با رشد۲۱ درصدی؛
افزایش تراکنشهای بانکی از طریق کیوسک بانک مسکن
ارایه طیف متنوعی از خدمات بانکی از طریق کیوسک بانک مسکن سبب رشد ۲۱ درصدی تراکنشهای بانکی از این طریق در شش ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ شده است.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۰
ارایه طیف متنوعی از خدمات بانکی از طریق کیوسک بانک مسکن سبب رشد ۲۱ درصدی تراکنشهای بانکی از این طریق در شش ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ شده است.
به گزارش تحریرنو به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن - هیبنا، کیوسک های بانکی ابزاری مهم در زمینه اجرای بانکداری الکترونیک هستند که با توجه به سخت افزارها و نرم افزارهای به کار رفته در آنها، امکان دسترسی به خدمات متنوعی را در بستر بانکداری الکترونیکی فراهم می کنند.
استفاده از این کیوسک ها موجب سهولت دسترسی به خدمات و تسهیل دریافت اطلاعات و خدمات جدید و همچنین کاهش هزینه ها می شود. این کیوسک ها نیازمند وجود یک سیستم مقاوم سخت افزاری و نرم افزاری با قابلیت های فراوان و در عین حال امن هستند.
کیوسک بانک مسکن، شامل تجهیزات بانکی متنوعی مانند کارتخوانهای مطابق با آخرین استانداردهای بانکی، صفحه کلید بانکی، چاپگر رسید و بارکدخوانهای یک بعدی و دو بعدی است که امکان ارایه سرویس های مختلف و متنوع به مشتریان را فراهم می کند. نرم افزار ارایه شده در این سیستم علاوه بر رعایت موارد امنیتی، سرویس های مختلفی را ارایه میکند.
نرم افزار کیوسک منطبق با استاندارد ISO۸۵۸۳-۹۷ و همراه با بومی سازی فیلدهای استاندارد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تولید شده است. این نرم افزار با طراحی سه سطحی خود قادر است با کمترین تغییر با هر نوع سخت افزار منطبق با استانداردهای قدیمی و جدید متعارف، عملکرد یکسانی ارایه دهد.
در این نرمافزار، سرویسهای متنوعی از قبیل سرویس کارت هدیه، اعلام مانده حساب، انتقال وجه کارت به کارت، تغییر رمز، سرویسهای ساتنا و پایا، دریافت صورت حساب، پرداخت قبوض، شارژ برچسب پرداخت الکترونیک عوارض خودرو (ETC)، شارژ سیمکارت تلفن همراه، انتخاب حساب پیشفرض، برداشت و لغو مجوز برداشت بدون کارت، ارایه خدمت به کارتهای چند حسابی و پرداخت اقساط ارایه شده است.
افزون بر این، سامانه کنترل مرکزی کیوسک بانک مسکن نیز که حاوی سیستم های مانیتورینگ و کنترل مرکزی آنلاین است، یکی از ابزارهای بسیار مهم مدیریتی برای کنترل و نگهداری کیوسک ها و دستگاه های خودپرداز است. شرکت های پشتیبان خدمات کیوسک بانک با ارایه راه حل های کامل و جامع و پیادهسازی آن در زمینه سیستم های مانیتورینگ و کنترل مرکزی آنلاین، ضمن افزایش قابل توجه عملکرد شبکه های مختلف، هزینه نگهداری را نیز کاهش می دهد.
از مهمترین قابلیت های سیستم کنترل مرکزی کیوسک بانک می توان به نمایش وضعیت کیوسک ها و هشدارهای آن، اعمال کلیه تنظیمات تجهیزات سخت افزاری، ارسال تنظیمات مربوط به هر سرویس، قابلیت فعال و یا غیر فعال کردن هر یک از سرویس ها، ارسال دستورات کنترلی به کیوسک ها، قابلیت بروزرسانی تبلیغات و تنظیم زمان بندی نمایش، دریافت و نمایش کلیه تنظیمات مربوط به هر کیوسک، ارایه گزارش های آماری مختلف از نحوه کارکرد کیوسک ها، مدیریت کاربران و کنترل مرکزی شامل تعریف، حذف و ویرایش یک کاربر، تعریف کیوسک های مربوط به هر کاربر و سطح دسترسی به آنها و نیز امکان گروه بندی کیوسک ها اشاره کرد. این امکانات نرمافزاری مدیریت کیوسکهای بانک مسکن را برای کاربران فراهم کرده تا همواره بهترین خدمات را به این وسیله به مشتریان بانک ارایه کنند.
عملکرد مطلوب کیوسک بانک مسکن سبب شده در نیمه نخست امسال رشد ۲۱ درصدی تراکنشها از این طریق و نیز افزایش ۳۶ درصدی کارمزدهای حاصل از این رشد تراکنش نسبت به نیمه نخست سال ۹۶ محقق شود.