با حضور مولایی شهردار منطقه ۲۲؛
از تلاش های مدیر و کارکنان روابط عمومی منطقه ۲۲ تقدیر شد
با حضور مولایی شهردار منطقه ۲۲،معاونین و شهرداران نواحی چهارگانه منطقه برگزار شد،از تلاش های مدیر و کارکنان اداره روابط عمومی در کسب رتبه برتر روابط عمومی های مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران تقدیر شد.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۶
 
از تلاش های مدیر و کارکنان روابط عمومی منطقه ۲۲ تقدیر شد
 
با حضور مولایی شهردار منطقه ۲۲،معاونین و شهرداران نواحی چهارگانه منطقه برگزار شد،از تلاش های مدیر و کارکنان اداره روابط عمومی در کسب رتبه برتر روابط عمومی های مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران تقدیر شد.

به گزارش تحریرنو از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲،مولایی شهردار منطقه در این جلسه در سخنانی با تبریک هفته ارتباطات و روابط عمومی خاطرنشان کرد: اولین ماهیت روابط عمومی دوسویه بودن عملکرد آن است.به همین دلیل است که هیچگاه نمی توان در روابط عمومی یکطرفه عمل کرد.جذب مخاطبین منجر به برقراری ارتباط دوسویه بین مخاطب و سازمان مربوطه می شود و روابط عمومی ها واسط و رابط این عمل هستند.ایجاد ارتباط دوسویه با مخاطبین منجر به اعتماد سازمانی و نهایتا این اعتماد منجر به یک اعتبار سازمانی خواهد شد و این نقش بر عهده روابط عمومی گذاشته شده است.

وی افزود:روابط عمومی ها هیچگاه در حاشیه نیستند و سازمان هایی که روابط عمومی را در حاشیه قرار داده و حیات خلوت خود می دانند، همیشه دچار چالش هستند. چون نتوانسته اند خدماتی را که انجام می دهند به خوبی به مخاطبین خود برسانند و سازمان هایی که روابط عمومی را در متن کار قرار دهند موفق تر بوده و موفق تر عمل می کنند.بها دادن به روابط عمومی باعث افزایش جذب مخاطبین و افزایش اعتبار عمومی می شود.چرا که این مخاطبین به یک رابط در جهت انتقال خدمات صورت گرفته توسط یک سازمان به جامعه مبدل می شوند. قطعا اگر با نگاه اعتقادی به موضوع روابط دوسویه بین مردم و سازمان نگاه نکنیم منجر به کسلی،بی علاقی و بی انگیزگی در جامعه می شود و به تبع آن ایده های جدید و ابتکارو خلاقیت تازه شکل نمی گیرد و روابط عمومی یک سازمان به حاشیه کشیده می شود.

شهردار منطقه ۲۲ بیان کرد:روابط عمومی را می توان به عنوان چشم و گوش و قلب یک سازمان و یا یک وزارتخانه برشمرد. روابط عمومی یک واحد همیشه زنده و پویا است و اگر بخواهد نقش اثربخشی خود را به خوبی ایفا نماید باید یک فعال و کارآمد باشد، چرا که تعطیلی و سکون در روابط عمومی معنا ندارد و همیشه در اخبار و اطلاع رسانی حی و حاضر باشد.

مولایی بیان کرد: در صورت وجود یک روابط عمومی قوی با ارتباط گیری درست و منطقی با رسانه ها می توان منجر به انعکاس درست و به موقع اخبار و رویدادها شویم.چرا که رسانه ها خوراک خبری خود را از روابط عمومی ها گرفته و به مخاطبین انتقال می دهند.اگر روابط عمومی بتواند این نقش دوسویه و بعضا چند سویه خود را به خوبی ایفا نماید، می تواند اعتماد عمومی را به خود جلب نماید.

وی در ادامه با اشاره به نقش های روابط عمومی و کارکرد آن در سازمان های مختلف گفت: روابط عمومی باید خلاق بوده و در بحث اعتباربخشی و انتقال اخبار به افکار عمومی متبکر و پویا باشد. نقش بازی کردن آن در افکار عمومی بسیار مهم است اینکه با چه ترفند و با چه نگاهی بخواهیم خود را نشان دهیم و معرفی کنیم که در نهایت منجر به اعتماد عمومی شود،بسیار مهم و ضروری است. در وهله دوم نقش فرهنگسازی در بحث مباحث دینی،اعتقادی،اجتماعی و فرهنگی و بسیاری از موضوعات متفاوت دیگر مهم به نظر می رسد.نقش بحران ستنیزی روابط عمومی در مواقع بروز حوادث که با ارتباطات خود یک جامعه را با اطلاع رسانی به موقع و درست از بحران خارج نماید.روابط عمومی می تواند با ایفای نقش اعتبار سازی خود در ارتباط با مردم به عنوان سرمایه های اجتماعی جامعه یک ارتباط قوی و دوسویه داشته باشد بسیار موفق تر عمل نماید و آن سازمان می تواند در انتقال پیام و نگاهها و تفکرات سازماتی موفق عمل کند.

مولایی در پایان با تقدیر و تشکر از تلاش پرسنل روابط عمومی منطقه در انتقال اخبار و اطلاع رسانی های به موقع خود و کسب رتبه برتر روابط عمومی ها در بین مناطق ۲۲ گانه اظهار کرد:الحمدالله روابط عمومی منطقه ۲۲ یک اداره پویا است که در کلیه مناسبات و مراسمات در بخش خبررسانی و ارائه آمار و ارقام صحیح و به موقع حضور موثر داشته و دارد و تمامی این تلاش ها به دلیل یک کار تیمی قوی در سایه مدیریت مدیری توانمند بوده است.انتقال اخبار و مفاهیم آماری با همان ادبیات روابط عمومی و عامه پسند و در خور فهم تک تک اعضای جامعه یکی از هنرها و رسالت های مهم روابط عمومی به شمار می رود.روابط عمومی از نگاه جامعه شناسی و علوم اجتماعی یک حرفه و شغل تخصصی است و اگر این تخصص را دنبال نماییم، حتم جایگاه واقعی روابط عمومی را می توان در جامعه به همگان معرفی کرد.

گفتنی است بر اساس ارزيابي عملكرد سال ۹۵ اداره كل هماهنگي، نظارت و پيگيري امور مناطق شهرداري تهران، روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲ حائز رتبه برتر در بین مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران شد.
کد مطلب: 11838