رحمانیموحد خبرداد:
در برندسازی بهدنبال موثرترین اقدام برای معرفی ایران به دنیا هستیم
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی گفت: گردشگری پیوند ملتهاست و این رفت و آمد گردشگران باعث تقویت بنیانهای سیاسی میشود.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۰۷
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی گفت: گردشگری پیوند ملتهاست و این رفت و آمد گردشگران باعث تقویت بنیانهای سیاسی میشود.
به گزارش خبرنگار تحریرنو، نشست خبری کنفرانس بینالمللی برند گردشگری صبح امروز یکشنبه ۲۹ آذرماه ۹۴ با حضور مرتضی رحمانیموحد، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و اصحاب رسانه در سالن خلیجفارس معاونت گردشگری و سازمان حج زیارت برگزار شد.
دراین نشست خبری مرتضی رحمانیموحد، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی درخصوص مصوبهی جدید ایالات متحده آمریکا که قوانین خاص و محدودکنندهای برای صدور ویزا به کسانیکه به ایران و چند کشور دیگر سفر کنند وضع کرده است، اظهار داشت: این گروه قوانین برای کشورهایی است که در آنجا کارهای تروریستی انجام میشود.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی تصریح کرد: گردشگری پیوند ملتهاست و این رفت و آمد گردشگران باعث تقویت بنیانهای سیاسی میشود و مسلما کارهای تروریستی خروج از عرصهی گردشگری است و بر این اساس ما نیز اعتراض و توضیحات خودمان را نسبت به مصوبات ایالات متحده آمریکا به شعبات و سازمانهای بینالمللی دنیا برای مقابله با این مصوبه و برخورد جدی با آن اعلام میکنیم.
وی دربارهی برند گردشگری ایران خاطرنشان کرد: هماکنون کشورهای دنیا با برندهای مخصوص شناخته میشوند مثلا استرالیا با برند کانگورو و یا تایلند در هر دهکدهی آن یکنوع صنایع دستی بهعنوان برند شناخته میشود. بنابر این ایران نه تنها یک برند بلکه میتواند دهها برند برای خود داشته باشد.
رحمانیموحد ادامه داد: در گذشته زعفران بهعنوان یک برند ایرانی توانست تستهای خود را بهخوبی بگذارند ولی باید نظر عموم را نیز بتوان با چنین برندهایی جلب کرد و براین اساس باید لباس ایرانی بهعنوان نماد ایران در تمام دنیا بهعنوان یک برند مهم شناخته شود. پس ما نیز با برندسازی بهدنبال کوتاهترین و موثرترین اقدام برای معرفی ایران به دنیا هستیم.
وی با تشریح تولیگری و تصدیگر عنوان داشت: برخی ضوابط مانند برندسازی از وظایف حاکمیتی است و نمیتوان آنرا به بخشهای خصوصی واگذار کرد، کما اینکه پس از تعیین برند میتوان آنرا به بخشهای خصوصی واگذار کرد و این کار به مانند قیمتگذاری برای شرکتهای خودروسازی است که در سطوح ملی و حاکمیتی تعریف میشود و نمیتوان چنین مواردی را از گام نخست به بخشهای خصوصی واگذار کرد بلکه در مراحل بعدی برای گسترش برندسازی میتوان بخش خصوصی را در این کار دخیل کرد.
رحمانیموحد درباره برنامههای این سازمان برای نوروز ۹۵ نیز گفت: دو هفتهی قبل جلسهی ساماندهی برنامههای نوروز ۹۵ برگزار، تدوین و ابلاغ شد که در سطح ملی نهادهای مرتبط خود را آماده کنند.
وی در پایان دربارهی تبلیغات و اقدامات معاونت گردشگری برای نوروز ۹۵ توضیح داد: در یکی از برنامهها که رونمایی آن نیز انجام میشود در مرحلهی نخست برای ۵ استان فارس، اصفهان، کهگیلویهوبویراحمد، چهارمحالوبختیاری و یزد ۷۰ بستهی تبلیغاتی در قالب ۷۰ مسیر جاذبههای گردشگری تهیه و در اختیار دفاتر گردشگری قرار گرفته است. بنابر این در مرحلهی دوم نیز برای استانهای شمالشرقی اینکار صورت میپذیرد.