بازار داغ آگهی‌ها در جام‌جهانی
برگزاری جام‌جهانی فوتبال برزیل موجب‌شده تا در سراسر جهان بیش از یک‌ونیم‌میلیارد دلار هزینه‌ی آگهی و تبلیغات شود.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۲۵
 
بازار داغ آگهی‌ها در جام‌جهانی
 
برگزاری جام‌جهانی فوتبال برزیل موجب‌شده تا در سراسر جهان بیش از یک‌ونیم‌میلیارد دلار هزینه‌ی آگهی و تبلیغات شود.

به گزارش تحریرنو به نقل از هالیوود ریپورتر، رقابت‌های فوتبال برزیل به رشد ۵۰۰‌میلیون دلاری تبلیغات در آمریکای لاتین و رشد ۳۰۰میلیون دلاری آن در آمریکا و اروپای‌غربی منجر شده‌است.

بازار تبلیغات جهانی امسال بزرگ‌ترین برنده‌ی جام‌جهانی فوتبال بود و با رشدی باور نکردنی در طول این تورنمنت بزرگ جهانی روبه‌رو شد.

با توجه به این که جام‌جهانی بزرگ‌ترین رویداد ورزشی جهان است، گفته می‌شود این رقم امسال تا پایان بازی‌ها رشدی ۵ تا ۶درصدی را تجربه می‌کند.

طبق برآوردها جام‌جهانی امسال در جهان، تبلیغاتی یک‌ونیم‌میلیارد دلاری را موجب شده که بیش‌ترین آن در شبکه‌های تلویزیونی و تبلیغات آن‌لاین صرف شده‌است.

با توجه به این‌که برزیل میزبان امسال جام بوده، جهان توجه بیش‌تری را به آمریکای لاتین معطوف ساخته و بیش از ۵۰۰میلیون دلار از تبلیغات در این حوزه‌ی جغرافیایی صرف شده‌است. اما در آمریکای‌شمالی که فوتبال در رده‌های پایین‌تر ورزش‌های محبوب جای دارد، حدود ۳۰۰میلیون دلار صرف تبلیغات فوتبالی خواهد شد. این رقم تقریبا معادل رقمی است که در اروپای‌غربی هزینه می‌شود.

میزان هزینه برای تبلیغات در حوزه‌ی پاسیفیک کم‌تر است و حدود ۲۵۰میلیون دلار برآورد می‌شود. یکی از دلایل این امر فاصله‌ی زمانی زیاد بین برزیل و شبکه‌های محلی در این منطقه از جهان است.

۱۵۰میلیون دلار نیز در اروپای‌شرقی و مرکزی، خاورمیانه و شمال آفریقا و بقیه‌ی جهان صرف تبلیغات می‌شود.

تحقیقاتی که از سوی ماگنا گلوبال انجام و همین هفته منتشر شده، نشان می‌دهد رشد کلی پیش‌بینی‌شده معادل ۶.۴درصد است که در مجموع رقم تبلیغات را به ۵۱۶میلیارد دلار در سال ۲۰۱۴ می‌رساند. جام‌جهانی و المپیک زمستانی امسال مهم‌ترین عامل رشد تبلیغات تلویزیونی در سراسر جهان بوده‌اند و تبلیغات را در سال ۲۰۱۴ با رشدی ۷.۲درصدی روبه‌رو ساخته‌اند که خیلی بیش‌تر از رشد ۲.۷درصدی سال ۲۰۱۳ است. بیش‌ترین رشد شامل کشور میزبان است که موجب افزایش ۱۵.۸درصدی تبلیغات تلویزیونی در برزیل شده است و نهایتا در رشد اقتصادی این کشور نیز موثر می‌افتد و میزان تولید ناخالص داخلی را ۱.۸درصد افزایش می‌دهد.

در آمریکای‌شمالی نیز جام تاثیری زیاد در بخش تلویزیونی اسپانیایی زبان‌ها داشته و البته یکی از بازارهای این بخش است که از جام متاثر شده‌است. اما تاثیر بیش‌تر بر تبلیغات آمریکا در المپیک زمستانی مشاهده شد. در مجموع رشد تبلیغات در این بخش از جهان معادل ۶درصد بود و به ۱۶۸میلیون دلار رسید.

هر چند تبلیغات معمول تلویزیونی بیش‌تر تبلیغات را به‌خود معطوف می‌کند اما تبلیغات آن‌لاین نیز بی‌نصیب نمانده‌اند و رشدی ۱۶.۲درصدی را امسال تجربه خواهند کرد.
کد مطلب: 655