نوسازی ناوگان مسافری باید در اولویت دولت و مجلس باشد
رئیس هیأت مدیره شرکت رجا با اشاره به محدودیتهای مالی این شرکت گفت: با حمایت سهامداران برای بهبود وضعیت مالی و منابع شرکت ، امکان خدماترسانی مطلوبتر به هموطنان میسر میشود.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۴
رئیس هیأت مدیره شرکت رجا با اشاره به محدودیتهای مالی این شرکت گفت: با حمایت سهامداران برای بهبود وضعیت مالی و منابع شرکت ، امکان خدماترسانی مطلوبتر به هموطنان میسر میشود.
به گزارش تحریرنو ، سید محمد راشدی در نشستی اظهار کرد: هدف ما ارتقای خدماتدهی از نظر کیفی و افزایش آسایش و امنیت هموطنان است و در این راه کیفیت را فدای کمیت نخواهیم کرد.
وی با اشاره به مشکلات متعدد موجود و اولویتهای هیأت مدیره و مدیریت شرکت افزود: در راستای مدیریت مباحث مالی شرکت، شاید خیلی از هزینهها را کاهش دهیم ولی نوسازی را در صورت حمایت دولت به جد پیگیری خواهیم کرد.
رئیس هیأت مدیره رجا با بیان اینکه بعد از واگذاری رجا در سال ۸۸، این شرکت هیچ یارانهیی از بابت خدمات تکلیفی دولت دریافت نکرده است خاطرنشان کرد: علیرغم این مسأله، رجا همچنان خدمات تکلیفی را از بابت قطارهای محلی و حومهیی و برخی مسیرهای دیگر انجام میدهد که منجر به زیان شرکت میشود.
راشدی میزان زیان رجا از بابت خدمات تکلیفی و ... طی سالیان اخیر را بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: متأسفانه در دولت قبل بخش مسافری اعم از زیر ساخت و حمایت از شرکتهای ریلی مورد بیمهری قرار گرفت.
وی ضمن قدردانی از دولت تدبیر و امید در توجه به زیرساختهای ریلی به عنوان یکی از اولویتهای این دولت افزود: علیرغم توقعات دستاندرکاران و مطالبات هموطنان، در بخش نوسازی ناوگان هنوز هیچگونه کمکی به شرکت رجا نشده است.
راشدی با اشاره به میانگین سن ۳۱ سال ناوگان مسافری گفت: متأسفانه خدماترسانی مطلوب و در شأن ملت عزیزمان با این ناوگان فرسوده امکانپذیر نیست.
رئیس هیأت مدیره رجا با اشاره به زمان بودجهریزی برای سال آینده و مراحل تصویب آن در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: قطعاً نمایندگان محترم نیز در این برهه با دقت نظر بر توسعه حمل و نقل ریلی به عنوان یکی از مهمترین اولویتهای اقتصادی کشور، حمایتهای خاص خود را در تخصیص بودجه از این صنعت باید به منصه ظهور برسانند.