لطیفی: "هنر و تجربه" در جشنواره معیاری برای سنجش مخاطبان است
کارگردان فیلم "روز سوم" معتقد است: بخش هنر و تجربه در جشنوارهی فیلم خوب است و میزان استقبال از آثار این بخش می تواند ملاکی برای ارزیابی مخاطبان سینما باشد.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۷
محمدحسین لطیفی معتقد است: بخش "هنر و تجربه" در جشنوارهی فیلم خوب است و میزان استقبال از آثار این بخش میتواند ملاکی برای ارزیابی مخاطبان سینما باشد.
تحریرنو: وی در ادامه با اشاره به اشتیاق برخی از جوانها به فیلمهای خاص اظهار کرد: جوانهایی که در بخش "هنر و تجربه" حضور دارند میخواهند با فیلمی که میسازند حرف خودشان را بزنند. شاید بعضی از مواقع به این نکته برسیم که نشود اما گاهی هم فیلم تجربی خوبی ساخته میشود.
لطیفی دربارهی یکی از فیلمهای حاضر در "هنر و تجربه" توضیح داد: "موقت" فیلم بسیار خوبی است که امیر عزیزی که دستیار من هم بوده آنرا بر اساس خواسته و علاقهاش ساخته است. اگر این فیلم بهخوبی در گروه "هنر و تجربه" اکران شود و در جشنوارههای خارجی هم حضور یابد میتواند دیده شود.
کارگردان فیلم "خوابگاه دختران" عنوان کرد: اگر ۱۷ سینما در کل کشور به اینگونه فیلمهای خاص اختصاص یابد مطمئن باشید این نوع آثار به فروش حقیقی و مورد نظر میرسند. مردم باید کمکم با چنین سینمایی آشنا شوند و سینمای "هنر و تجربه" بههمین دلیل آمدهاست که ذائقهی مردم را به مرور تغییر دهد.
وی ادامه داد: از پیش از اکران فیلمهای "هنر و تجربه" میتوان دربارهی میزان مخاطب فیلمها تصمیم گرفت و آثار این بخش را بهصورت برنامهریزی شده اکران کرد تا مخاطب خود را بیابد.
لطیفی تصریح کرد: جوانی که بخواهد معروف شود فیلم اکشن یا ملودرام اجتماعی سنگین میسازد اما فیلمسازی مانند شهرام مکری اثری متفاوت را مقابل دوربین میبرد و بهدنبال گیشهی سینما هم برای آن نیست.
وی ادامه داد: در گذشته نیز فیلمهای هنری و تجربی در سینمای ایران تولید میشد و بهعنوان نمونه عباس کیارستمی فیلم "مشق شب" را بر اساس علاقه و سلیقهی خود ساخته بود.
کارگردان فیلم سینمایی اسب سفید پادشاه با بیان اینکه نمیتوان همهی مردم را برای تماشای این فیلمها به سینما کشاند گفت: علاقهی من به سینمای "هنر و تجربه" است و میخواهم همهی فیلمهای این بخش را ببینم.
لطیفی اظهار کرد: بهخاطر داشته باشیم سینما محملی برای ارتباط با مردم است و مخاطبان متولیان اصلی سینما هستند.
وی گفت: نمی توان یکباره ذائقهی مخاطبان را تغییر داد. ذائقهسازی مخاطب به مرور زمان شکل میگیرد.
این کارگردان سینما ادامه داد: چنانچه در زمینهی سینمای "هنر و تجربه" برنامهریزی درستی داشته باشیم میتوانیم بهمرور زمان و طی گذر چندسال مخاطبان متفاوتی داشته باشیم.