دکتر اخباری خبرداد:
اساسی‌ترین هدف دانشگاه جامع علمی و کاربردی مهارت و کارآفرینی است
رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور گفت: مرکز آموزش عالی تربیت مدرس از اوایل امسال در دانشگاه جامع راه‌اندازی شده که هدف آن توان‌مندسازی و ارتقای مدرسان دانشگاه است.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۴
 
اساسی‌ترین هدف دانشگاه جامع علمی و کاربردی مهارت و کارآفرینی است
 
رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور گفت: مرکز آموزش عالی تربیت مدرس از اوایل امسال در دانشگاه جامع راه‌اندازی شده که هدف آن توان‌مندسازی و ارتقای مدرسان دانشگاه است.

به گزارش خبرنگار تحریرنو،‌ نشست خبری دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور در حاشیه‌ی برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت جامع علمی کاربردی منابع آب در عرصه‌های منابع طبیعی و محیط ‌زیست، با هدف توان‌مند‌سازی مدرسان دروس تخصصی با رویکرد بهینه‌سازی مدیریت در مصرف آب، توسط مرکز آموزش عالی تربیت مدرس دانشگاه جامع علمی کاربردی، صبح امروز سه‌شنبه ۱۹ آبان‌ماه ۹۴، با حضور پروفسور "کلاس تئو زیلند" پژوهش‌گر دانشگاه ETH سوئیس، دکتر "محمد اخباری" رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور و اصحاب رسانه برگزار  شد.

دراین نشست خبری "دکتر محمد اخباری" رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور اظهار داشت: اساسی‌ترین هدف این دانشگاه مهارت و کارآفرینی است که تلاش می‌کند بتواند با روش‌های روز دنیا از نظر آموزش علمی کاربردی و مسائلی که در سطح جامعه است آشنایی یابد که در همین راستا کارگاه آموزشی منابع آب را برگزار کردیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور تصریح کرد: فیلم برگزاری این کارگاه برای ۴۰‌هزار نفر از مدرسان دانشگاه جامع علمی کاربردی برای واحدهای استانی ارسال می‌شود و حتی تلاش داریم کارگاه‌های آموزشی به‌صورت ویدئو کنفرانس در چند استان ارائه شود و در همین راستا برنامه‌های دیگری در زمینه‌ی ارتقای سطح مهارتی و بازآموزی مدرسان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: محیط زیست بحث بسیار مهمی است و بیش از ۳هزار‌و۶۰۰ تفاهم‌نامه در دنیا پیرامون مسائل زیست‌محیطی معقد شده است و در کشور ما نیز محیط زیست بحث مهم است و مدرسان دانشگاه باید در راستای ترویج فرهنگ استفاده‌ی بهینه از آب و حفظ محیط زیست آموزش لازم را به دانشجویان ارائه کند.

دکتر اخباری عنوان داشت: پرفسور زیلند مطالعات زیادی را در سطح بین‌المللی انجام داده و آشنایی زیادی با مسائل زیست‌محیطی دارد این کارگاه امروز بنا بود با حضور مدرسین برگزار شود ولی به‌دلیل آن‌که ما نمی‌توانیم همه‌ی ۴۰‌هزار نفر مدرس دانشگاه جامع را برای این کارگاه دعوت کنیم لذا این جلسه ضبط و به استان‌ها ارسال می‌شود.

وی اضافه کرد: مرکز آموزش عالی تربیت مدرس از اوایل امسال در دانشگاه جامع راه‌اندازی شده که هدف آن توان‌مندسازی و ارتقای مدرسان دانشگاه است و در همین راستا این کارگاه برگزار شده و تمامی کارگاه‌های دانشگاه از اواخر آبان و اوایل آذر‌ماه در ۵ منطقه و ۳۱ استان و در سطح ۴۲‌هزار نفر مدرس انجام و اجرایی می‌شود.

در ادامه‌ی این نشست خبری پروفسور "کلاس تئوزیلند" پژوهش‌گر دانشگاه ETH سوئیس در خصوص چه‌گونگی شکل‌گیری دانشگاه نسل سوم در کشور سوئیس اظهارداشت: از سال ۱۹۸۰ این احساس در سطح جامعه مطرح شد که باید در تامین نیاز جامعه‌ی صنعت و معدن اقداماتی صورت گیرد.

پژوهش‌گر دانشگاه ETH سوئیس تاکید کرد: اقدامات دانشگاه زوریخ آموزش آکادمیک بود که جواب‌گوی نیاز فن‌آوری جامعه نبود به‌همین دلیل سعی شد جنبه‌های آکادمیک به‌شکل علمی کاربردی تبدیل شود و با اتحادیه‌ی اروپا نیز هم‌آهنگ شدیم که به‌سمتی برویم تا مشکلات جامعه رفع شود که این‌کار از ویژگی‌های دانشگاه نسل سوم است و از این طریق دانشگاه‌های علمی کاربردی سوئیس نیز به موازات دانشکده‌هایی در علوم نظری پیش‌رفت کردند.

وی عنوان داشت: البته مدارس عالی تکنیک‌ها مانند مدرسه‌ی عالی چوب نیز در راستای توسعه‌ی دانشگاه‌های نسل سوم راه‌اندازی شد.

بنابر این گزارش، کارگاه آموزشی مدیریت جامع علمی کاربردی منابع آب درعرصه‌های منابع طبیعی و محیط ‌زیست، با هدف توان‌مند‌سازی مدرسان دروس تخصصی با رویکرد بهینه‌سازی مدیریت در مصرف آب، توسط مرکز آموزش عالی تربیت مدرس دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار شد.
کد مطلب: 3124