نایبرییس هیاتمدیره بانک صادرات ایران؛
رتبهبندی اعتباری مشتریان تضمینکننده کاهش مطالبات بانکها است
نایبرییس هیاتمدیره بانک صادرات ایران گفت: وصول مطالبات بانکها میتواند ضمن کاهش قیمت تمام شده پول و تعدیل نرخ تسهیلات، هزینه پول و تامین مالی را برای تولیدکنندگان کشور به میزان قابل توجهی کاهش دهد.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۹
نایبرییس هیاتمدیره بانک صادرات ایران گفت: وصول مطالبات بانکها میتواند ضمن کاهش قیمت تمام شده پول و تعدیل نرخ تسهیلات، هزینه پول و تامین مالی را برای تولیدکنندگان کشور به میزان قابل توجهی کاهش دهد.
به گزارش تحریرنو از روابط عمومی بانک صادرات ایران، غلام سوری با تاکید بر اهمیت حفظ ارتباط مستمر با مشتریان و رعایت اصول حرفهای در رتبهبندی آنها گفت: امروزه در نظام بانکی کشور معضل مطالبات معوق پدیدهای فراگیر است که فارغ از عوامل فراسازمانی شکلگیری آن، باید اصول مهمی را برای جلوگیری از تبعات ناگوار آن به کار بست تا بخشهای تولیدی کشور دسترسی آسانتری به منابع بانکی داشته باشند.
نایبرییس هیاتمدیره بانک صادرات ایران با تاکید بر لزوم رتبهبندی اعتباری مشتریان در بانکها افزود: نظام رتبهبندی اعتباری مشتریان در بانکها از جمله مهمترین عوامل جلوگیری از رشد مطالبات غیرجاری است و اگر شاخصهای آن رعایت نشود تسهیلات به راحتی به مطالبات تبدیل میشوند.
به گفته وی، میزان سرمایه، حجم و کیفیت فروش، صورتهای مالی، فرآیند گردش کالا و پول و مدیریت از جمله مولفههای مورد نظر در رتبهبندی اعتباری مشتریان است که در صورت تغییرات و انحراف از اهداف، امکان تبدیل شدن تسهیلات به مطالبات افزایش مییابد.
سوری تصریح کرد: در چارچوب یک سیستم رتبهبندی درست است که نرخ تسهیلات برای هر مشتری باید تعیین شود.
وی با بیان اینکه چتر حمایتی بانکها برای تداوم فعالیت صنایع باید با مشاورههای مالی و با هدف حفظ اشتغال و پایداری تولید همراه باشد، گفت: با کنترل ریسکهای آتی باید تلاش شود یک فعال اقتصادی خوب امروز به یک بدهکار بد فردا تبدیل نشود.