درآمد صداوسیما از آگهی‌های برنامه‌ی "نود"
هر‌ثانیه تبلیغ برای صاحبان عادی کالاها و خدمات در حاشیه‌ی برنامه‌ی این هفته‌ی ۹۰، حدود ۹‌میلیون تومان هزینه داشته‌است.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۱۴
 
درآمد صداوسیما از آگهی‌های برنامه‌ی "نود"
 
هر‌ثانیه تبلیغ برای صاحبان عادی کالاها و خدمات در حاشیه‌ی برنامه‌ی این هفته‌ی ۹۰، حدود ۹‌میلیون تومان هزینه داشته‌است.

تحریرنو: در حال حاضر روی صفحه‌ی اصلی سایت اداره بازرگانی صداوسیما، جدول پخش هفته‌ی سوم مهر دیده می‌شود. در بخشی از این جدول نرخ تعرفه‌های قبل از برنامه‌ی "نود" این هفته آمده‌است. تعرفه‌ی همه‌ی آگهی‌های قبل و بین برنامه و نیز زیرنویس‌ها برای تمام طبقات با عدد "۳۳۵" تعیین شده‌است. عدد "۳" اول نشان‌دهنده اسم شبکه است و دو رقم بعدی یعنی "۳۵" طبقه‌ی آگهی را نشان می‌دهد که گران‌ترین تعرفه‌ی موجود است.

در حال حاضر نرخ آگهی طبقه‌ی ۳۵ برای هرثانیه سه‌میلیون‌و‌۵۰۰‌هزار تومان است. طبق ضوابط سازمان، به این رقم باید ضریب ماهانه را هم اضافه کرد که با توجه به ضریب ۳۰‌درصدی ماه مهر، این رقم برای هر ثانیه به چهار‌میلیون‌و‌۵۵۰‌هزار تومان می‌رسد! بد نیست بدانید ضریب ماهانه در اسفند به ۶۰‌درصد خواهد رسید! جالب‌تر این‌که این نرخ برای آگهی‌دهندگان شش طبقه‌ی اول سه برابر می‌شود و طبقه‌ی هفتم هم باید دو برابر هزینه بپردازد.

به‌عبارت دیگر هر‌ثانیه تبلیغ برای صاحبان عادی کالاها و خدمات در حاشیه‌ی برنامه‌ی این هفته‌ی ۹۰، حدود ۹‌میلیون تومان هزینه داشته‌است. اگر همین عدد را ملاک قرار بدهیم، با توجه به پخش نیم‌ساعت آگهی تصویری، درآمد تلویزیون تنها از برنامه‌ی پریشب ۹۰ به‌عدد باورنکردنی ۱۶‌میلیارد تومان خواهد رسید که تازه به این رقم باید هزینه‌ی زیرنویس‌های متعدد، نرخ متفاوت تبلیغات خارجی و نیز تعرفه‌ی بالاتر آگهی تقدیم برنامه را هم اضافه کنیم!

به‌نظر می‌رسد حتی اگر از مجموع رقم حاصله، ۵۰‌درصد به‌مناسبت تخفیف‌های صداوسیما به برخی مشتریان کم کنیم، باز سود خالص باقی مانده از ره‌گذر پخش این برنامه، چیزی حدود ۱۰‌میلیارد تومان خواهد‌بود! به‌عبارت دیگر سازمان در حالی برای تهیه‌ی هر برنامه‌ی "نود" حدود ۱۰میلیون تومان بودجه در اختیار عادل قرار می‌دهد که خودش هزار برابر چنین رقمی سود می‌کند. در صورتی‌که فردوسی‌پور ۳۷ برنامه در سال داشته باشد، درآمد سازمان از این ناحیه به‌عددی حدود ۳۷۰‌میلیارد تومان خواهد رسید که می‌تواند نشان بدهد چرا "نود" به این شکل بی‌نظیر در حاشیه‌ی امنیت قرار دارد!

تازه فراموش نکنیم سازمان به‌طور جداگانه برای هر‌قسمت از این برنامه یک اسپانسر مسابقه‌ی پیامکی هم می‌گیرد که درآمدی چند‌ ده‌میلیونی نصیب صداوسیما می‌کند.
کد مطلب: 1641