تولید سالیانه ۲۰۰ مستند در شبکه یک سیما
مدیر گروه مستند شبکه یک: مشاغل و موضوعاتی را هدف قرار دادیم که کم‌تر در برنامه‌سازی به آن‌ها توجه شده‌است.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۱۳
 
تولید سالیانه ۲۰۰ مستند در شبکه یک سیما
 
مدیر گروه مستند شبکه یک سیما گفت: مشاغل و موضوعاتی را هدف قرار دادیم که کم‌تر در برنامه‌سازی به آن‌ها توجه شده‌است.

ابوالقاسم ناصری‌نیاکی روز چهارشنبه در گفت‌و‌گویی اظهار داشت: از آن‌جایی که تعداد برنامه‌های زنده‌ی گروه اجتماعی شبکه یک سیما بسیار زیاد است، به‌همین دلیل اغلب برنامه‌های گروه مستند بر موضوعات اجتماعی تمرکز دارد.

مدیر گروه مستند شبکه یک سیما گفت: با توجه به رویکرد شبکه بر مسائل اجتماعی، ما نیز در گروه مستند مشاغلی و موضوعاتی را هدف قرار دادیم که کم‌تر در برنامه‌سازی به آن‌ها توجه شده‌است.

وی افزود: ایدز، مصرف مواد مخدر، بازی‌های رایانه‌ای و طلاق از جمله موضوعات اجتماعی هستند که خیلی از خانواده‌ها با مسائل و معضلات آن درگیر هستند بنابراین تصمیم به برنامه‌سازی درباره‌ی این موضوعات گرفتیم که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به ساخت مستند روبان قرمز که در مورد ایدز بود و بازتاب گسترده‌ای هم داشت اشاره کرد.

ناصری در ادامه توجه به مسائل فرهنگی را نیز از دیگر وظایف گروه مستند شبکه یک سیما برشمرد و گفت: ما با هدف معرفی مشاغل سنتی مردم کشورمان نیز تولیداتی داشته‌ایم.

وی تصریح کرد مشاغلی هم‌چون رفوگر، پنبه‌زن، نمدمال، چینی بندزن، نان‌خشکی (نمکی) وعریضه‌نویس که از جمله مشاغل از یادرفته و یا درحال فراموشی هستند و به‌همین دلیل با مراجعه به صاحبان چنین مشاغلی درباره‌ی زندگی و شغل و معیشت‌شان مستندسازی کرده‌ایم.

به گفته‌ی مدیر گروه مستند شبکه یک، سالیانه ۲۰۰ عنوان برنامه با چنین موضوعاتی تهیه‌ و پخش می‌شود که برخی از این برنامه‌ها یک قسمتی و برخی تا ۲۰ قسمت هم رسیده است.

مدیر گروه مستند شبکه یک در انتها گفت: این گروه در مجموع سالانه ۲۰۰ مستند در شش‌هزار دقیقه در شبکه تولید و پخش می‌کند.
کد مطلب: 395