مهندس مجید صفدری اعلام کرد؛
افزايش سرمايه‌ی ۳۰۰درصدی سرمایه‌ی شرکت بيمه‌ی "ما" تا پايان سال ۱۳۹۵
مديرعامل بيمه‌ی ما گفت: متاسفانه در ایران بحث امنیت محصول مطرح نیست و به‌راحتی از طرح‌هایی که چند ۱۰۰ ساعت درباره‌ی آن فکر و کار شده باشد، کپی‌برداری می‌شود.
تاریخ انتشار : شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۴
 
افزايش سرمايه‌ی ۳۰۰درصدی سرمایه‌ی شرکت بيمه‌ی "ما" تا پايان سال ۱۳۹۵
 
مديرعامل بيمه‌ی ما گفت: متاسفانه در ایران بحث امنیت محصول مطرح نیست و به‌راحتی از طرح‌هایی که چند ۱۰۰ ساعت درباره‌ی آن فکر و کار شده باشد، کپی‌برداری می‌شود.

به گزارش خبرنگار تحریرنو، نشست خبری "تشریح عمل‌کردهای شرکت بیمه‌ی ما" صبح امروز شنبه ۳ بهمن‌ماه ۱۳۹۴ با حضور مهندس مجید صفدری، مدیرعامل بیمه‌ی "ما"، سیدمرتضی علوی، مشاور مدیرعامل و ناظر حوزه‌ی روابط‌عمومی و تبلیغات این شرکت و اصحاب رسانه در سالن اجتماعات بیمه‌ی "ما" برگزارشد.

در ابتدای این نشست خبری مجید صفدری، مدير‌عامل بيمه‌ی ما پیرامون نحوه‌ی وصول مطالبات از مشتریان گفت: بخشی از مطالبات ما از برخی شرکت‌های بیمه و مشتریان بزرگ بود که درخواست کرده بودیم این مطالبات را پرداخت کنند و طی برنامه‌ریزی که شد درطی ماه‌های گذشته بخش قابل‌توجهی از این مطالبات وصول شده است.

مدیرعامل بیمه‌ی "ما" تصریح کرد: به‌دلیل وجود مسائلی از قبیل رکود اقتصادی به‌دلیل تحریم‌ها و عدم گردش مالی مناسب با مکاتبه با برخی مشتریان به آن‌ها فرصت داده‌ایم تا طی فرصت زمانی مشخص این مطالبات را پرداخت کنند و ضمن این‌که ضریب نفوذ بیمه در ایران بین ۸/۱ تا ۹/۱ درصد است و تا ۱۰ سال آینده صنعت بیمه در ایران باید بتواند با سودآوری اقتصادی و تعامل با کشورهای همسایه در کنار خدمات‌رسانی سریع ضریب نفوذ خود را افزایش دهد.

وی خاطرنشان کرد: تا ۱۰ سال آینده صنعت بیمه در ایران باید بتواند با سودآوری اقتصادی و تعامل با کشورهای همسایه در کنار خدمات‌رسانی سریع ضریب نفوذ خود را افزایش دهد و در دنیا به نیاز و خواسته‌ی مشتری در صنعت بیمه توجه می‌شود و براساس آن بیمه تعیین می‌کنند‌، که در این راستا برنامه‌هایی جهت حضور در بازارهای تاجیکستان، عراق، قزاقستان، کشو‌رهای حاشیه‌ی خلیج‌فارس و برخی از کشورهای اروپایی تدارک دیده‌ایم که در آینده شاهد حضور صنعت بیمه ایران در بازارهای بین‌المللی باشیم.

صفدری تاکید کرد:اگر آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های ما اجازه‌ی این کار را نمی‌دهد ما باید تفکرمان را عوض کنیم و متاسفانه در ایران بحث امنیت محصول مطرح نیست و به‌راحتی از طرح‌هایی که چند ۱۰۰ ساعت درباره‌ی آن فکر و کار شده باشد، کپی‌برداری می‌شودو به‌طور نمونه این شرکت برای نخستین‌بار زائران اربعین حسینی (ع) را بیمه کرد و دیگر شرکت‌ها از آن کپی‌برداری کردند.

وی ابراز داشت: بیمه‌ها در بخش‌های مالی سرمایه‌گذاری، پشتیبانی، منابع انسانی بازاریابی و فروش وفن‌آوری اطلاعات تقسیم‌بندی می‌شود و ما معتقدیم ارباب‌رجوع و رضایت مشتری از مهم‌ترین برنامه‌ها است و هر‌چند خدمات‌رسانی در کار ما بسیار پیچیده است اما بازاریابی داخلی که به پرسنل، تکنولوژی، مواد اولیه و دارایی‌های یک شرکت بیمه‌ای وابسته است ارتباط تنگاتنگ دارد.

مدیرعامل بیمه‌ی "ما" افزود: رابطه‌ی سازمان و مشتری بازاریابی خارجی را تشکیل می‌دهد که در این راستا صنعت بیمه ما بسیار عقب‌افتاده است و باید در بازاریابی بیمه‌ای بتوانیم با روح، ذهن و قلب مشتری ارتباط برقرار کرده و آن‌چه را که آن‌ها می‌خواهند برای‌شان فراهم کنیم.

وی عنوان داشت: تفکرات جدید در شرکت‌های مختلف کپی‌برداری می‌شود و صنعت بیمه در ایران با ضعف‌هایی روبه‌رو است و متاسفانه شاهد آن بودیم که یکی از طرح‌های بیمه‌نامه‌ی ما کپی‌برداری شده و طرح و برنامه‌ی بیمه‌نامه‌ها از امنیت کافی برخوردار نیستند. وی گفت: بیمه‌گری یعنی مدیریت ارتباط با مشتری اما ما در ایران سی‌آر‌اِم نداریم.

صفدری یادآور شد: موضوع گریدبندی یا رتبه‌بندی مشتری متاسفانه در ایران دیده نمی‌شود این درحالی است که از دست دادن یک مشتری هزینه‌های هنگفتی را به شرکت‌ها تامین می‌کند و هر‌چند که ما در حوزه‌های نفت، گاز و انرژی در کل دنیا حرف برای گفتن داریم اما دراین بخش نتوانسته‌ایم کارشناسان بیمه‌ای آموزش دهیم.

وی ادامه داد: رسیدن به ضریب نفوذ ۵/۷ امکان‌پذیر است به‌شرط آن‌که بتوانیم فرهنگ بیمه را در کشور نهادینه کرده و کارشناسان مختلفی را در حوزه‌های گوناگون آموزش دهیم و همه دنیا بیمه‌ها را بانک‌ها تاسیس می‌کنند اما در ایران بانک‌ها بیمه تاسیس می‌کنند و فروش متقاطع در ایران نوپاست اما شرکت سهامی بیمه‌ی ما برنامه‌ی مدونی برای آماده‌سازی دارد.

مدیرعامل بیمه‌ی "ما" اضافه کرد: ما موفق شدیم تعدادی از میزهای بیمه‌ای را فعال کنیم و تاکنون ۱۶۷ میز بیمه‌ای فعال شده و متاسفانه آیین‌نامه‌ها در بیمه‌نامه‌ها به روز نیستند و نمی‌توانند پاسخ‌گوی نیاز مشتریان باشند به‌خصوص در بیمه‌نامه‌های آتش‌سوزی و مسئولیت که دارای ضعف‌های گوناگونی هستیم.

مهندس صفدری خاطرنشان کرد: افزایش سهم بازار براساس نرخ‌شکنی نیست و براساس ربایش مشتریان دیگر هم نیست تنها می‌توان با کاهش هزینه‌های روانی، انرژی و زمانی آن را دنبال کرد و سهم بیمه‌ی ما از بخش آتش‌سوزی ۲/۱۵درصد، بیمه‌ی بدنه ۳۲/۸درصد، شخص ثالث ۳۹/۱۸درصد، مسئولیت ۸۶/۵درصد، حوادث ۳/۲درصد، بیمه عمر زمانی ۸۷/۱۰درصد، درمان ۲/۴درصد، عمر و زندگی ۳۵درصد است.

وی مورد مطالبات معوق شرکت بیمه‌ی ما هم تاکید کرد: برای مطالبات معوق شرکت بیمه‌ی ما کارگروهی تشکیل شده و به‌جد به‌دنبال مطالبات معوق هستیم و از شرکت‌های بیمه‌ای و مشتریان بزرگ خود خواسته‌ایم که بخش قابل‌توجهی از مطالبات را وصوال کنیم. ضمن این‌که طی ۱۰ ماهه‌ی گذشته موفق شدیم ۳۶درصد حق بیمه را افزایش دهیم که این میزان در سال گذشته ۳۲ درصد بوده است و از کل سهم بازار ۷/۱ درصد سهم ما بوده است.

مدیرعامل شرکت بیمه‌ی "ما" درپایان از افزايش سرمايه‌ی ۳۰۰‌درصدی بيمه ما خبر داد و گفت‌: سرمايه‌ی شركت از ۱۰۰ميليارد ريال به ۴۰۰ميليارد ريال در پايان سال ۱۳۹۴ خواهد رسید.
کد مطلب: 4279