هشدار سازمان هواپیمایی کشوری به قطع پروازهای چارتری
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان این‌که قیمت بلیت پروازهای هوایی توسط شرکت‌ها تعیین می‌شود نه چارترکنندگان، تصریح کرد: اگر ایرلاین‌ها نتوانند چارترکنندگان خود را کنترل کنند به‌طور قطع از پروازهای چارتری جلوگیری خواهد شد.
تاریخ انتشار : شنبه ۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۷
 
هشدار سازمان هواپیمایی کشوری به قطع پروازهای چارتری
 
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان این‌که قیمت بلیت پروازهای هوایی توسط شرکت‌ها تعیین می‌شود نه چارترکنندگان، تصریح کرد: اگر ایرلاین‌ها نتوانند چارترکنندگان خود را کنترل کنند به‌طور قطع از پروازهای چارتری جلوگیری خواهد شد.

به گزارش تحریرنو از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی عابدزاده افزود: با کنترل بازار و ارتباط سازمان هواپیمایی کشوری با ایرلاین‌ها، حجم زیادی از بلیت‌های فروخته شده بعد از اجرای طرح، با قیمت‌های عادلانه و مناسب به‌فروش رسیده است.

وی یادآورشد: مواردی نیز بوده که برخی آژانس‌های هواپیمایی یا سایت‌های غیرمجاز٬ بلیت گران به مردم فروخته‌اند که سازمان هواپیمایی کشوری در حال بازرسی و کنترل این موارد است.

عابدزاده تاکید کرد: با اجرای طرح آزادسازی، آژانس‌های هواپیمایی تعیین‌کننده‌ی قیمت نیستند بلکه قیمت بلیت باید توسط شرکت هواپیمایی تعیین و به آژانس مربوطه اعلام شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان این‌که یکی از ابزارهای مورد نیاز این سازمان برای کنترل بازار فروش بلیت هواپیما و مقابله با گران‌فروشی داشتن اطلاعات کافی از محل فروش بلیت است، از مردم خواست در صورت مواجهه با قیمت‌های غیرواقعی، موضوع و محل خرید بلیت را به سازمان هواپیمایی کشوری گزارش دهند تا با هم‌کاری مردم با کسانی‌که از فرصت اجرای آزادسازی نرخ بلیت هواپیما سواستفاده می‌کنند، برخورد شود.

عابدزاده افزود: آژانس‌های هواپیمایی و سایر نهادها و افراد که بلیت‌های هواپیما را چارتر کردند، حق فروش بلیت هواپیما بر اساس مصوبه آزادسازی را ندارند چون این مصوبه مشمول آژانس‌های هواپیمایی نیست و فقط برای شرکت‌های هواپیمایی صادر شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که شرکت‌های هواپیمایی باید بر روند فروش بلیت خود نظارت کامل داشته باشند، اظهارداشت: در مدت اجرای آزادسازی نرخ در برخی مسیرها، بلیت‌های با نرخ‌های پایین نیز از طرف شرکت‌های هواپیمایی فروش رفته است که متاسفانه به این نرخ‌ها اشاره نمی‌شود.

عابدزاده درباره‌ی فروش بلیت‌های چارتری و تاثیر آن در اخلال بازار گفت: با توجه به این‌که شرکت‌های هواپیمایی اغلب قراردادهای یک‌ساله و بلندمدت با چارترکنندگان دارند بنابراین بلیت‌های چارتری که در اختیار آژانس‌ها هستند برای پیش از اجرای آزادسازی است.

وی اظهارداشت: بیش‌تر شرکت‌های هواپیمایی زیرساخت‌های لازم برای فروش بلیت هواپیما در شبکه خود را دارند، به‌طور مسلم اگر بلیت هواپیما توسط شرکت‌های هواپیمایی فروخته شود از اخلال در بازار فروش بلیت جلوگیری می‌شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان این‌که شرکت‌های هواپیمایی برای فروش بلیت‌های خود به‌صورت چارتر عمل نخواهند کرد، گفت: در حال حاضر شرکت‌های بزرگ که از طریق شبکه‌ی فروش، نسبت به‌عرضه‌ی بلیت‌های خود اقدام می‌کنند تعداد بسیار اندکی از بلیت‌های خود را به‌صورت چارتر می‌فروشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: اگر ایرلاین‌ها نتوانند چارترکنندگان پروازهای خود را کنترل کنند، به‌طور قطع از پروازهای چارتری توسط سازمان هواپیمایی کشوری جلوگیری خواهد شد.

وی گفت: در سال گذشته برای متنوع‌سازی نرخ بلیت هواپیما، این امکان فراهم شد که شرکت‌های هواپیمایی حداکثر تا ۳۰درصد قیمت بلیت خود را افزایش دهند، متاسفانه به‌جای این‌که برخی از شرکت‌ها بلیت‌های خود را از طریق شبکه‌ی فروش عرضه کنند بلیت‌های خود را چارتر کردند و شرایط کنونی نشات گرفته از این اقدام است.

عابدزاده گفت: یکی از مسائلی که شرکت‌های هواپیمایی را به‌سمت افزایش کیفیت سوق می‌دهد انگیزه‌های جذب مسافر است که به‌دلیل تکلیفی بودن نرخ‌ها تاکنون این شرایط برای ایرلاین‌ها فراهم نبود، اما با اجرای طرح آزادسازی، به‌طور قطع شرکت‌های هواپیمایی باید به‌سمت ارتقای سطح خدمات بروند زیرا با آزادسازی نرخ‌ها، این مسافر است که حق انتخاب ایرلاین مورد نظر با توجه به‌نوع خدمات و قیمت را خواهد داشت.

بر پایه‌ی این گزارش، سازمان هواپیمایی کشوری در راستای اجرای قانون برنامه‌ی پنجم توسعه، طرح آزادسازی نرخ بلیت پروازهای هوایی را از نهم آذرماه امسال به همه‌ی شرکت هوایی ابلاغ کرد تا از این پس شرکت‌های هوایی قیمت بلیت‌های خود را براساس عرضه و تقاضا تعیین کنند و شرکت‌های چارترکننده در این زمینه نقشی نخواهند داشت.
کد مطلب: 3875