معاون رئيس رسانهی ملی در امور سيما، بر ساخت بهترين مجموعههای نمايشی با موضوع سبک زندگی ايرانی اسلامی از شبكهی سهسيما تاكيد كرد.
به گزارش تحریرنو از روابطعمومی رسانهی ملی، دكتر علی دارابی در آغاز دور دوم بازديد از شبكههای سيما بههمراه مديران ستادی اين معاونت از مجموعهی شبكهی سهسيما بازديد و در جلسهی شورای مديران اين شبكه حضور يافت.
وی در اين جلسه با قدردانی از تلاشهای شبانهروزی كاركنان اين شبكه تاكيد كرد: شبكهی سه بايد همچنان جذاب، پربيننده و بدرخشد . وی حفظ مخاطب كنونی و جذب مخاطب جديد را هدف اصلی شبكهی سه دانست.
معاون رئيس رسانهی ملی در امور سيما، نوآوری و خلاقيت را لازمهی تحقق اين مهم دانست و برخورداری شبكهی سه از مديران و كاركنان جوان و پويا را عامل جذب مخاطب توصيف كرد.
دكتر دارابی در ادامه، توليد بهترين مجموعههای نمايشی با معيار سبک زندگی اسلامی ايرانی، مجموعههای طنز و كمدی، مسابقات جذاب برای نسل جوان و تدارک ويژه برای اعياد و روزهای عزا را از اولويتهای شبكهی سه عنوان كرد.
پاسخگويی به سئوالات جوانان در حوزهی دين، فرهنگ و اجتماع، توجه به ظرفيتهای تصويری در توليد برنامهها، استمرار توليد و پخش برنامههای طنز جذاب، توليد مستندهای اجتماعی و جانمايی پيامها در مجموعههای تلويزيونی از ديگر موضوعاتی بود كه معاون سيما توجه به آنها را در توليد برنامهها لازم دانست.
معاون سيما با تاكيد بر اينكه بايد گفتمان اميد به آينده و احساس غرور به گذشته در همهی توليدات سيما توجه شود گفت: همواره به اين اميد داريم كه شبكهی سهسيما برای آينده و توليدات بهتر و برتر برنامهريزی كنند.
دكتر دارابی با قدردانی از تلاش موثر همكاران شبكهی سهسيما در خصوص جامجهانی، مسابقات واليبال و ماه رمضان ابراز اميدواری كرد. مديران جوان اين شبكه موفقيت هرچه بيشتر اين شبكهی پويا و موفق را هدفگذاری كنند. معاون سيما مدير شبكهی سهسيما را پاکدست، امين، شجاع و متعهد بهضوابط سازمان صداوسيما و آرمانهای انقلاب دانست و از تلاش های وی برای رشد و تعالی شبكهی سهسيما قدردانی كرد.
پيش از سخنان معاون رسانهی ملی در امور سيما، مجيد زينالعابدين مدير شبكهی سه گزارشی از فعاليتهای اين شبكه ارائه كرد.
وی مديريت و كار جهادی را از ويژگیهای مديران و كاركنان شبكهی سهسيما دانست و با تاكيد بر اهتمام و همت جمعی برای نوآوری و خلاقيت در برنامهسازی و توليد بهتر و برتر گفت: شبكهی سه از شبكههای درخشان و تاثيرگذار سازمان است كه در اين مهم جایگاه خوبی دارد و تمام كوشش همكاران بر حفظ اين جايگاه و رشد و تعالی آن است.
زينالعابدين موفقيت مديران در چابکسازی شبكهی سه، برخورداری از مديران جوان و پويا و استفاده از ظرفيت رسانههای مجازی را از ويژگیهای اين شبكه توصيف كرد و افزود: سايت شبكهی سهسيما در ميان ۲۰۰.۰۰۰ سايت فارسیزبان رتبهی ۲۳۴ را از آن خود كردهاست.
مدير شبكهی سهسيما گفت: مديران و همكاران شبكهی سه بر اين باورند كه مردم فقط شبكهی سه را میبينند و با اين تفكر سعی میكنند كه بهترين آرا را برای مخاطبان ارائه كنند.
مدير گروه اجتماعی شبكهی سهسيما نيز در اين نشست گفت: اين گروه چندين مستند اجتماعی و مسابقات تلويزيونی را برای پخش در بعد از ماه رمضان تدارک ديدهاست. پخش مستندهايی در خصوص آسيبهای اجتماعی، انقلاباسلامی و دفاعمقدس و چند مسابقه برای تابستان بعد از ماه رمضان آغاز میشود.
مدير گروه سرگرمی و تفريحات سالم شبكهی سهسيما هم از مسابقهی زندهی تلفنی در شبكهی سهسيما خبر داد و گفت: اين مسابقات پس از ماه رمضان هر روز پخش میشود.
به گفتهی مهرعلی برنامهريزی و طراحی برنامههای قاصدک، آلبوم ۳، مسابقهی حركت و بركت، برنامههايی در خصوص كتاب و كتابخوانی و گذر آنالوگ به ديجيتال تلويزيون از ديگر دستور كارهای اين گروه عنوان كرد.
مدير گروه ورزش شبكهی سه نیز، سال ۹۳ را سال پركار ورزشی شبكهی سهسيما توصيف كرد.
حسين آقازمانی مسابقات جامجهانی فوتبال، واليبال، بسكتبال، وزنهبرداری، جام ملتهای آسيا و ليگ برتر فوتبال را از جمله برنامههای ورزشی سال ۹۳ دانست كه شبكهی سه آنرا پوشش میدهد.
مدير گروه فيلم و سريال شبكهی سه گفت: تا پايان سال، ۲۶۰ روز سريال برای پخش آماده داريم و در اين فصول مشكلی وجود ندارد.
محمدرضا شريفی تحقق اين مهم را مرهون برنامهريزی دو سالانهای دانست كه معاون سيما بر آن تاكيد كردهبود.
وی افزود: پس از پايان مجموعهی تلويزيونی "هفت سنگ"، از ۱۸ مرداد پخش مجموعهی تلويزيونی "شمعدانی" آغاز میشود.