در راستای برگزاری یک اجلاس ملی؛
تجاری‌سازی محصولات زیست‌فن‌آوری
دبیر اجرایی نخستین اجلاس ملی اقتصاد زیستی و زیست بازار ایران از برگزاری این اجلاس در بهمن ماه خبر داد و گفت: بنا داریم که در راستای تجاری سازی محصولات زیست‌فن‌آوری گام برداریم.
تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۳
 
تجاری‌سازی محصولات زیست‌فن‌آوری
 
دبیر اجرایی نخستین اجلاس ملی اقتصاد زیستی و زیست بازار ایران از برگزاری این اجلاس در بهمن ماه خبر داد و گفت: بنا داریم که در راستای تجاری سازی محصولات زیست‌فن‌آوری گام برداریم.

به گزارش تحریرنو به‌نقل از مهر، امید فدایی‌منش امروز در نشست خبری با بیان این‌که تجاری‌سازی به مفهوم واقعی برای تبدیل علم به ثروت اتفاق نمی‌افتد و اگر تجاری‌سازی هم ایجاد شود، این اتفاق کم‌رنگ است، گفت: پژوهش‌گاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست‌فن‌آوری بنا دارد تا اقداماتی در راستای تبدیل علم زیست‌فن‌آوری به ثروت گام بردارد.

وی افزود: فن‌آوری زیستی به‌دلیل جدید بودن، عدم وجود زیرساخت‌های قانونی، عدم وجود جای‌گاه فن‌آور و... نیاز به اصلاح، بهبود و تغییر دارد تا اتفاقاتی که در این حوزه روی می‌دهد، به‌مرحله‌ی تجاری‌سازی برسد؛ به‌همین دلیل این اجلاس را برگزار می‌کنیم تا پل میان صنعت و پژوهش‌گاه شکل بگیرد.

دبیر اجرایی نخستین اجلاس ملی اقتصاد زیستی و زیست بازار ایران ادامه داد: در این اجلاس پنل‌های تخصصی، سخن‌رانی‌های علمی، جشنواره‌ی کارآفرینان، ایده‌‌ی بازار زیستی ویژه‌ی دانشجویان، مدرسه‌ی زیستی ویژه‌ی دانش‌آموزان، اجلاس اقتصاد زیستی، کارگاه آموزشی تجاری‌سازی، نمایشگاه دست‌آوردهای زیستی، کریدور فن‌آوری و نشست‌های معرفی فن‌آوری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به هدف این اجلاس ملی اظهار داشت: شاید برای نخستین‌بار باشد که چهار جناح دولت، سرمایه‌گذاران مرتبط، صنایع کشور و فن‌آوران و پژوهش‌گران و نظام دانشگاهی در یک اجلاس گرد هم می‌آیند.

دبیر اجرایی نخستین اجلاس ملی اقتصاد زیستی و زیست بازار ایران گفت: این اجلاس در روز بیست‌و‌هفتم و بیست‌و‌هشتم بهمن‌ماه در پژوهش‌گاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست‌فن‌آوری برگزار می‌شود.

فدایی‌منش ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود وزرای علوم، اقتصاد، صنعت، معدن و تجارت، بهداشت، کشاورزی، نفت، معاون علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری، معاون پژوهشی وزیر علوم و سایر نهادهای مجلس حضور داشته باشند.

وی تصریح کرد: زیست بازاری که در این اجلاس وجود دارد محصولات زیستی را هدف قرار داده تا با استفاده از آن به بهبود فضای تجاری‌سازی محصولات در این حوزه کمک شود. در واقع زیست بازار، فن‌آوری‌ها را از یک‌سو شناسایی کرده و از سوی دیگر مورد حمایت قرار می‌دهد تا در نهایت محصولی وارد بازار شود.

در ادامه حامد ساجدی، مدیر عامل شناسا، اظهار داشت: در واقع هدف از تولید فن‌آوری، ورود به بحث ارزش‌آفرینی و اقتصاد است که این اجلاس می‌تواند در راستای این مهم گام بردارد. حوزه‌ی زیست‌فن‌آوری ارزش افزوده و سطح اشتغال‌زایی بالایی دارد و به دلیل تاثیر گذاری محصولات زیست‌فن‌آوری به زندگی مردم، باید به این حوزه توجه شود.
کد مطلب: 4084