مهندس مجتبی عبدالهی، معاون فرهنگی شهرداری تهران:
استفاده سازمان زیباسازی از ابزارهای تبلیغی در جهت آموزش شهروندی
مهندس مجتبی عبدالهی، معاون فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه کمپین های فرهنگی که از سوی سازمان زیباسازی راه اندازی می شود، روش خوبی از آموزش های شهروندی محسوب می شود، گفت: کمپین شهروند قانون مدار فرهنگ تردد در شهر را تغییر می دهد.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۰
 
استفاده سازمان زیباسازی از ابزارهای تبلیغی در جهت آموزش شهروندی
 
مهندس مجتبی عبدالهی، معاون فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه کمپین های فرهنگی که از سوی سازمان زیباسازی راه اندازی می شود، روش خوبی از آموزش های شهروندی محسوب می شود، گفت: کمپین شهروند قانون مدار فرهنگ تردد در شهر را تغییر می دهد.

به گزارش تحریرنو از روابط عمومی و اموربین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، مهندس عبدالهی با اشاره به اینکه بیلبوردهای شهری به عنوان یک وسیله ارتباطی خوب در شهر به حساب می آید، ادامه داد: زمانی که نیاز به اصلاح یک رفتار شهروندی داریم با تکیه بر تبلیغات و با استفاده از تابلوهای شهری می توان به این هدف رسید.

او با بیان اینکه بیلبوردها و تابلوهای شهری به طور گسترده در سطح شهر پراکنده بوده و مقابل چشم شهروندان است، افزود: زمانی که به طور متناوب و در یک بازه زمانی مشخص یک رفتار درست برروی آنها تکرار شده و رفتارهای غلط تذکر داده می شود، ناخودآگاه در شهروندان اصلاح رفتار غلط و انجام رفتار صحیح اتفاق می افتد.

مهندس عبدالهی با تاکید بر اینکه کمپین شهروند قانون مدار تلاش دارد تا رفتار ترافیکی شهروندان در شهر را اصلاح کند، گفت: تبلیغات در بازه زمانی مشخص در این موضوع قطعا می تواند تاثیرات خوبی به دنبال داشته باشد و خواسته و ناخواسته مردم به سمت درست رانندگی کردن و حرکت صحیح در شهر پیش می روند.

به گفته معاون فرهنگی شهرداری تهران کمپین های فرهنگی سازمان زیباسازی میتواند در سایر حوزه ها به ویژه در موضوع بازیافت، تفکیک از مبدا و تولید کمتر زباله و احترام به محیط زیست نیز اثرات خوبی را به دنبال داشته باشد.

او با اشاره به اینکه ابزارهایی که در اختیار زیباسازی است اثراگذاری های قابل توجهی در مردم دارد، گفت: طرح های گرافیکی که در برخی از موارد مایه های طنز و کاریکاتور داشته در کنار شعارهایی که به نوعی رفتار درست را ترویج داده و اشتباهات رفتاری را اصلاح می کنه، ابزارهایی است که سازمان زیباسازی شهر تهران به خوبی آنها را شناخته و در مدت اخیر استفاده درست و مناسبی برای آموزش های شهروندی از آن کرده است.

گفتنی است کمپین شهروند قانون مدار با هدف اصلاح رفتار ترافیکی شهروندان از سوی سازمان زیباسازی شهر تهران راه اندازی شد و در یک کارگاه سه روزه بیش از ۱۰۰ متخصص و استاد نقاشی و گرافیک ۸۰ اثر هنری که در آن مفاهیم ترافیکی به زبان هنر و گرافیک ارائه کردند و در نهایت آثار بر روی بیلبوردهای شهر تهران اکران شد.
کد مطلب: 6508