دومین نمایشگاه بینالمللی کار ایران برگزار میشود
دومین نمایشگاه بینالمللی کار ایران با حضور دهها شرکت داخلی و خارجی و همچنین وزارتخانه ها، نهادها و سازمانهای دولتی و تعداد زیادی از استارتآپها برپا خواهد شد.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۴
دومین نمایشگاه بینالمللی کار ایران با حضور دهها شرکت داخلی و خارجی و همچنین وزارتخانه ها، نهادها و سازمانهای دولتی و تعداد زیادی از استارتآپها برپا خواهد شد.
به گزارش تحریرنو ؛ سعید سمیعی رئیس مرکز کار ایران با بیان اینکه این نمایشگاه با مشارکت و حمایت ویژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار میشود، گفت: دومین نمایشگاه بینالمللی کار ایران (ایران جابکس) در سالن های ضلع غربی نمایشگاه بین المللی برگزار میشود و در کنار شرکتهای داخلی نمایندگانی از کشورهای آلمان، هلند، ایرلند، مالزی ، قزاقستان، ارمنستان ، چین و سنگاپور نیز در آن حضور خواهند داشت.
دبیر برگزاری دومین نمایشگاه بینالمللی کار ایران با اشاره به اینکه در نمایشگاه سال گذشته از سوی سازمانهای مختلف بیش از ٢٠٠٠ فرصت شغلی ارائه شد،گفت: امسال پیشبینی میشود این رقم تا ٣٠ درصد افزایش یابد و شرکتهای مختلف اقدام به جذب نیروهای مورد نظر خود از میان کارجویان مختلف شرکتکننده در نمایشگاه کنند.
به گفته رئیس مرکز کار ایران، برگزاری چند همایش، نشست تخصصی، کارگاه های آموزشی یکروزه و چند روزه با حضور استادان دانشگاه و مقامات دولتی از برنامههای جانبی دومین نمایشگاه بینالمللی کار ایران خواهد بود.
وی اضافه کرد: ویژگی بارز نمایشگاه امسال حضور و مشارکت شرکت های مطرح خارجی است که در زمینه های گوناگون فعالیت دارند و هدف آنها علاوه بر معرفی برند و محصولات خود، بازارسنجی و جذب نیروی کار مورد نیاز در گرایش های مختلف است.
سمیعی با بیان اینکه این نمایشگاه از سوی مرکز کار ایران و با مشارکت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزاری میشود ،گفت: بخش عمده ای از این شرکت ها؛ موسسات کاریابی و آموزشی خارجی هستند که مشخصاً در راستای یکی از اهداف مهم نمایشگاه یعنی اعزام نیروی کار به خارج از کشور و بررسی امکانات و آموزش های موجود، در این رویداد حضور خواهند داشت.
رئیس مرکز کار ایران افزود: یکی از اهداف اصلی برگزاری دومین نمایشگاه بینالمللی کار ایران (ایران جابکس)، از بین بردن شکاف عمیق بین بازار عرضه و تقاضای نیروی کار است که در کشور مشهود می باشد. چرا که همزمان با گلایه مندی کارجویان از نبود مشاغل مناسب، کارفرمایان نیز در تامین نیروی انسانی متخصص خود دچار مشکلات عدیده هستند.
سمیعی گفت: در این نمایشگاه کارفرمایان ضمن معرفی فرصت های شغلی سازمان خود، می توانند گام های اساسی در تثبیت برند کارفرمایی نیز برداشته و خود را در معرض انتخاب نیروهای نخبه قرار دهند. همچنین کارجویان نیز می توانند نیازهای بازار کار را از نزدیک درک کرده و مهارت ها و توانمندی های خود را با توجه به این نیازها توسعه و بهبود دهند. این امر فارغ از وضعیت اشتغال یا بیکاری کارجویان یا کارکنان می تواند برای آنها محک جدی از دید کارفرمایان باشد.
وی خاطر نشان کرد: کارجویانی که به دنبال فرصتهای شغلی منحصر بفردی در همه ردههای سازمانی در داخل و خارج از کشورند میتوانند فرصت ملاقات و ارسال درخواست همکاری با این موسسات را در نمایشگاه کار ایران داشته باشند. در واقع این نمایشگاه با محور قراردادن اشتغال، کاریابی داخلی و بینالمللی و حمایت از مشاغل داخلی میکوشد کارجویان و کارفرمایان ایرانی را در یک فضای مناسب به هم نزدیک کند.
علاقهمندان میتوانند برای دریافت اطلاعات بیشتر این نمایشگاه با شماره تلفن ٨٨٨٨٣٦٥٣ ستاد برگزاری نمایشگاه تماس بگیرند و یا به پایگاه اینترنتی www.iranjobex.com مراجعه کنند.