شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما تبلیغات فزاینده پیامهای بازرگانی با تبلیغ جوایز هنگفت و قرعهکشیهای متعدد را نا مناسب ارزیابی و این رویه را نیازمند اصلاح سریع دانست.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۱
شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما تبلیغات فزاینده پیامهای بازرگانی با تبلیغ جوایز هنگفت و قرعهکشیهای متعدد را نا مناسب ارزیابی و این رویه را نیازمند اصلاح سریع دانست.
تحریرنو: شورای نظارت بر سازمان صداوسیما، روند پخش پیامهای بازرگانی و تبلیغات فزایندهی این پیامها با تبلیغ جوایز هنگفت و قرعهکشیهای متعدد را نامناسب دانسته و این نوع تبلیغات را دارای اشکالات اساسی عنوان نموده که نیازمند اصلاح سریع این رویه است.
ایجاد فضای تبلیغاتی ناسالم، ترویج رویکردهای مادیگرایانه و ضدارزشی و روحیات عافیتطلبی در مقابل کار و تلاش همراه با تبلیغ نمادهای زندگی غربی و متعارض با سبک زندگی دینی و ایرانی، ترغیب مخاطبان به استفاده از محصولات و برندهای خارجی، ترغیب به مالاندوزی کاذب و نامتعارف از طریق اهدای جوایز در قرعهکشی محصولات، ذائقهسازی برای استفاده از غذاهای آماده و به تصویرکشیدن زن در لفافهی گرایشهای فمینیستی و نگاه ابزاری به آن از جملهی موارد مورد انتقاد شورای نظارت در پخش پیامهای بازرگانی بودهاست که باعث نقض صریح بندهای دستورالعملهای اجرایی تولید، تامین و پخش برنامهها شدهاست.
مراتب تذکر، طی نامهای از سوی رئیس شورای نظارت به رئیس سازمان صداوسیما ابلاغ شد.