یک سریال ترسناک ظاهر نشد! شاید باید به تفصیل به ریز اتفاق‌های نامطلوب این پروژه پرداخت، اما در همین حد که مدت زمانی نزدیک به ۵ سال برای سریالی با چهار نویسنده و بازیگران نقش اصلی که اسمشان از تیتراژ حذف شده و همچنین تغییر فیلم‌نامه‌ همه آن چیزهایی است که در عدم موفقیت این سریال تاثیر داشت.سلطان محمدی: منتفع‌هایی که نظارت محتوایی را رها کرده‌اند«حسین سلطان محمدی» منتقد سینما و تلویزیون در این‌باره نیز گفت: وضعیت سینمای خانگی و حوزه‌های مشابه گردش اقتصادی بسیار و ناگفته‌ای دارند و تلاش می‌شود وارد ارقام در حرکت درآمده در این میدان کمتر توضیح داده شود و حداکثر چیزی که جدیدا مطرح شده این است که فلان فیلم رکورد فلان سریال را زد!وی با اشاره به چرخش مالی که در این شبکه خانگی وجود دارد، ادامه داد: چرخش مالی آثار شبکه نمایش خانگی نامعلوم است و یک مقدار حالت سنتی این شبکه تغییر پیدا کرده و کمتر کسی به صورت پژوهشی وارد این بحث می‌شود. اگر قبلا شبکه نمایش خانگی یعنی سی دی و دی وی دی توزیع می‌کردند، اما الان با بهره گیری از توان شبکه‌های اینترنتی با تعدد بالا و نرخ‌های ارزان‌تر و حتی عدم بحث در مورد فروش آن در شبکه‌های ماهواره‌ای و حق رایت گرفتن نشان می‌دهد ما با حوزه اقتصادی بسیار گسترده‌ای طرف هستیم که چرخش مادی آن کمتر به رخ کشیده شده و جلوه داده می‌شود، اما در این شرایط من و امثال من به این مشغول هستیم که کیفیت و محتوای این سریال‌ها چرا به این صورت است؟این منتقد ادامه داد: شبکه نمایش خانگی و امثالهم به این دلیل که سهولت بسیاری در دسترسی دارد با هزینه ارزان‌تر در اختیار مخاطب قرار می‌گیرد. در بخش توزیع این سریال‌ها به شدت کسب درآمد می‌شود حال چه در خرید سی دی‌ها و چه پخش‌های آنلاین توسط اپلیکیشن‌های پخش فیلم و سریال. اگر یک زمانی درباره فروش اخراجی‌ها ۱، که در همان روز اول بالای یک و نیم میلیون سی‌دی‌هایش به فروش رفت و در حال تدارک برای توزیع مجدد بودند، توجه می‌شد، در حال حاضر در مورد آثار موجود کمتر کسی این را می‌گفت که تعداد تماشا و هزینه‌هایی که بابت خرید سی دی و خریدهای اینترنتی می‌شود، چقدر درآمدزایی دارد.وی افزود: شبکه نمایش خانگی حتی این را هم توضیح نمی‌دهد که برخلاف سالن سینما که می‌گوییم توزیع کننده پولی را دریافت می‌کند و شهرداری عوارض می‌گیرد و در نهایت از هر درآمدی حدود ۵۰ درصد به صاحب فیلم می‌رسد اما درباره روند جریان شبکه نمایش خانگی کسی توضیحی نمی‌دهد! در حال حاضر حتی اپلیکیشن‌هایی که پخش سریال و فیلم را دارند، به راحتی می‌توانند تبلیغ‌هایی کلان داشته باشند و چه کسی روی اینها نظارت دارد؟! شما حتی فروش نرفته‌ترین فیلم سینمایی را در شبکه نمایش خانگی پخش کنید، سودش در می‌آید. حتی شبکه‌های تعاملی تلویزیون نیز همگی این فیلم‌ها را پخش می‌کنند.سلطان محمدی در ادامه بیان داشت: همه اینها مواردی است که باید شفاف گفته و توضیح داده شود که سازنده، تهیه کننده و سرمایه‌گذار چه مبلغی برای تولید این سریال‌ها دریافت کرده و از سود توزیع چقدر به آنها پرداخت می‌شود و آیا کسی وجود دارد که به طور تحقیقی روی این موضوع بحث می‌کند؟ باید این چرخش سنگین باز شود که چقدر گردش مالی در این شبکه ایجاد می‌شود و چه افرادی آن را تقسیم کرده و بهره‌مندی آن برای چه کسانی است؟ آن وقت است که ما می‌توانید درباره این صحبت کنیم که چرا سازندگان پول عوامل را پرداخت نمی‌کنند؟!وی در پایان نیز گفت: زمانیکه در سینمای عادی با این همه هیاهو خیلی رقم‌ها جا به جا می‌شود و هیچ کسی حرفی نمی‌زند و خیلی مسائل گفته نمی‌شود، شبکه نمایش خانگی نیز جای خود را دارد و به اینجا می‌رسیم که همه محتوا را رها می‌کنند و پول‌های عظیمی که از این چرخه اقتصادی بیرون می‌آید و توزیع می‌شود، بین چه عواملی توزیع می‌شود و چقدر سهم دولت و بخش خصوصی است؟ در این چرخه اقتصادی چه کسانی منتفع هستند که نظارت محتوایی کنار رفته است؟! سازندگان آثار نمایش خانگی با هیاهوی بی ربط باعث می‌شوند که درباره یکسری مباحث اصلی بحث نشود! از طرفی هم بعید می‌دانم هیچکدام از این سریال‌ها با شکست اقتصادی مواجه شده باشند.«رقص روی شیشه» و قصه‌ای که در نبود بازیگران تغییر کردبازیگران نقش اصلی سریال به یکباره و به خاطر عدم پرداخت حقوق و مزایایشان پروژه را ترک کرده و دیگر حاضر به ادامه همکاری نیستند! همین یک خط اصل ماجرای «رقص روی شیشه» بود که در رسانه‌ها بازتاب گسترده‌ای پیدا کرد. سریال که تجربه اول کارگردان آن مهدی گلستانه در شبکه نمایش خانگی بود و با سوپراستارهای سینما و تلویزیون استارت خورده بود و این نوید را به مردم می‌داد با سریالی متفاوت روبرو هستند، اما بعد از توزیع اولین قسمت سریال، بهرام رادان از ادامه همکاری انصراف داده و نویسندگان عدم حضورش را در روایت قصه به گونه‌ای توجیح کردند.سرپرست شبکه نمایش خانگی: مخاطب کاری که دوست ندارد را نمی‌خرد!اما در کنار تمامی گفت‌وگوها و نظرهای سازندگان و کارشناسان هنری، سرپرست شبکه نمایش خانگی در شرایطی که ترجیح می‌داد کمتر صحبت کند، درباره حاشیه‌های ادامه دار در این شبکه خصوصی توضیحاتی ارائه داد. او در کنار اینکه حق اولیه را به تهیه کننده و پخش کننده داد معتقد بود که اگر مخاطبی سریالی را دوست نداشته باشد، خزیداری نمی‌کند. همچنین وی در پاسخ به سوالی مبنی بر سریال‌های نیمه کاره در این شبکه خصوصی نیز معتقد بود که برخی سازندگان مصرند سریال‌هایشان باید به روز باشد، اما برخی نه و ما سعی می‌کنیم قانونی گردآوری کرده تا تولید قبل از توزیع به پایان برسد. همچنین دلیل دیگری نیز در این گفت‌وگو بیان شد و آنهم اینکه ما پولی برای تولید این سریال‌ها به سازندگان نمی‌دهیم و برای رونق چرخه تولیداتشان باید به آنها زمان دهیم!سریال‌ها پس از پایان تولید توزیع می‌شوند«مصطفی سماوات» سرپرست شبکه نمایش خانگی درباره تکلیف سریال‌های نیمه تمام در شبکه نمایش خانگی، گفت: به تازگی تصمیم گرفتیم سریال‌هایی که می‌دانیم به پایان نمی‌رسند، را بعد از پایان تولید در بازار توزیع کنیم که مشکلات اینچنینی به وجود نیاید.وی در توضیح صحبت خود نیز بیان داشت: گاهی اوقات سازندگان برای موفقیت سریال خود ترجیح می‌دهند تا سریالشان حین تولید توزیع شود و با توجه به بازخوردهای مردم بخش بعدی کار را جلو برند و اگر به صورت کامل به ما تحویل دهند، این امکان وجود دارد که سریال به روز نباشد. از طرفی روی تولید برخی سریال‌ها سرمایه گذاری شده و ما مطمئنیم که به پایان می‌رسند. ما این قانون را گذاشتیم که بر اساس آن کل قسمت‌های سریال به طور کامل تصویربرداری شود. حالا ممکن است گروه تولید ۱۰ قسمت به ما تحویل دهند و این اطمینان را داریم که سریال تا پایان پیش می‌رود.سماوات درباره حضور برخی کارگردان‌های ناکارآمد که تا به حال تجربه سریال‌سازی نداشته‌اند و به راحتی در این شبکه دست به سریال‌سازی زده‌اند، نیز گفت: مرجع و تعامل ما در بخش تهیه کننده و کارگردان‌ها، صنف است. به این صورت که نظر مشورتی صنف را درباره این افراد که رزومه‌ای ندارند جویا می‌شویم و وقتی نظرشان مثبت بود با استناد به آن پیش می‌رویم و تهیه کننده و کارگردان‌هایی که تا به حال آمدند، مدارک و مستنداتی از صنف آورده یا دفتر کار داشتند و اینکه رزومه‌شان طوری بوده که می‌توانستیم به آنها مجوز دهیم و نمونه کارهایشان در شورا دیده و بررسی می‌شود و درباره کارگردانی و گروه تولید نیز تصمیم گیری‌هایی صورت می پذیرد.وی در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد نظارت مشخصی از لحاظ محتوا و اقتصادی روی این سریال‌ها وجود ندارد و نمونه بارز آن سریال «ممنوعه» بود که بعد از پخش سانسورهایی روی بخش‌های مهمی از آن اعمال شد گفت: در بخش محتوایی قطعا نظارت‌هایی وجود دارد. حال سریال ممنوعه مشکل‌هایی در ابتدا داشت و با اینکه فیلم نامه‌اش تائید شده بود، اما در اجرا همیشه درصدی تغییرات طبق شرایط بازیگری و کارگردانی وجود دارد که ممکن است حس بدی به مخاطب دست دهد‌. ما هم به محض نمایش برخی سکانس‌های این سریال که موجب انحراف می‌شد جلوی آن را گرفتیم و اصلاح شد و تا پایان با همان اصلاحات پیش رفتیم.سرپرست شبکه نمایش خانگی درباره اینکه سانسورهای صورت گرفته در سریال «ممنوعه» غیر منطقی انجام شده بود نیز گفت: متاسفانه جزئیاتش را در خاطر ندارم اما پروانه نمایش این سریال بر اساس اصلاحاتی که بعد از پخش اعمال شده صادر شده است. منکر این نیستم که این سریال حاشیه‌ها و مشکلاتی نداشت، اما مدیریت شد و تا حدودی به پایان رسید و اشکال‌هایی که می‌فرمائید قابل قبول بود و در قسمت‌های بعدی تا حدی رفع شد.مخاطب کاری که دوست ندارد را نمی‌خرد!سماوات درباره حقوق مصرف‌کننده در این شبکه خصوصی نیز گفت: اگر سریالی با اقبال مواجه نشود مردم آن را خریداری نمی‌کنند و این در بازار خرید مشخص است و از آنجایی که سریال‌های این شبکه دچار حاشیه‌های اقتصادی می‌شوند، مخاطبانشان نیز هر کاری که دوست نداشته باشند را نمی‌بینند.وی درباره سریال «عشق تعطیل نیست» که به صورت نیمه کاره رها شد، نیز گفت: این سریال پنج قسمتش به بازار آمد اما به دلیل عدم جذابیتی که داشت،‌مخاطب استقبال خوبی از آن نکرد و همین شد که دیگر توزیع نشد. علاوه اینکه سریال به صورت اپیزودی بود و مانند سایر سریال‌ها دنباله‌دار نبود.سرپرست شبکه نمایش خانگی در ادامه افزود: اگر تعداد سریال‌هایی که تا به حال در شبکه خانگی توزیع شده را در کنار میزان خطاهایی که پیش آمده بگذارید، خواهید دید درصد بوجود آمده از اشتباهات قابل پیش بینی بوده است و این موضوع در همه کارهای تولیدی در دنیا هم بارها دیده شده است‌.وی با اشاره به راه حل‌هایی برای جلوگیری از پیشامدهای احتمالی ادامه داد: در این سالها بسیاری از سریال‌ها دچار حاشیه شده و ممکن است به هر دلیلی بازیگر ادامه همکاری ندهد، سریال متوقف شود و ... همه این اتفاقات برای تولید انبوده اجتناب ناپذیر است و باید برای بخشی از این اتفاقات راه حل‌های به روزی داشته باشیم که جلوی تکرار این اتفاقات را بگیریم.نباید فکر کنید هر کاری می‌سازیم باید بهترین باشد‌!سماوات با بیان اینکه اگر دنبال تولید محتوای داخلی باشیم باید فرصت لازم به تولید کنندگان دهیم تا سرمایه گذاری کنند بیان داشت: خوشبختانه در ایران اگر مخاطبی با سریالی موافق نباشد عدم خرید این سریال به منزله جواب او به سازندگان آنها را در ادامه راه تولید خود کمک می‌کند.سرپرست نمایش خانگی در پایان نیز گفت: ما دستگاه متولی بین مردم و سازندگان هستیم و تولید کننده‌ها از ما سفارشی برای ساخت کارهایشان نمی‌گیرند و همیشه هم از آنها دفاعی نمی‌کنیم. بالاخره بخش‌های خصوصی با هزینه خودشان سریال می‌سازند و پولی از ما نمی‌گیرند. از طرفی چرخه تولید داخلی باید راه بیفتد و رونق بگیرد و اشتباه‌ها و ضعف‌هایی هم در این میان وجود دارد اما آیا می‌شود همه اینها را معطل و تعطیل کرد تا زمانیکه ما به ایده آلی برسیم؟ نه و این غیرممکن است و نباید فکر کنید هر کاری می‌سازیم باید بهترین باشد‌.فارس ]]> سينما و تئاتر Sun, 16 Jun 2019 09:06:06 GMT http://tahrireno.ir/vdcgzu9q.ak97q4prra.html افزایش سالن‌های پردیس سینمایی ملت به ۱۵ سالن http://tahrireno.ir/vdceof8z.jh8v7i9bbj.html هاشم میرزاخانی مدیرعامل موسسه تصویرشهر و دبیر جشنواره فیلم شهر در نخستین نشست رسانه‌ای خود به تشریح برنامه‌های این موسسه و جشنواره سینمایی پرداخت.به گزارش تحریرنو ؛ نشست خبری هاشم میرزاخانی مدیرعامل موسسه تصویر شهر و دبیر هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر، صبح امروز یکشنبه ۲۶ خرداد ماه در پردیس سینمایی ملت برگزار و میرزاخانی با اشاره به زمان برگزاری این جشنواره گفت: هفتمین جشنواره فیلم شهر به‌عنوان مهمترین فعالیت هنری در حوزه شهری است که از ۲۶ تا ۳۱ تیر ماه برگزار می‌شود. این جشنواره در بخش‌های مختلفی برگزار می‌شود. از بین آثار ارسال شده ۸ هیات انتخاب و داوری با ما برای انتخاب آثار همکاری کرده‌اند. ۱۲۸ اثر به بخش ملی و ۳۱ اثر از کشورهای مختلف انتخاب شده است.وی بیان کرد: از جمله اهداف این جشنواره تشویق هنرمندان به مقوله شهر و شهروندی است. آثاری که مرتبط به تهران تولید شده است نیز در یک بخش جنبی داوری می‌شوند. در این دوره بخش ویدیویی از سینمایی جدا شده تا توجه جدی‌تری در این زمینه به فیلم‌های ویدیویی شود.افزوده شدن بخش سریال به جشنواره فیلم شهردبیر هفتمین جشنواره فیلم شهر تاکید کرد: بخش سریال نیز به این دوره از جشنواره اضافه شده است و تشویق کارگردانان برای توجه به مباحث شهری در سریال‌ها از جمله برنامه‌های ما بوده است.میرزاخانی بیان کرد: در بخش بین‌الملل کشورهای مختلفی را داشته‌ایم که سعی کردیم آثاری مرتبط با جشنواره را از بین فیلم‌های ارسال شده به دبیرخانه انتخاب کنیم.مدیرعامل موسسه تصویر شهر ادامه داد: در اردیبهشت ماه کارگاه های آموزشی فیلمسازی برگزار شد که در نهایت آثاری نیز از این طریق تولید و در جشنواره نمایش داده می‌شوند.وی تاکید کرد: شهروند مسئول شهر سالم شعار اصلی این دوره از جشنواره است، که امیدوارم در فرهنگسازی در این زمینه موفق عمل کنیم. متولی این جشنواره سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است و ما سعی می‌کنیم باتوجه به شرایط موجود با بودجه مناسب آن را برگزار کنیم البته تا امروز هیچ اسپانسری برای جشنواره نداریم.مذاکره با شهرداری برای حل مشکل پارکینگ ملتهاشم میرزاخانی درباره فعالیت‌های موسسه تصویر شهر هم گفت: این موسسه با سابقه ۱۵ ساله‌، تجربه زیادی در حوزه تولید در سینما دارد، همچنین با ۴ پردیس سینمایی که در مجموع شامل ۱۳ سالن سینما می‌شود در ناوگان سینمایی کشور حضور فعال دارد. از نظر اکران نیز باید گفت پردیس سینمایی ملت هفتمین جایگاه اکران را در تهران دارد که می‌تواند جایگاه مناسبی باشد. برای حل مشکل پارکینگ این پردیس با دیدار با شهردار تهران در تلاش هستیم این مشکل نیز برطرف شود.وی بیان کرد: در تلاش هستیم در حوزه اکران حرکت رو به جلو داشته باشیم، همچنین می‌خواهیم ۱۰ سالن دیگر به پردیس ملت با ۵۰۰ صندلی اضافه کنیم که امیدواریم این اتفاق قبل از جشنواره فیلم فجر به پایان رسد. بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در طبقه مثبت یک، ۴ سالن، طبقه منفی یک دو سالن و در طبقه منفی ۲، نیز دو سالن کوچک ساخته می‌شود.میرزاخانی درباره تکمیل و نوسازی دیگر پردیس‌های سینمایی این موسسه توضیح داد: قرار است پردیس سینمایی رازی نیز با تخفیف ۵۰ درصدی در همه روزهای هفته بلیت‌فروشی داشته باشد. پردیس راگا نیز به غیر از شب‌های سه‌شنبه ساعت ۱۰ شب به بعد به صورت نیم بها فیلم اکران می‌کند.وی بیان کرد: هنوز مشخص نیست که این پردیس در طول جشنواره فیلم فجر در اختیار رسانه‌ها قرار گیرد و یا جزو سینماهای مردمی شود.کاخ شدن پردیس ملت نیاز به برنامه‌ریزی ارشاد داردهاشم میرزاخانی درباره گسترش پردیس ملت و تبدیل شدن آن به کاخ جشنواره گفت: برنامه‌ریزی برای کاخ جشنواره شدن این پردیس نیازمند برنامه‌ریزی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و ما در کنار آن‌ها هستیم تا خدمات بیشتری ارائه کنیم و هرگونه کمکی در این زمینه ما را خوشحال می‌کند.وی همچنین درباره سیاست تولید فیلم توسط این موسسه هم گفت: درباره تولید فیلم‌های شهری باید بگویم تولید جزو دغدغه‌های اصلی ما در این موسسه است، یک برنامه مدون در این زمینه طراحی شده و بودجه خوبی در حوزه تولید آثار سینمایی، سریال، فیلم کوتاه و مستند پیشنهاد شده است که اگر بودجه مناسب تامین شود می‌توانیم آثار خوبی را تولید کنیم.میرزاخانی در پایان درباره حمایت از برگزاری جشنواره فیلم فجر گفت: در حوزه حمایت از جشنواره‌ها بودجه‌ای نداریم و ما خودمان حمایت بگیر هستیم و این موسسه ذیل یک هیات مدیره فعالیت می‌کند، در حوزه شفاف‌سازی مالی نیز مجمع باید تصمیم‌گیری نهایی کند. اگر مجمع قبول کند ما هیچ مشکلی نداریم. پیش از این حمایت ۵ میلیاردی از جشنواره فیلم فجر از سوی شهرداری تهران صورت گرفته است. ]]> سينما و تئاتر Sun, 16 Jun 2019 08:50:01 GMT http://tahrireno.ir/vdceof8z.jh8v7i9bbj.html «بی صدا حلزون» به هفته پایانی فیلمبرداری رسید http://tahrireno.ir/vdcb0zb8.rhbwgpiuur.html فیلم سینمایی «بی صدا حلزون» کارگردانی بهرنگ دزفولی‌زاده با پایان بازی محسن کیایی و مهران احمدی، به هفته پایانی فیلمبرداری رسید.به گزارش تحریرنو از مشاور رسانه‌ای پروژه، فیلم سینمایی «بی صدا حلزون» به کارگردانی بهرنگ دزفولی‌زاده که بخش عمده تولید آن در سکوت خبری انجام شد، به هفته پایانی فیلمبرداری رسید.«بی‌صدا حلزون» اولین فیلم بلند سینمایی بهرنگ دزفولی‌زاده است که در بیش از ۳۰ لوکیشن فیلمبرداری شده و یکی از پرلوکیشن‌ترین فیلم‌های اول محسوب می‌شود.بهرنگ دزفولی‌زاده پیش از این بیش از ۸۰ فیلم سینمایی و سریال تلویزیونی را عکاسی کرده و سازنده ۹ فیلم کوتاه مستند و داستانی بوده که در اکثر جشواره‌های خارجی و داخلی حضور داشته است. فیلم کوتاه «استون» در گروه هنر و تجربه اکران عمومی شده است.هانیه توسلی، مهران احمدی، پدرام شریفی و محسن کیایی با حضور علیرضا جلالی‌تبار، بهنوش بختیاری، بیژن بافکار و شیرین ولی‌پور بازیگران «بی‌صدا حلزون» هستند.«بی صدا حلزون» داستان زنی است که بین احساس و منطقش در حال تصمیم‌گیری است.عوامل این فیلم عبارتند از: نویسنده: محمد رهگذر، کارگردان: بهرنگ دزفولی‌زاده، مدیر فیلمبرداری: محمدرضا جهان‌پناه، برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان: ایمان غیرتمند، منشی صحنه: شیدا باسمه‌چی، مدیر صدابرداری: مهدی ابراهیم‌زاده، صداگذار: فرامرز ابوالصدق، مدیر تولید: مجتبی متولی، طراح گریم: سودابه خسروی، طراح صحنه و لباس: افسانه صمدزاده، تدوین: سپیده عبدالوهاب، عکاس: مریم مَجد، مدیر روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای: مریم قربانی‌نیا، مدیر تدارکات: نادر محمدی، مشاور تهیه‌کننده: مهدی نریمانی، سرمایه‌گذار: بیژن بافکار، مشاور سرمایه‌گذار: نیما رضازاده، تهیه‌کننده: مرتضی شایسته، پخش از هدایت فیلم. ]]> سينما و تئاتر Sat, 15 Jun 2019 11:01:01 GMT http://tahrireno.ir/vdcb0zb8.rhbwgpiuur.html معرفی هیأت انتخاب و داوری دو بخش از جشنواره فیلم شهر http://tahrireno.ir/vdcam0n6.49naw15kk4.html اعضای هیأت انتخاب و داوری بخش محله و اقلام تبلیغات سینمای ایران هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر معرفی شدند.به گزارش تحریرنو از ستاد خبری هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر، هاشم میرزاخانی دبیر این دوره از جشنواره طی حکمی شبنم قلی‌خانی، هادی مقدم‌دوست و داریوش یاری را به عنوان اعضای هیأت انتخاب و داوری بخش محله و آرش معیریان و مسعود نجابتی و ساعد نیک‌ذات را به عنوان اعضای هیأت انتخاب و داوری بخش اقلام تبلیغات سینمای ایران این رویداد هنری منصوب کرد.شبنم قلی‌خانی بازیگر و کارگردان، فارغ‌التحصیل رشته نمایش و صحنه آرایی است و در فیلم های سینمایی همچون «مریم مقدس»، «یک الف ناقابل»، «عطش» و... مجموعه‌های تلویزیونی همچون «گل مرداب»، «اولین شب آرامش»، «پنج کیلومتر تا بهشت» و ... ایفای نقش کرده است.هادی مقدم‌دوست نویسنده و کارگردان فیلم‌های سینمایی «سر به مهر»، «هیهات»، «چسب زخم» است. او همچنین نگارش فیلمنامه های سینمایی مانند «تولدی دیگر»، «بی پولی»، «شعله ور»، «آرایش غلیظ» و مجموعه تلویزیونی «وضعیت سفید» را در کارنامه خود دارد.داریوش یاری فارغ‌التحصیل کارگردانی و فیلمنامه‌نویسی است. او نویسنده و کارگردان آثار سینمایی همچون «دخیل»، کربلا جغرافیای یک تاریخ»، «فصل شکار» و ... است. یاری همچنین فیلم‌های تلویزیونی همچون «کوک نغمه گمشده»، «یونس»، «حرف مردم» و چندین مجموعه تلویزیونی را در کارنامه خود دارد.آرش معیریان کارگردان، تدوینگر، فارغ‌التحصیل رشته کارگردانی از دانشگاه هنر و کارشناس ارشد ادبیات نمایشی از دانشگاه تهران است. او همچنین عضو هیأت علمی دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر و عضو کانون تدوینگران خانه سینما است و فیلم های سینمایی «کما»، «شارلاتان»، «چپ‌دست»، «شیر و عسل» و ... و ساخت آنونس بیش از ۱۵۰ فیلم سینمایی را در کارنامه خود دارد.مسعود نجابتی طراح گرافیک، مدیر هنری و خوشنویس است. او دارای مدرک کارشناسی ارشد گرافیک از دانشگاه هنر بوده و از سال ۱۳۷۵ تاکنون در هنرستان‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شهرهای تهران و قم تدریس داشته‌ است. نجابتی عضو هیأت انتخاب و داوری چندین نمایشگاه و جشنواره هنری از جمله بخش پوستر ششمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر، پنجمین جشنواره هنر مقاومت بنیاد فرهنگی روایت فتح، نهمین دوسالانه گرافیک ایران، مدیریت انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس و... بوده و دبیری علمی و هنری چندین همایش را نیز بر عهده داشته‌ است. همچنین کارگاه‌های آموزشی و سخنرانی‌های متعددی را درباره طراحی گرافیک و تایپوگرافی برگزار کرده است.ساعد نیک‌ذات دارای مدرک درجه یک هنر است. او مدیر فیلمبرداری فیلم‌های سینمایی «زمانی برای مستی اسب‌ها»، «آوازهای سرزمین مادری‌ام»، «تیک‌آف»، «تنهای تنهای تنها» و... است. همچنین مدرس عکاسی و فیلمبرداری در مرکز آموزش سینما و انجمن سینمای جوانان، عضو هیأت داوران مواد تبلیغی بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر، عضو انجمن عکاسان بحران ایران و هیأت موسس انجمن ملی عکاسی ایران است.هفتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر توسط موسسه تصویر شهر و به دبیری هاشم میرزاخانی از ۲۶ الی ۳۱ تیرماه سال جاری در شهر تهران و در پردیس سینما گالری ملت برگزار می شود. ]]> سينما و تئاتر Sat, 15 Jun 2019 10:33:10 GMT http://tahrireno.ir/vdcam0n6.49naw15kk4.html حمید فرخ نژاد جلوی دوربین «زنبور کارگر» رفت http://tahrireno.ir/vdcjxaev.uqeoyzsffu.html بازی حمید فرخ نژاد در فیلم سینمایی «زنبور کارگر» به کارگردانی افشین صادقی آغاز شد.به گزارش تحریرنو از روابط عمومی پروژه، فیلمبرداری فیلم سینمایی «زنبور کارگر» به نویسندگی سعید نعمت الله و تهیه کنندگی و کارگردانی افشین صادقی اخیراً در تهران آغاز شده و همچنان در حال انجام است. حمید فرخ نژاد در سکانس های اخیر جلوی دوربین فیلم رفته است. گروه طی روزهای گذشته در لوکیشنهایی چون بیمارستان طالقانی، پنت هاوسی در ونک و سهله کبوتران در جاده بهشت زهرا(س) مشغول فیلمبرداری بودند.حمید فرخ نژاد، شبنم مقدمی، سعید آقاخانی، پگاه آهنگرانی، حسین مهری، علیرضا آرا، مارال فرجاد، ستایش موسوی و ... گروه بازیگران متفاوت این درام اجتماعی را تشکیل می دهند.در خلاصه قصه این فیلم آمده است: بیوک که سال ها پیش زنش را به دلیل اهمال پزشکی از دست داده، در نزاعی کشته می شود. حالا دختر او درصدد قصاص قاتل است. در این میان تنها شاهد، دوست دختر قاتل است…«زنبور کارگر» بعد از «حوالی اتوبان» و «طاووس های بی پر»، سومین فیلم سینمایی سعید نعمت الله در مقام سناریست به شمار می رود. افشین صادقی نیز دو فیلم سینمایی «داشتن و نداشتن» و «مقلد شیطان» و بیش از ۳۰ فیلم تلویزیونی را در جایگاه کارگردان در کارنامه خود دارد. «مقلد شیطان» در زمان اکران در سال ۸۹ نقدهای مثبتی از سوی منتقدان گرفت.برخی از عوامل اصلی پروژه عبارتند از: تهیه کننده و کارگردان: افشین صادقی، نویسنده و مدیر هنری: سعید نعمت الله، سرمایه گذاران: مهرداد سلیمی(صنایع غذایی انجمن)، امیر حسن امامی، مشاور تهیه کننده: غلامرضا گمرکی، مدیر فیلمبرداری: روزبه رایگا، صدابردار: سعید احمدی، طراح صحنه: محمدرضا میرزا محمدی، طراح لباس: آزاده قوام، طراح چهره پردازی: کامران خلج، جلوه های ویژه میدانی: آرش آقا بیک، تدوین: خشایار موحدیان، جلوه های ویژه بصری: فرید ناظر فصیحی، دستیار نویسنده: وحید فعال، مدیر برنامه ریزی و دستیار اول کارگردان: فرزاد رحمانی، منشی صحنه: ساناز هرندی، دستیار دوم کارگردان: احسان طرخورانی، عکاسان: تارا قنواتی زاده، اسرافیل قاسمی، جانشین تولید: مهرداد مهرپویان، مدیر تدارکات: رامین بهزادی، دستیار تهیه: مجید صادقی، دستیار برنامه ریز: پونه جروقی، تصویربردار پشت صحنه: علی یعقوبی، مسئول هنروران: الناز عطایی و مشاور رسانه ای: هادی اعتمادی مجد. ]]> سينما و تئاتر Sat, 15 Jun 2019 10:12:29 GMT http://tahrireno.ir/vdcjxaev.uqeoyzsffu.html جشنواره فیلم‌های ورزشی موجب حساس شدن هنرمندان به این موضوع می‌شود http://tahrireno.ir/vdcipyaz.t1avu2bcct.html کارگردان و تهیه کننده سینما معتقد است، جشنواره فیلم‌های ورزشی موجب توجه و حساس شدن هنرمندان به این موضوع می‌شود.به گزارش تحریرنو از ستاد خبری دوازدهمین جشنواره بین‎المللی فیلم‎های ورزشی ایران، نوید محمودی کارگردان و تهیه کننده سینما درباره اینکه چرا فیلمسازان ایرانی کمتر به سراغ ساخت فیلم‎های ورزشی یا مرتبط با ورزش می‎روند، گفت: من فکر می کنم فیلم‎های ورزشی دغدغه سینماگران ایرانی نیست، حتی برای خود من چیزی که از فیلم ورزشی در ذهن دارم، فیلم «یاس های وحشی» به کارگردانی محسن محسنی نسب است که اتفاقاً جزء فیلم هایی بود که فروش خوبی داشت.وی افزود: فیلم‎های ورزشی جزء علاقمندی‎های من نیست اما به عنوان مثال، میلاد صدرعاملی فرزند آقای صدرعاملی علاقمند به فیلم ورزشی بوده که در نخستین تجربه سینمایی‌اش «سونامی» به سراغ ساخت فیلم ورزشی رفته است. بنابراین وقتی فیلمسازی قصد انجام کاری را دارد، طبیعتاً آن کار و سوژه جزء علاقمندی‌هایش است.کارگردان فیلم‎های سینمایی «رفتن» و «شکستن همزمان بیست استخوان» در پاسخ به اینکه آیا جشنواره فیلم‎های ورزشی می تواند در تشویق فیلمسازان برای ساخت آثار داستانی و مستند با این رویکرد موثر باشد، گفت: بله حتما، به نظر من هر جشنواره ای با خصوصیت ویژه برگزاری‌اش، به نفع است و به ضرر نیست؛ همین که جشنواره ای با عنوان فیلم های ورزشی برگزار و توجه همگان به سمت آن جلب شود، تاثیر خواهد داشت.وی در پایان تاکید کرد: وقتی به جشنواره فیلم‎های ورزشی، زمانی اختصاص داده می شود، علاوه بر اینکه افراد نسبت به آن حساس می شوند، هنرمندان نیز نسبت به این جشنواره حساس خواهند شد و این اتفاقی مطلوب است.جشنواره فیلم‌های ورزشی ایران، نماینده انحصاری فدراسیون جهانی فیلم و تلویزیون ورزشی (FICTS) است. مقر FICTS در میلان ایتالیا است که بیش از ۱۱۶ کشور عضو این فدراسیون هستند. این جشنواره به عنوان یکی از ۱۶ پایگاه جهانی و میزبان ۲۸ کشور آسیایی و منطقه برای ورود به جشنواره جهانی میلان مورد توجه فیلمسازان و سینماگران این کشورها است و با توجه به جایگاه بین المللی این جشنواره و استقبال از آن، آثاری از کشورهای اروپایی و دیگر کشورها نیز مهمان این رویداد هستند.دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی ایران به دبیری سیدمجتبی علوی و ریاست احسان شیعه با همکاری شبکه ورزش سیما، سازمان صداوسیما، وزارت ورزش و جوانان، سازمان منطقه آزاد قشم، کمیته ملی المپیک و پارالمپیک و سازمان سینمایی، تابستان امسال به همت مؤسسه فرهنگی خانه هنر خیام در بخش خصوصی برگزار می‌شود.برای مطالعه متن کامل فراخوان این جشنواره و اطلاعات بیشتر می‌توان به سایت رسمی جشنواره به نشانی www.sportfilmfest.ir مراجعه کرد. مهلت ارسال آثار تا ۳۰ خرداد تعیین شده است. ]]> سينما و تئاتر Sat, 15 Jun 2019 10:08:40 GMT http://tahrireno.ir/vdcipyaz.t1avu2bcct.html انیمیشن «پسر دریا» برنده جایزه ویژه شهر انسی شد http://tahrireno.ir/vdchiqnz.23n6vdftt2.html فیلم انیمیشن «پسر دریا» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی «عباس جلالی یکتا» برنده جایزه ویژه شهر انسی در بخش دورنمای فیلم‌های کوتاه جشنواره بین‌المللی فیلم انیمیشن «انسی» فرانسه شد.به گزارش تحریرنو از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، پنجاه و نهمین دوره جشنواره انیمیشن انسی The Annecy International Animation Film Festival از ۲۰ تا ۲۵ خردادماه ۹۸ در کشور فرانسه برگزار شد و فیلم انیمیشن «پسر دریا» ساخته «عباس جلالی یکتا» ضمن نمایش در بخش مسابقه دورنمای فیلم‌های کوتاه این جشنواره، موفق به کسب جایزه ویژه شهر انسی Prix de la Ville d’Annecy شد.امسال ۳۰۶۹ فیلم انیمیشن از ۹۴ کشور جهان متقاضی شرکت در انسی ۲۰۱۹ بودند که در مجموع ۲۰۰ فیلم برای بخش‌های مختلف این جشنواره معتبر جهانی پذیرفته شد تا روی پرده بروند.در بخش دورنمای فیلم‌های کوتاه انسی، ۲۳ فیلم از کشورهای ایران، کرواسی، آمریکا، آلمان، برزیل، چین، پرو، یونان و... حضور داشتند. انیمیشن کوتاه «گرگم و گله می‌برم» ساخته «امیرهوشنگ معین» دیگر اثر ایرانی پذیرفته شده در این بخش رقابتی جشنواره انسی فرانسه بود.در خلاصه داستان انیمیشن «پسر دریا» آمده است: زن و شوهری به همراه پسری، روی دیوار زندگی می‌کنند. حضور پسر کم‌کم تغییراتی در زندگی آنها ایجاد می‌کند... ]]> سينما و تئاتر Sat, 15 Jun 2019 10:01:33 GMT http://tahrireno.ir/vdchiqnz.23n6vdftt2.html انیمیشن «منو ببین» دوباره به روسیه می‌رود http://tahrireno.ir/vdcfxedy.w6dcxagiiw.html انیمیشن کوتاه «منو ببین» به کارگردانی رضا مهرانفر با حضور در جشنواره کینو لیک‌بز سن‌پترزبورگ برای دومین بار و پس از جشنواره فیلم کوتاه مسکو در ماه جولای به روسیه سفر خواهد کرد. به گزارش تحریرنو از مشاور رسانه‌ای انیمیشن «منو ببین»، این انیمیشن در ادامه حضور بین‌المللی خود در جشنواره های آکسفور آمریکا، هندیکپ فرانسه، جشنواره Short to The Point رومانی و جشنواره فیلم کوتاه مسکو از تاریخ سوم تا هفتم جولای به جشنواره کینولیکبز (Kinolikbez) شهر سن‌پترزبورگ خواهد رفت.تمرکز اصلی این جشنواره بر فیلم‌های تجربی مستقل در تمامی فرم‌ها و ژانرها اعم ازداستانی، مستند و انیمیشن خواهد بود. هدف جشنواره کینولیکبز تبادل تجربه، ارزیابی و نقد و بررسی آثار فیلمسازان جوان، فیلمسازان صاحب سبک، بازیگران و فیلمنامه‌نویسان تعریف شده است. گفتنی است که فیلم‌های خارجی در این جشنواره با زیرنویس روسی به نمایش درخواهد آمد. «منو ببین» درباره پسرکی است که در دنیایی از اضطراب و ترس زندگی می کند؛ ترسی که برای دیگران معنا ندارد و نادیده گرفته می شود. جهان عادی در جریان است، اما همه چیز برای او تنهایی و تاریکی.عوامل انیمیشن «منو ببین» عبارتند از: کارگردان: رضا مهرانفر، نويسنده: مونا شاهى و غلامعلى ميكاييلى ، سوپروايزر بخش انيميشن : اسفنديار حاجى اسدالهى ، مدير دوبلاژ : يگانه رمضانى ،صداگذار: ارش قاسمی، پخش بین المللی: فیدان، مشاور رسانه ای: سعیده الله دادی. ]]> سينما و تئاتر Sat, 15 Jun 2019 09:38:05 GMT http://tahrireno.ir/vdcfxedy.w6dcxagiiw.html