سرهنگ‌زینی‌وند خبر داد؛
اصلاحات هندسی در ۴ میدان اصلی پایتخت
رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از انجام اصلاحات هندسی در میدان حر، قیام، سبلان و ارتش خبر داد.
تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۵۵
 
اصلاحات هندسی در ۴ میدان اصلی پایتخت
 
رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از انجام اصلاحات هندسی در میدان حر، قیام، سبلان و ارتش خبر داد.

به گزارش تحریرنو ؛ سرهنگ مصطفی زینی‌وند گفت: یکی از راهکارهایی که می‌تواند حجم ترافیک را در میادین کم کند ایجاد چپ گرد و یا راست گرد آزاد شونده است. نمونه آن میدان قزوین است که رانندگانی از سمت میدان رازی و گمرک به سمت شمال این مسیر تردد می‌کنند شاهد حجم بالای ترددها در این محدوده هستند و اگر این حجم ترافیک وارد میدان قزوین شود واقعاً دچار مشکل خواهد شد.

وی افزود: برای اینکه بتوانیم گردش‌هایی که به سمت چپ صورت می‌گیرد را قانونمند کنیم و این ترددها را از مسیر مستقیم مجزا کنیم با طراحی‌هایی که صورت پذیرفت چپ گرد آزاد شونده را برای این محدوده ایجاد کردیم که خودروهایی که وارد میدان قزوین به سمت غرب می‌شوند از همان ضلع جنوبی میدان حرکت چپ گرد را انجام می‌دهند و نیازی نیست که به میدان رفته و دور بزنند.

سرهنگ زینی‌وند بیان داشت: میدان قیام نیز به همین صورت در خواهد آمد و این مشکل در آنجا نیز رفع خواهد شد. شکل میدان در این طرح حفظ خواهد شد چرا که برخی میادین مانند میدان راه آهن ثبت ملی هستند و قدمت های بالای یک قرن دارند ولی می‌توان جهات ترافیکی را که ورود به میدان دارند را حذف و آنها را تغییر جهت دهیم و حجم ترددها را در میدان کم کنیم که میدان سبلان یک نمونه از آن می‌باشد که الان در این محدوده زیرگذر در حال احداث است و دو جریان ترافیکی به صورت غیر هم سطح از این محل عبور می‌کند تا این اختلالی را که در میدان داریم را بتوانیم برطرف کنیم.

رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ اظهار کرد: میدان حر را با چراغ راهنمایی و رانندگی کنترل و ترتیب ورود به میدان را با استفاده از چراغ هماهنگ کرده‌ایم تا مشکل به هم ریختگی داخل میدان بر طرف شود.

رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ همچنین ازانجام اصلاحات هندسی در میدان حر، قیام، سبلان و ارتش خبر داد.

وی گفت: در برخی از میادین مانند میدان ارتش یک ضلع میدان حذف شده است که در واقع نقش دوربرگردان را ایفا می‌کند و نه نقش میدان را چرا که رانندگان نمی‌توانند رینگ داخل میدان را دور بزنند و در این محدوده جریان ترافیکی را به سمت غرب هدایت کرده تا رانندگان در دور برگردان بعدی بتوانند دور بزنند و طول صف ایجاد و مشکل برطرف شود.

وی ادامه داد: در میدان قیام هم یک چپ گرد آزاد شونده انجام می‌شود که برای آنکه آن را به صورت نظام مند و قانونمند انجام دهیم اصلاحات هندسی از سکوی میدان و هم در اطراف میدان بررسی‌های لازم و طراحی شده است.

سرهنگ زینی‌وند افزود: برخی موارد برای رفع ترافیک در میادین شهر تهران می‌بایست شکل هندسی آنها برطرف شود و در برخی مواقع کاربری‌هایی که در اطراف میدان هستند مشکل ایجاد می‌کنند و باید ساماندهی صنوف اطراف میدان را در دستور کار قرار دهیم که تمامی این اقدامات و بررسی آنها صورت گرفته است.
کد مطلب: 21324