شبكه‌ی جهانی جام‌جم HD می‌شود
معاون امور سيمای رسانه‌ی ملی در بازديد از شبكه‌ی جهانی جام‌جم ماموريت توليد برنامه‌هايی با كيفيت HD را برای دهه‌ی فجر به اين شبكه داد.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۲۲
 
شبكه‌ی جهانی جام‌جم HD می‌شود
 
معاون امور سيمای رسانه‌ی ملی در بازديد از شبكه‌ی جهانی جام‌جم ماموريت توليد برنامه‌هايی با كيفيت HD را برای دهه‌ی فجر به اين شبكه داد.

به گزارش تحریرنو به نقل از روابط‌عمومی رسانه‌ی ملی، علی دارابی در نشستی با مديران شبكه‌ی جهانی جام‌جم ضمن قدردانی از تلاش‌های مديران گروه‌های توليدی و برنامه‌‌ساز اين شبكه‌ی تلويزيونی گفت: خوش‌بختانه در اين شبكه‌ی جهانی فارسی‌زبان كارهای بسيار فاخر و بزرگب انجام شده‌است كه بايد برای مردم اطلاع‌رسانی شود.

دارابی با اشاره به اين موضوع كه گفت‌مان حاكم بر برنامه‌های شبكه‌ی جهانی جام‌جم در پرتو اميد، پيش‌رفت‌های كشور و دست‌آوردهای نظام انقلاب اسلامی باشد گفت: امروز شبكه‌ی جهانی جام‌جم برای همه‌ی شبكه‌های ملی و سراسری بايد طراز باشد و در عين حال مخاطبان جديدی را جذب كند.

معاون رئيس سازمان در امور سيما نياز شبكه‌ی جام‌جم به مجری‌های تخصصی را متذكر شد و افزود: بايد درخصوص جذب مجری و كارشناس مجری با برنامه‌ريزی عمل كنيد و شبكه‌ی جام‌جم بايد بهترين، مودب‌ترين و آگاه‌ترين مجری‌ها را كه مسلط به‌چند زبان خارجی باشد جذب كند.

دارابی با تاكيد بر اين‌كه بايد يک خانه‌تكانی اساسی در شبكه‌ی جهانی جام‌جم صورت گيرد اظهار داشت: بايد بهترين سريال‌ها، برنامه‌های معارفی سياسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی در شبكه‌ی جهانی جام‌جم توليد شود و برنامه‌های اين شبكه به‌عنوان يک شبكه‌ی مرجع در اختيار ديگر شبكه‌ها قرار گيرد.

معاون سيما خطاب به‌ مديران گروه‌های برنامه‌ساز شبكه‌ی جام‌جم گفت: بايد از كارشناسانی دعوت كنيد كه لهجه و گويش استانی نداشته باشند و فارسی را صريح، روان و بدون لهجه صحبت كنند و تسلط آن‌ها به‌‌زبان فارسی بسيار بالا باشد.

دارابی در بخش ديگری از سخنانش بابيان اين‌كه در طراحی برنامه‌های شبكه‌ی جام‌جم جای يک برنامه‌ی گفت‌وگوی شبانه در بين برنامه‌ها خالی است افزود: بايد در ارائه‌ی برنامه به‌تنوع برنامه‌ها و كارشناس در برنامه‌ها توجه شود و از كارشناسانی بهره ببريد كه به مسائل تخصصی در هر حوزه اشراف كامل داشته باشند و در حقيقت مورد اعتماد مردم باشند.

وی در ادامه، توليد برنامه‌هايی با سبک و سياق كارنامه انقلاب را در دستور كار شبكه‌ی جام‌جم خواستار شد و افزود: زبان فارسی، شعر و موسيقی و جاذبه‌های ايران بايد به‌شكلی ويژه در اين شبكه مورد توجه قرار گيرند.

معاون سيما افزود: اين شبكه بايد برای دهه‌ی فجر به‌مدت ۱۲ شب برنامه‌هايی را با كيفيت HD توليد كند. وی هم‌چنين افزود: شبكه‌ی جهانی جام‌جم بايد متولی برگزاری هفته‌ی فرهنگ تلويزيون با ايرانيان خارج از كشور باشد و ما در نظر داريم كه اين هفته را با مشاركت نهادهای ذيربط برگزار كنيم.

در ادامه‌ی اين نشست علی طلوعی مدير شبكه‌ی جهانی جام‌جم ضمن ارائه‌ی گزارشی از تلاش گروه‌های ده‌گانه‌ی برنامه‌ساز شبكه‌‌‌ی جهانی جام‌جم و برنامه‌های توليدی اين شبكه در دو سال گذشته گفت: تيم برنامه‌ساز ما در شبكه‌ی جام‌جم يک تيم فرهيخته، باسواد، باانگيزه و ارزشی است كه با توجه به مشكلات بودجه‌ای و حرفه‌ای و با كمبود امكانات و تجهيزات توانسته‌ تاكنون موفق عمل كند.

وی افزود: اتفاق بسيار خوبی كه تاكنون در شبكه‌ی جام‌جم رخ داده موفقيت ما را به‌سوی برنامه‌های توليدی نشان می‌دهد به‌طوری‌كه درحال حاضر ۶۱درصد برنامه‌های شبكه‌ی جام‌جم توليدی و ۳۹ درصد به‌طور تامينی است كه اين شاخص به‌زودی تغيير خواهد كرد و به‌سوی ۸۰درصد برنامه‌ی توليدی و ۲۰درصد تامينی گام برمی‌داريم.

مدير شبكه‌ی جهانی جام‌جم در بخش ديگری از صحبت‌هايش تجهيز بهتر و بيش‌تر استوديوی ايرانيان با هم‌كاری و مساعدت با شورای عالی ايرانيان و برگزاری دوره‌های آموزشی مديران، مجريان و برنامه‌سازان به‌كارگيری سيستم‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری امكان ارتباط چهره‌به‌چهره مخاطبان با برنامه‌سازان را از معاون سيما خواستار شد.

در ادامه‌ی اين نشست مديران شبكه‌ی جهانی جام‌جم هر كدام به تفصيل پيرامون مشكلات بودجه‌ی شبكه، مسائل و مشكلات توليد برنامه‌ها، نحوه‌ی جذب مخاطبان داخلی و خارجی، نحوه‌ی پوشش برنامه‌های مناسبتی، پخش مستقيم مسابقات ورزشی و برنامه‌های ورزشی، نحوه‌ی انعكاس اخبار، نحوه پوشش ليگ‌‌های جهانی رشته‌های مختلف ورزشی، معرفی برنامه‌های كارآفرين اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، افزايش مخاطبان برنامه‌ها، نحوه‌ی تماس با مخاطبان خارج از كشور و فعال‌كردن سايت باشگاه مخاطبان جام‌جم صحبت كردند.
کد مطلب: 982