رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرفکنندگان گفت: درمعرفی برندهای محبوب سال، فقط نظر مصرفکنندگان ملاک عمل قرار خواهد گرفت.
به گزارش خبرنگار تحریرنو، نشست خبری سومین جشنوارهی ملی برندهای محبوب سال، صبح امروز، دوشنبه ۱۸ آبانماه ۹۴، با حضور دکتر سیدمحمد جعفری، رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرفکنندگان، دکتر عظیم فضلیپور، دبیر علمی جشنوارهی ملی برندهای محبوب سال، مهندس محمدرضا یارمحمدی، معاون مدیرعامل گروه بینالملل پیشگامان و مدیر اجرایی سومین جشنوارهی ملی برندهای محبوب سال و اصحاب رسانه در تالار شیخ مفید مرکز همایشهای بینالمللی صداوسیما برگزار شد.
دکتر سیدمحمد جعفری، رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرفکنندگان طی سخنانی اظهار داشت: در معرفی برندهای محبوب سال، فقط نظر مصرفکنندگان ملاک عمل قرار خواهد گرفت و برای برگزاری سومین جشنوارهی ملی برندهای محبوب، ۹۶ گروه کالایی از نظر مرغوبیت و قیمت مورد ارزیابی قرار میگیرند.
دکتر جعفری تصریح کرد: پیشبینی میکنم برای معرفی این برندها در سال جاری، بیش از پنجمیلیون نفر از هموطنان در سراسر کشور در نظرسنجیها شرکت کنند.
وی خاطرنشان کرد: برندهای داخلی و خارجی محبوب مصرفکنندگان با نظر کارشناسان بر اساس ارزیابیهای علمی انتخاب میشوند و در این جشنواره ملاک معرفی برندهای محبوب فقط نظر مصرفکنندگان اهمیت دارد.
رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرفکنندگان عنوان داشت: امسال هرگونه نظرسنجیها از طریق تلفنهایهمراه، شبکهی جهانی اینترنت و فرمهای مربوطه انجام خواهد شد و مصرفکنندگان در بین برندهای ایرانی و خارجی میتوانند برندهای محبوب خود را انتخاب کنند و بدون شک رقابت بین تولیدکنندگان برای عرضهی کالاهای کیفی در بازار، به رشد و توسعهی اقتصاد ملی کمک زیادی میکند.
وی در پایان گفت: از همهی برندهای داخلی میخواهم در سومین جشنوارهی ملی برندهای محبوب که هفتم دیماه امسال در مرکز همایشهای صداوسیما برگزار میشود، شرکت کنند.
دکتر عظیم فضلیپور، دبیر علمی جشنوارهی ملی برندهای محبوب سال، در ادامهی این نشست خبری اظهار داشت: در انتخاب برندهای محبوب مصرفکنندگان در سال جاری، پرداخت پول توسط بنگاههای اقتصادی ملاک عمل نیست بلکه مصرفکنندگان هستند که برندهای محبوب خود را معرفی خواهند کرد.
وی افزود: در ایران هیچکس نمیتواند ارزش برند خود را اعلام کند چون مقولههایی که ارزش برندهای محبوب را مورد ارزیابی قرار دهد، وجود ندارد.
دبیر علمی جشنوارهی ملی برندهای محبوب سال، در ادامه اظهار داشت: تنها زمانی میتوانیم ارزش برندهای برتر را مورد ارزیابی قرار دهیم که آنها ثبت جهانی شده، بنگاه اقتصادی شفافیت مالی داشته و مصرفکنندگان نیز به این برند از نظر کیفی اعتقاد داشته باشند، در حالیکه کمتر از ۲۰۰ برند در ایران ثبت جهانی شده است.
دکتر فضلیپور در پایان گفت: برای برگزاری این جشنواره انجمن ملی حمایت از حقوق مصرفکنندگان بهعنوان نمایندهی جامعهی بزرگ مصرفکنندگان بههمراه فراکسیون حمایت از حقوق مصرفکنندگان مجلس شورای اسلامی در نظر دارد با برگزاری گستردهترین نظرسنجی مردمی در کشور، برندهای محبوب را در این جشنواره به مردم ایران معرفی کند.
مهندس محمدرضا یارمحمدی، معاون مدیر عامل گروه بینالملل پیشگامان و مدیر اجرایی سومین جشنوارهی ملی برندهای محبوب سال، سخنران پایانی این نشست خبری بود، که در ادامه توضیحاتی را پیرامون عملکرد گروه بینالملل پیشگامان و سومین جشنوارهی ملی برندهای محبوب سال ارائه داد.
معرفی گروه بینالملل پیشگامان
گروه بینالملل پیشگامان، مجموعهای است پیشرو و ایدهمحور که بهعنوان بزرگترین سازماندهنده و برگزارکنندهی همایشهای کشور در سال ۸۸ تاسیس و با شماره ثبت ۴۳۱۳۶۴ بهعنوان موسسهای غیرتجاری فعالیت خود را آغاز نمود.
در سالهای اخیر این گروه با استفاده از کادری آموزش دیده و مجرب بزرگترین رویدادهای ملی و بینالمللی را در سطح کشور و خارج از مرزها برگزار نموده است که همکاری تمامی نهادهای ذیصلاح ملی و بینالمللی را بهدنبال داشته و با هدف معرفی برندهای جدید و ثبتنامهای تجاری برگزیدهی ملی فعالیت مینماید. از مهمترین ماموریتهای مجموعه ایجاد ارتباط بین مسئولین و مدیران صنعتی و نیز معرفی فرصتهای مناسب سرمایهگذاری و ایجاد بستر و مشاورهی تبلیغات هدفمند میباشد.
اهداف و فعالیتهااز اهداف شاخص این موسسه جهت برگزاری همایشها میتوان به برگزاری نمایشگاهها و همایشهای فرهنگی، رسیدن به خودکفایی صنایع، ارائهی خدمات بازاریابی و فروش محصولات استاندارد ایرانی در بازارهای جهانی، معرفی توانمندیهای تولیدات داخلی، بررسی مشکلات و چالشهای موجود در صنایع و راهکارهای آن، بررسی و ضعیت موجود بازارهای داخلی و آشنایی صنایع با بازارهای جهانی، بررسی موقعیت صنایع و بازارهای ایران در رتبهبندی جهانی و راهکارهای نوین جهت ارتقای سطح کیفی صنایع در راستای دستیابی به بازارهای جهانی، ایجاد رقابت سالم بین تولیدکنندگان داخلی و واردکنندگان محصولات خارجی اشاره کرد.
گروه بینالملل پیشگامان دارندهی گواهینامهی بینالمللی مدیریت کیفیت و بهبود مستمر ISO9001 با هدف ارتقای سطح رضایتمندی مشتریان و توسعهی صنعت و تجارت کشور در زمینهی زیر فعال میباشد.
• برگزاری همایشهای ملی، تخصصی و بینالمللی
• اجرای سمینارهای آموزشی، صنعتی تجاری و اعزام هیئتهای بازرگانی بهخارج از کشور در راستای منافع اقتصادی
• مشاورهی مدیریت و ارائهی گواهینامهی بینالمللی ISO
• نمایندهی انحصاری جذب اسپانسر و حامی مالی، جهت تیمهای برتر ورزشی
• طراحی و چاپ سررسید و سالنامه در سطح کشور
• تهیه و تولید برنامههای ویژهی اقتصادی تلویزیونی
چشمانداز پیشگامان در نظر دارد با توجه به زنجیرهی تامین و منابع انسانی توانمند خود را در افقی نزدیک بهعنوان بزرگترین ساماندهندهی برگزارکنندهی همایشها، سمینارها و رویدادهای عظیم بینالمللی در منطقهی خاورمیانه شناخته شود.
نشانی گروه بینالملل پیشگامان: خیابان مطهری، بعد از چهارراه قائممقام فراهانی، پلاک ۲۴۹، تلفن: ۰۲۱۴۲۷۰۶