در نشست رسانه‌ای مطرح شد؛
دوربین در «روزهای نارنجی» فضول است/ «کلید اسرار» نساختم
نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «روزهای نارنجی» با حضور کارگردان، بازیگران و عوامل فیلم در سینمای اهالی رسانه برگزار شد.
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۱۴
 
دوربین در «روزهای نارنجی» فضول است/ «کلید اسرار» نساختم
 
نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «روزهای نارنجی» با حضور کارگردان، بازیگران و عوامل فیلم در سینمای اهالی رسانه برگزار شد.

به گزارش تحریرنو ؛ نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «روزهای نارنجی» سومین نشستی بود که در چهارمین روز از برگزاری جشنواره سی ‌و هفتم فیلم فجر روز شنبه ۱۳ بهمن ماه در پردیس ملت برگزار شد.

این نشست با حضور آرش لاهوتی نویسنده و کارگردان، علیرضا قاسم‌خان تهیه‌کننده، فرشاد محمدی مدیر فیلمبرداری، علی مصفا و ژیلا شاهی، صدف عسکری بازیگران، کریستف رضاعی آهنگساز، شهنام شهباززاده مجری طرح، شهرام خلج طراح گریم و فاضل ژیان طراح صحنه و لباس همراه بود.

فرشاد محمدی در ابتدای نشست درباره تصویربرداری روی‌دست این فیلم گفت: در این فیلم دوربین روی‌دست انتخابی و عامدانه بوده و اجازه دهید که درباره کار خودم توضیح ندهم. روش دوربین روی‌دست بی‌سابقه نیست و دوربین به این شکل اضطراب و دلهره درونی آبان را بهتر نشان می‌داد. دوربین در این فیلم تنها راوی نیست و می‌تواند قضاوت هم بکند و جاهایی هم فضول باشد.

لاهوتی درباره شباهت فیلم به سریال «کلید اسرار» بیان کرد: این فیلم اصلا «کلید اسرار» نیست و شخصیت مجید در فیلم مدت کوتاهی فرصت دارد تا تصمیم بگیرد.

مصفا که امسال در چندین فیلم از آثار جشنواره حضور دارد با عذرخواهی از حضار که مجبور هستند مدام او را ببینند، گفت: خانم تهرانی فیلمنامه را خیلی دوست داشت و اصرار کرد در فیلم حضور پیدا کنم. من این نقش را دوست داشتم درحالی که چنین شخصیت منفعلی را ممکن است خیلی‌ها بازی نکنند. همچنین تصویری که این فیلم از زن ایرانی ارایه می‌داد برای من خیلی جذاب بود این تفاوت چهره زن در این فیلم با تصویری که در خارج از کشور از زن ایرانی وجود داشت در جشنواره‌های خارجی جالب توجه بود.

لاهوتی با اشاره به اینکه فیلم ضد زنی نساخته است عنوان کرد قصد نداشته از فیلم چنین برداشتی شود. کمک کردن و وارد عمل شدن مرد در پایان فیلم مفهوم‌ خانواده را بیان می‌کند و به‌ معنای برتری مرد نسبت به زن نیست.

خلج درباره گریم هدیه تهرانی بیان کرد: با همفکری با خود خانم تهرانی تصمیم گرفتیم گریم تهرانی خیلی ساده و رئال باشد.

قاسم‌خان درباره تولید فیلم گفت: آرش لاهوتی سینما و ادبیات را به خوبی می‌شناسد و جنس کار کردن با او با بسیاری دیگر فرق دارد. ما فکر می‌کنیم این فیلم به اندازه جایی که در سینمای ایران پر کرده جای خود را پیدا می‌کند.

کریستف رضاعی هم با اشاره به اینکه در این فیلم زیاد موسیقی به کار نبرده است، اظهار کرد: شخصیت اصلی قدرت بسیاری دارد که با قورت دادن مشکلات و آرامش خاصی فعالیت می‌کند و در آخر فیلم موسیقی، نفسی تازه به این شخصیت می‌دهد و انگار او جان می‌گیرد.

ژیلا شاهی نیز درباره ایفای نقش فیروزه عنوان کرد: فیروزه یک زن معمولی است و من روی زن‌هایی که در زندگی روزمره خودم می‌بینم تمرکز می‌کنم و از هرکدام از آنها نکته ای می‌گیرم و در کارهایم استفاده می کنم.
کد مطلب: 17880