سخنگوی شرکت مخابرات ایران؛
مبالغ اضافه در قبض های تلفن ثابت براساس مصوبه های رگولاتوری بوده است
سخنگوی شرکت مخابرات ایران در توضیح درج مبلغی اضافه به میزان ۱۰۰ هزار ریال (۱۰هزارتومان) در قبض های تلفن های ثابت گفت که این اقدام براساس مصوبه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی صورت گرفته است.
تاریخ انتشار : جمعه ۳۰ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۴۶
 
مبالغ اضافه در قبض های تلفن ثابت براساس مصوبه های رگولاتوری بوده است
 
سخنگوی شرکت مخابرات ایران در توضیح درج مبلغی اضافه به میزان ۱۰۰ هزار ریال (۱۰هزارتومان) در قبض های تلفن های ثابت گفت که این اقدام براساس مصوبه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی صورت گرفته است.

به گزارش تحریرنو "داود زارعیان" پیرامون مبلغ درج شده در قبوض تلفن های ثابت گفت: مصوبه ۲۰۵ تعرفه خدمات مخابراتی مانند هزینه ثبت نام، هزینه قطع و وصل و غیره را شامل می شود که در آن هزینه ثبت نام تلفن ثابت ۱۰۰ هزار ریال (١٠ هزارتومان) در نظر گرفته شده است.

به گفته زارعیان، مشترکانی که در این دوره مشمول پرداخت این بند شده اند، درصد کمی از مشترکان در شهر تهران بوده اند که با توجه به تفسیر متفاوت مصوبه در حال حاضر مبلغی به عنوان بستانکاری منظور شده است.

مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران خاطرنشان کرد: این مصوبه برای آن دسته از مشترکان تهرانی اعمال شده است که در سال های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ اقدام به خرید تلفن ثابت کرده اند و در سراسر کشور نبوده است.

زارعیان افزود: اکنون بر اساس دستور محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر رعایت حال مشترکان، شرکت مخابرات ایران این مبلغ را به عنوان بستانکاری منظور کرده است.

سخنگوی شرکت مخابرات تاکید کرد، مبلغ ١٠ هزار تومانی که در قبض های تلفن این دوره اعمال شده مختص کسانی است که در یک و نیم سال گذشته اقدام به خرید تلفن کرده اند.

وی درباره اعمال حقی به نام حداقل کارکرد برای تلفن های بدون کارکرد نیز گفت: قبض های صادره شده این دوره برای چنین تلفن هایی براساس مصوبه ۶-۲۳۷ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بوده که به شرکت مخابرات اجازه داده است برای تلفن های بدون کارکرد حداقلی اعمال کند.

به گفته زارعیان، شرکت مخابرات براساس مصوبه مذکور، حداقل کارکرد ۲۰۰ دقیقه درون استانی را برای تلفن های روستایی و ۳۳۰ دقیقه درون استانی برای تلفن های شهری اعمال کرده است.

وی ادامه داد: در این دوره برای مشترکان روستایی در دو ماه ۱۸ هزار ریال(١٨٠٠ تومان) معادل ۴۰۰ دقیقه مکالمه شهری و برای سایر مناطق ۲۹ هزار و ۷۰۰ ریال (٢٩٧٠ تومان ) معادل ۶۶۰ دقیقه مکالمه شهری در قبوض اعمال شده است.

به گفته سخنگوی شرکت مخابرات ایران ، مشترکانی که بطور ماهانه در شهرها کمتر از ٣٣٠ دقیقه و در روستاها کمتر از ٢٠٠ دقیقه مکالمه شهری داشته اند مشمول این موضوع شده اند.

وی یادآور شد: شرکت مخابرات ایران علیرغم دریافت نظرات قبلی بار دیگر اقدام های لازم را به منظور دریافت تفسیر مراجع نظارتی از این مصوبه انجام داده است و در صورت اعلام ، نتیجه را در قبوض دوره بعدی اعمال و به طور قطع هرگونه تاثیر به عنوان بستانکاری مشترکان اعمال خواهد شد.

زارعیان خاطرنشان کرد: مشترکان بزرگترین سرمایه شرکت مخابرات ایران هستند و برای حفظ حقوق آنها، ارایه بهترین سرویس را به عنوان یک اصل در سرلوحه امور خود قرار داده ایم.

وی افزود: در صورت وجود هرگونه ابهام مشتریان می توانند در تهران با شماره ٢٠٩٠ و در استانها با شماره ٢٠٢١ تماس برقرار کنند.

از سوی دیگر، محمدرضا فرنقی زاد رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز روز گذشته اعلام کرد مبلغ ۱۰۰ هزار ریال مندرج در قبض تلفن ثابت بابت بدهی ثبت نام، اشتباه بوده و به مشترکان بازگردانده می شود.

وی افزود: با توجه به درج برخی مبالغ در قبض تلفن ثابت این دوره، مانند مبلغ ۱۰۰ هزار ریال با عنوان بدهی ثبت نام اولیه ، این موضوع با دستور وزیر ارتباطات مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به این که این امر ناشی از اشتباه برداشت شرکت مخابرات ایران از مصوبه ۲۰۵ کمیسیون تنظیم مقررات بوده است، مقرر شد نسبت به برگشت مبلغ مذکور به مشترکان تلفن ثابت اقدام شود.

وی افزود: با توجه به این که تعرفه تلفن ثابت سال های زیادی است که افزایش پیدا نکرده و این امر در توسعه شرکت مخابرات اختلال ایجاد کرده است، کمیسیون تنظیم مقررات سیاستی در این خصوص اتخاذ کرد که همزمان با کاهش تعرفه اینترنت خانگی(ADSL) انجام شد تا سبد هزینه های ارتباطی خانوار افرایشی نداشته باشد.

فرنقی زاد اضافه کرد: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) اجرای دقیق مفاد کمیسیون تنظیم مقررات را رصد می کند و در صورتی که مواردی خلاف مقررات دیده شود برخورد قانونی با متخلفان صورت می گیرد.

افزایش تعرفه ها در قبض های جدید تلفن ثابت نارضایتی برخی مشترکان را سبب شده و اعتراض مشترکان دارای شماره های بدون کارکرد، ناخرسندی بیشتری به همراه داشته است.
کد مطلب: 8047