رییس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران عنوان کرد؛
یک سی‌دی‌ فروش، پیمانکار بزرگ پروژه مگامال
رییس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران درخصوص جزییات پروژه مگامال شهرک اکباتان توضیحاتی را ارائه کرد.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۳
 
یک سی‌دی‌ فروش، پیمانکار بزرگ پروژه مگامال
 
رییس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران درخصوص جزییات پروژه مگامال شهرک اکباتان توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش تحریرنو ، محمد سرخو در تذکر پیش از دستور خود در جلسه سیصدم شورای شهر تهران با اشاره به جزییات پروژه مگامال در شهرک اکباتان با بیان اینکه این پروژه ۱۹۸ هزار متر مربع است که قرار بود تنها در ۳۵ هزار متر آن مگامال ساخته شود و مابقی زمین به فضای سبز بدل شود، گفت: در سال ۸۲ و در زمان ریاست شهردار قبلی طی قراردادی که شهرداری تهران با یک شرکت مالزیایی داشت، قرار شد که این پروژه با همکاری این شرکت و شهرداری تهران ساخته شود.

وی با بیان اینکه براساس این قرارداد ۵۱.۶ درصد سهام این پروژه متعلق به شهرداری است و ۴۸ درصد نیز متعلق به شرکت مالزیایی است، گفت: براین اساس سهم شهرداری، زمین و ارائه پروانه ساخت بود و شرکت مالزیایی نیز باید نسبت به ساخت پروژه و تکمیل پارک و فضای سبز اقدام می‌کرد.

رییس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه در سال ۸۲ قرارداد منعقد شده اما سال ۸۹ پیمانکار مالزیایی یک پیمانکار جدید به نام آرچین را برای شروع کار انتخاب می‌کند، گفت: این در حالی است که شرکت پیمانکار مالزیایی حتی یک ریال نیز به عنوان پیش‌پرداخت نداده و هیچ ضمانتی نیز به طرف ایرانی نداده است و حتی یک دلار هم برای کشور آورده نداشته است.

سرخو با بیان اینکه تاکنون ۶۵ درصد پروژه پیشرفت داشته است اما حتی یک دلار هم برای کشور آورده مالی نداشته است، گفت: جالب است بدانید که شرکت مالزیایی توسط دو نفر که یک نفرشان به نام ر.الف که اصالتا ایرانی است و یک فرد مالزیایی به نام ع.ب ایجاد شده که این شرکت نه گردش مالی درست و نه سابقه چندانی دارد و جالب است بدانید که ر.الف که یکی از طرفین شرکت مالزیایی است، قبلا در کار سی‌دی فروشی و فروش فیلم‌های مجاز و غیرمجاز بوده و حتی در یک برهه‌ای ر.الف زندگی‌اش معطل ۵۰۰ هزار تومان بوده و پدرش هنگامی که شرکت آرچین روی پروژه کار می‌کرده، نگهبان کارگاه بوده است.

وی با بیان اینکه سال ۸۸ شرکت مهرگان که متعلق به تعاونی نیروی انتظامی است، ۴۹ درصد از شرکت خارجی به مبلغ ۵۰ میلیارد تومان را خریداری می‌کند، گفت: شهرداری نیز از سهام خود ساختمان مگامال و پارکینگ را به مبلغ ۲۹۰ میلیارد تومان به شرکت جهان می‌فروشد و این شرکت جهان نیز دو ماه قبل ۷۰ میلیارد تومان بالاتر یعنی ۳۶۰ میلیارد تومان ساختمان مگامال و پارکینگ آن را به بانک شهر می‌فروشد که جای سوال است که چرا باید در عرض ۲ ماه شرکت جهان، ملک خریداری شده از شهرداری را به مبلغ بالاتر بفروشد؟

رییس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه چرا یک شرکت مالزیایی که سابقه چندانی ندارد باید در ساخت پروژه عظیمی در پایتخت شرکت کند؟ گفت: این در حالی است که نه تنها یک سنت آورده نداشته است، بلکه ضمانت نامه نیز نداشته است.

سرخو افزود: درست است که این قرارداد در زمان شهردار قبلی منعقد شده، اما مدیریت فعلی نیز باید بر روی این موضوع دقت بیشتری می‌کرده است چراکه حالا راجع به این پروژه حرف‌هایی زده می‌شود که به دلیل ارتباطاتی که در مدیریت شهردار قبلی وجود داشته، این قرارداد منعقد شده است.

رییس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: قرار بود این پروژه با ۱۲۵ میلیارد تومان ساخته شود، اما حالا پیش‌بینی می‌شود که تا زمان اتمام پروژه ۱۰۰۰ میلیارد تومان باید خرج کرد که باید شهرداری تهران در این باره توضیحاتی را ارائه دهد و از آنجایی که بخشی از این سهام متعلق به نیروی انتظامی است، باید آنها نیز گزارشی به مردم و شورای شهر بدهند.
کد مطلب: 8182