«جایی برای فرشتهها نیست» مستندی پرخرج اما به نسبت کار کم هزینه بود؛
سام کلانتری: کرونا« اکران آنلاین» را به ما دیکته کرد
کلانتری میگوید فیلم مستند «جایی برای فرشتهها نیست» در مقایسه با دیگر فیلمهای مستند، پرخرج بود اما از منظر هزینهها به لحاظ گسترده بودن، میزان و شکل فیلمبرداری، عدد کمی را هزینه کرده است.
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۸
کلانتری میگوید فیلم مستند «جایی برای فرشتهها نیست» در مقایسه با دیگر فیلمهای مستند، پرخرج بود اما از منظر هزینهها به لحاظ گسترده بودن، میزان و شکل فیلمبرداری، عدد کمی را هزینه کرده است.
به گزارش تحریرنو ؛ سام کلانتری در گفتگویی با پانا درباره موضوع فیلم «جایی برای فرشتهها نیست» که این روزها در فضای مجازی اکران آنلاین میشود گفت: «این فیلم درباره دختران تیم ملی “اسکیت هاکی” ایران و مشکلات پیچیده آنها در راه مسابقات آسیایی کره است. فدراسیون توانایی تامین هزینه دختران را ندارد و این اتفاق باعث شده است تا تیم در شرایط روحی بحرانی قرار بگیرد.»
وی همچنین درباره ایده اولیه فیلم نیز بیان کرد: «یکی از بازیکنان همین تیم به نام بیتا حسین زاده از دوستان ما بود که یک بار به من پیشنهاد داد تا تیم اسکیت هاکی را از نزدیک ببینم، اما هیچ پیش زمینهای از این رشته ورزشی نداشتم و فکر میکردم اصلا چگونه این ایده میتواند برای ساخت فیلم جذاب باشد. آن زمان به تازگی فیلم قبلی ام تمام شده بود و فرصتی داشتم تا این دیدار را قبول کنم هر چند که برایم نتیجه جالبی نداشت، جز اینکه فقط دیدم یک ورزش خشن است، اما تصمیمی نگرفتم درباره اینکه فیلم بسازم یا نه. البته در همان دیدار اول با آقای مربی آشنا شدم که این بهانه ای برای رفت و آمدهای بیشتر و سرانجام تولید مستند شد.»
وی همچنین درباره بودجه این فیلم سینمایی گفت: «این فیلم در مقایسه با دیگر فیلمهای مستند، پرخرج بود. این فیلم را افراد مختلف با سلیقههای مختلف دیده اند و هر مخاطبی به نوعی خود را در این فیلم دیده و از آن حمایت کرده است. اگر میبینید که در شهر بیلبوردهای فیلم دیده میشود، دلیلش حمایت شهرداری است. آنها فیلم را دیدند و بدون چشمداشتی فیلم را ملی ارزیابی کردند و به ما کمک کردند. وقتی فیلمهای پرفروش میتوانند از امکانات شهری برای تبلیغ استفاده کنند، چرا فیلم مستند نتواند؛ اما از منظر هزینهها، ما به لحاظ گسترده بودن میزان و شکل فیلمبرداری، عدد کمی را هزینه کردهایم.»
کلانتری درباره اکران این اثر در گروه «هنر و تجربه» گفت: «ما با صحبتهایی که با تهیهکنندگان این اثر داشتیم به دلایل مختلف به این نتیجه رسیدیم که در چنین شرایطی ریسک اکران را بپذیریم و فیلم را روانه پرده کنیم، البته به این هم فکر کرده بودیم که بعد از سه هفته، اکران آنلاین را در دستور کار قرار بدهیم چون احساس میکنیم فضای موجود جامعه میطلبد که یک فیلم امیدبخش که پایهاش بر اساس حمایت از دختران و توانمندی زنان است، به نمایش در بیاید. درواقع این فضا میطلبد که یک حال خوب را به جامعه تزریق کنیم.»
وی با اشاره به اکران آنلاین «جایی برای فرشتهها نیست» بعد از اکران در سینماها توضیح داد: «همه الگوهای مختلفی را برای عرضه آثارشان بررسی میکنند چون در حال حاضر شرایط متفاوتی داریم، به هر حال این وضعیت این مدل را به ما دیکته کرده است.»
وی ادامه داد: «فکر نمیکنم مردم ترس آمدن به سینما داشته باشند زیرا در مکانهای دیگری رفت و آمد دارند که تعداد افراد بیشتری آنجا حضور دارند و خطر بیشتری آنها را تهدید میکند، با این وضعیتی که از نظر ضدعفونی کردن، رعایت پروتکلها و فروش بلیتها به صورت صندلی یک در میان بر سینماها حاکم است، مطمئنم اگر بخواهیم ۵ یا ۶ مکان پرخطر را فهرست کنیم، سینما در میان آنها قرار نمیگیرد.»
این کارگردان در پایان خاطر نشان کرد: «به هر حال شرایط به گونهای است که باید یک سری پروتکلها با ظرفیت پنجاه درصد سالنها رعایت شود و معتقدم که سلامتی مردم مهمتر از فروش فیلم است.»