نورپردازی تئاتری برای بازيگران زندگی
مسعود رجبيان مدير توليد و طراح نور ويژه برنامهی "ماه عسل" گفت: سكوت در برنامهی "ماه عسل" اهميت زيادی دارد و در مقاطعی از آن حتما بايد به بيننده القا شود.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۷
مسعود رجبيان مدير توليد و طراح نور ويژه برنامهی "ماه عسل" گفت: سكوت در برنامهی "ماه عسل" اهميت زيادی دارد و در مقاطعی از آن حتما بايد به بيننده القا شود.
به گزارش تحریرنو از روابطعمومی شبكهی سهسيما، مسعود رجبيان مدير توليد و طراح نور برنامهی تلويزيونی "ماه عسل" دربارهی علت انتخاب سولهای خارج از فضای سازمان برای دكور اين برنامه گفت: بهدليل اين كه سال گذشته هم در همين سوله دكور زده بوديم و از فضای آن رضايت داشتيم، باز هم همين محل را در نظر گرفتيم.
رجبیان دلیل آنرا اینگونه بیان کرد: زيرا هم سكوت خوبی بر آن حاكم بود و هم فضای بزرگی نزديک به ۱۵۰۰ متر را در اختيارمان قرار میداد. البته يکسری ستون در اين محل وجود دارد كه آن هم لطمهای بهكار نمیزند.
وی ادامه داد: ابعاد دكورمان بزرگ بود و قابليت اجرايی در استوديوهای سازمان را نداشت و نمیتوانستيم فرم مكانيكی آنرا بهخوبی عملياتی كنيم. از طرفی ارتفاع محل هم بسيار مناسب بود و از نظر مسائل فنی نيز شرايط خوبی را برایمان مهيا میكرد.
وی كه از سال ۸۶ همكاریاش را با برنامهی ماه عسل بهعنوان تصويربردار آغاز كرده و از سال ۸۸ مديريت توليد آنرا عهدهدار است، دربارهی تغييرات صورت گرفته برای ايجاد شرايط مناسب توليد افزود: البته تغييرات زيادی در محل ايجاد شد. بيشترين امتيازی كه حضور در اين محل برایمان دارد، فضای ساكت و كمتردد آن است. اين سكوت در خود برنامهی ماه عسل هم اهميت زيادی دارد و در مقاطعی از آن حتما بايد به بيننده القا شود.
رجبيان دربارهی طراحی نور برنامه نيز توضيح داد: ترجيح میدادم نورپردازی بهگونهای صورت بگيرد كه هم نور لازم در صحنه را داشته باشيم و هم اين كه نور اضافی در كادر ديده نشود. بنابراين بيشتر از نورهای لنزی استفاده كرديم كه بيشتر در تئاتر رايج است.
برنامهی تلويزيونی ماه عسل ويژه برنامهی افطار گروه اجتماعی شبكهی سهسيماست كه با اجرا و تهیهکنندگی احسان عليخانی هر روز قبل از اذان مغرب روی آنتن میرود.