احمد ابوالحسنی درنشست خبری اعلام کرد:
حضور ۷۵۰ شرکت در بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی
مدیرعامل بیست‌و‌دومین دوره‌ی نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی گفت: بیست‌و‌دومین نمایشگاه بین‌المللی چاپ، بسته‌بندی وماشین‌آلات وابسته ۲ تا ۵ دی‌ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۵۱
 
حضور ۷۵۰ شرکت در بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی
 
مدیرعامل بیست‌و‌دومین دوره‌ی نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی گفت: بیست‌و‌دومین نمایشگاه بین‌المللی چاپ، بسته‌بندی وماشین‌آلات وابسته ۲ تا ۵ دی‌ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با حضور بیش از ۷۵۰ شرکت داخلی و خارجی در ۱۴ سالن برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار تحریرنو، نشست خبری بیست‌ودومین دوره‌ی نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی با حضور احمد ابوالحسنی (رئیس اتحادیه‌ی لیتوگرافان و مدیرعامل بیست‌ودومین دوره‌ی نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی)، جلیل غفاری‌رهبر (رئیس اتحادیه‌ی صحافان و رئیس هیئت‌مدیره‌ی بیست‌و‌دومین دوره‌ی نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی)، میریونس جعفری (عضو هیئت‌مدیره‌ی اتحادیه‌ی چاپ‌خانه‌داران)، بابک عابدینی (رئیس اتحادیه‌ی صادرکنندگان صنعت چاپ و مشاور امور بین‌الملل بیست‌ودومین دوره‌ی نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی) و اصحاب رسانه در سالن جلسات اتاق اصناف تهران برگزار شد.

دراین نشست خبری میریونس جعفری، عضو هیئت‌مدیره‌ی اتحادیه‌ی چاپ‌خانه‌داران اظهار داشت: هم‌کاری ۴ اتحادیه‌ی صحافان، لیتوگرافان، چاپ‌خانه‌داران و صادرکنندگان صنعت چاپ در برگزاری بیست‌ودومین دوره‌ی نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم بتوانیم با این هم‌کاری‌ همه‌جانبه امسال نمایشگاهی بسیار خوب هم از نظر اقتصادی و هم از نظر سمعی و بصری برگزار کنیم.

احمد ابوالحسنی، مدیرعامل بیست‌و‌دومین دوره‌ی نمایشگاه بین‌الملی چاپ و بسته‌بندی در ادامه‌ی این نشست اظهار داشت: بیست‌و‌دومین دوره‌ی نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی از ۲ تا ۵ دی‌ماه در ۱۴ سالن مستقر در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد، متراژ داخلی این نمایشگاه ۱۵هزار متر و بخش خارجی ۲هزار مترمربع است و حدود ۳۰۰مترمربع محوطه‌ی باز در اختیار دارد.

مدیرعامل بیست‌و‌دومین دوره‌ی نمایشگاه بین‌الملی چاپ و بسته‌بندی خاطرنشان کرد: امسال نسبت به‌سال گذشته در نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی ۲۰درصد افزایش فضا داشتیم، این در حالی است که امسال نسبت به سال گذشته ۳۴هزار متر مربع فضای متقاضی داشتیم، به‌همین دلیل امسال نسبت به سال گذشته سالن‌های شماره‌ی ۶، ۷ و ۲۷ نیز به سالن‌های نمایشگاه اضافه شده‌اند.

وی اضافه کرد: امسال ۷۵۰ شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه حضور دارند، امسال تعداد شرکت‌های خارجی حاضر در نمایشگاه نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده که اسامی آن‌ها بدین شرح است؛ آلمان، چین، دانمارک، کره، ژاپن، ایتالیا، سوئد، اتریش، فنلاند، ترکیه، فرانسه، اسپانیا، تایوان، تایلند، هند، سنگاپور، سوئیس و برزیل.

ابوالحسنی تاکید کرد: امسال نسبت به سال گذشته نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی به‌لحاظ پوشش خبری گستره وسیعی دارد. در سطح شهر و در خیابان اصلی نمایشگاه تبلیغات نمایشگاه ارائه می‌شود، هم‌چنین برای شناساندن بیش‌تر این نمایشگاه تیزرهای تلویزیونی نیز پخش خواهد شد.

وی ادامه داد: در آیین افتتاحیه‌ی این دوره از نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی هم‌آهنگی‌های لازم برای حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر فرهنگ و ارشاد صورت گرفته است، هم‌چنین از روسای کمیسیون‌های مجلس برای حضور در نمایشگاه دعوت به‌عمل آمده است.

مدیرعامل بیست‌و‌دومین دوره‌ی نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی افزود: دربخش خارجی نمایشگاه رایزنی‌های خوبی با هدف هرچه پُربارتر شدن این بخش صورت گرفته است، به‌طور مثال امسال از کشور آلمان افزون بر ۱۰ نفر در بخش‌های مختلف به‌ویژه در بخش آموزشی و فنی حضور خواهند داشت.

وی عنوان داشت: هم‌چنین اتحادیه چاپ‌خانه‌داران کردستان عراق به‌منظور انعقاد قراردادهای مختلف در بخش آموزشی در نمایشگاه حضور دارند و امسال شاهد حضور شرکت هایدلبرگ در نمایشگاه خواهیم بود، به این منظور ۱۵ روز پیش از بازگشایی نمایشگاه، سالن ویژه‌ی این شرکت در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت تا نسبت به نصب ماشین‌آلات خود اقدام کنند، این شرکت قرار است ساعت به ساعت توضیحات مربوط به هر ماشین را در حضور مردم و بازدیدکنندگان ارائه دهد.

بابک عابدینی، رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ و مشاور امور بین‌الملل بیست‌و‌دومین دوره‌ی نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی نیز درادامه این نشست خبری اظهار داشت: امسال ستاد برگزاری این دوره از نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی اعضای مختلف صنعت چاپ اعم از تولیدکنندگان قبل از چاپ، چاپ و بعد از چاپ و هم‌چنین صادرکنندگان صنعت چاپ را در بردارد.

وی ابراز داشت: نمایندگان این بخش‌ها به‌صورت مستمر در جلسه‌های ستاد نمایشگاه شرکت کردند و تصمیم‌گیری خوبی صورت گرفت و در این دوره از نمایشگاه بین‌الملللی چاپ و بسته‌بندی از شرکت‌های برگزار کننده نمایشگاه‌های بین‌المللی دعوت به‌عمل آمده است. این‌کار با هدف بهره‌گیری از تجربیات آن‌ها و فعالیت‌هایی که در نمایشگاه‌های جهان انجام می‌دهند، صورت گرفته است.

عابدینی ادامه داد: نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی اهمیت زیادی به گرایش به‌سمت جذب سرمایه خارجی و توسعه صادران غیرنفتی در شرایط پسا‌تحریم دارد، هم‌چنین این نمایشگاه می‌کوشد از نمایشگاه تهران به نمایشگاه منطقه‌ای تبدیل شود.

وی افزود: به‌همین منظور در این دوره از نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی جذب بیش از ۴۰۰ میلیون نفر از کشورهای خاورمیانه برای بازدید از نمایشگاه هدف‌گذاری شده است و در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی، استفاده از روش‌های بین‌المللی را پیشه راه خود قرار داده‌ایم. به این منظور سایت نمایشگاه را به دو زبان فارسی و انگلیس در فاز نخست ارتقا داده‌ایم.

رئیس اتحادیه‌ی صادرکنندگان صنعت چاپ و مشاور امور بین‌الملل بیست‌و‌دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی یادآور شد: هم‌چنین از شبکه‌های اجتماعی مختلف برای اطلاع‌رسانی نمایشگاه استفاده کرده‌ایم و هم‌چنین پذیرفتن شرکت هایدلبرگ برای حضور در نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی پس از چندین سال اتفاق خوبی بود. این حضور با درک این‌که صنعت چاپ ایران به ارتقا تکنولوژی نیاز دارد و برای پایدار بودن در تولیدات داخلی و صادرات نیاز به بازسازی و نوسازی دارد صورت می‌گیرد.

در پایان این نشست جلیل غفاری‌رهبر، رئیس اتحادیه صحافان و رئیس هیئت‌مدیره‌ی بیست‌و‌دومین دوره‌ی نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی ابراز امیداوری کرد تا نمایشگاهی پُربار نسبت به‌ سال‌های گذشته برگزار شود.

بنابر این گزارش، بیست‌و‌دومین نمایشگاه بین‌المللی چاپ، بسته‌بندی و ماشین‌آلات وابسته ۲ تا ۵ دی‌ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با حضور بیش از ۷۵۰ شرکت داخلی و خارجی در ۱۴ سالن برگزار خواهد شد.
کد مطلب: 3621