در نشست مدیرعامل سازمان پایانهها با معاون حملونقلوترافیک شهرداری مطرح شد؛
بهرهبرداری از پایانه شرق جدید؛ کلیدیترین انتظار مردم از مدیریت شهری
مدیرعامل سازمان پایانهها و پارکسوارهای شهرداری تهران گفت: راهبردهای سازمان پایانهها بر مبنای اصلاح ساختار، افزایش بهرهوری، کاهش سفرهای درونشهری، هوشمندسازی پایانهها، تمرکززدایی، مدیریت منابع انسانی، ارتقای سطح فرهنگی و صرفهجویی در مصرف انرژی تعریف شده است.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۹
مدیرعامل سازمان پایانهها و پارکسوارهای شهرداری تهران گفت: راهبردهای سازمان پایانهها بر مبنای اصلاح ساختار، افزایش بهرهوری، کاهش سفرهای درونشهری، هوشمندسازی پایانهها، تمرکززدایی، مدیریت منابع انسانی، ارتقای سطح فرهنگی و صرفهجویی در مصرف انرژی تعریف شده است.
به گزارش تحریرنو از روابط عمومی سازمان پایانهها و پارکسوارهای شهرداری تهران، سید حسین حسینینژاد در آغاز نشستی که معاون حملونقل و ترافیک شهرداری، برخی معاونان وی و مدیران ارشد سازمان پایانهها حضور داشتند، افزود: در سال ۹۴ با اقداماتی که انجام شد، میزان هزینهها در سازمان پایانهها کاهش و میزان درآمدها نسبت به بودجه مصوب افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه در سال ۹۴، تعداد زیادی از پروژههای عمرانی که در سالهای گذشته آغاز شده بود به پایان رسید و ما اکنون پروژه عمرانی متمرکز در پایانهها نداریم و به سمت نگهداشت حرکت کردهایم، خاطرنشان کرد: ساخت خوابگاه رانندگان، جایگاه سوخت، احداث رمپ و محوطهسازی اتوماسیون در پایانه جنوب، ساخت سرویس بهداشتی در پایانههای غرب و پونک، رستوران سنتی در پایانه غرب، عایقکاری، لکهگیری آسفالت و... از جمله کارهای عمرانی انجام شده در پایانههای مسافری تهران است.
حسینینژاد، تفکیک غرف و کاهش نرخ کارشناسی واگذاری غرفهها را از جمله اقدامات مهم سازمان در سال گذشته عنوان کرد و گفت: ما بهمنظور بهرهبرداری بهتر از فضای غرف در پایانهها، طرح تفکیک غرف را انجام دادیم و از طرفی نرخ کارشناسی واگذاری غرفهها را کاهش دادیم که همین موضوع موجب استقبال بیشتر بهرهبرداران و ایجاد رقابت بهتر و سالمتر در میان آنان شد.
مدیرعامل سازمان پایانهها با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با مسئولان ذیربط درخصوص پروژه پایانه شرق افزود: امیدواریم با انجام پیگیریهای لازم برای تامین نقدینگی و تامین اعتبار و منابع موردنیاز، تا پایان سال بتوانیم پایانه شرق را به محل جدید منتقل کنیم و این پروژه را به مرحله بهرهبرداری برسانیم.
به گفته مهندس حسینینژاد، برنامههای متنوع فرهنگی، کاهش نیروی انسانی، انجام اقدامات گسترده در زمینه زیستمحیطی و هوشمندسازی در پایانههای چهارگانه تهران، از جمله اقدامات انجام شده در پایانههای چهارگانه تهران است.
برپایه این گزارش، در ادامه این نشست، معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران، سیاستها، دیدگاهها و اولویتهای مدیریت شهری در حوزه حملونقل بینشهری را در سازمان پایانهها تشریح کرد.
مهندس سید جعفر تشکریهاشمی، کلیدیترین انتظار مردم از مدیریت شهری و سازمان پایانهها را بهرهبرداری از پایانه جدید شرق خواند و گفت: در مرحله نخست، با بهرهبرداری از سالن انتظار، سکوهای پیاده و سوار کردن مسافر و پیگیری ادامه ساخت ۲تا ۳ کیلومتر خط ریلی و تسهیل مسیرهای دسترسی مردم، میتوان امکان جابهجایی پایانه شرق را به محل جدید فراهم کرد.
مهندس تشکری، هوشمندسازی پایانههای مسافری تهران را از دیگر اولویتهای مدیریت شهری برشمرد و تصریح کرد: بهرهگیری هر چه بیشتر از مکانیسمهای اطلاعرسانی و فروش اینترنتی بلیت، تنها راهکار برنامهریزی دقیق برای سفر مسافران است؛ بهگونهای که حتی ساعت ورود و خروج اتوبوس، بصورت آنلاین در اختیار مردم قرار گیرد تا ضمن پیشگیری از اتلاف وقت و هزینه مردم، معضلاتی مانند دلالی مسافر نیز برچیده شود.
مشاور شهردار تهران در حوزه حمل ونقل و ترافیک با بیان اینکه امروز تهران با وجود جذابیتهای بسیار گردشگری و داشتن مراکزی همانند برج میلاد، بوستان ولایت، دریاچه شهدای خلیج فارس و دهها مکان دیدنی به یکی از شهرهای هدف گردشگری تبدیل شده، افزود: با توجه به پيشبيني افزايش گردشگران بينالمللي در سالهای آتی، تصویرسازی زیبای ذهنی از پایتخت برای گردشگران و مسافران ایرانی و غیرایرانی وظیفه سازمان پایانههاست و ما باید توجه جدی به مقوله پاسخگويي و راهنمایی گردشگران بینالمللی داشته باشيم.