با حضور محمدرضا نعمت زاده وزیرصنعت،معدن و تجارت؛
تقدیرنامه ۲ ستاره جایزه ملی تعالی سازمان در دستان ایران کیش
شرکت کارت اعتباری ایران کیش موفق به اخذ تقدیرنامه ۲ ستاره در چهاردهمین جایزه ملی تعالی سازمانی شد،این جایزه در همایش ملی تعالی سازمانی و با حضور محمدرضا نعمت زاده وزیرصنعت،معدن و تجارت به این شرکت اهداشد.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۹
شرکت کارت اعتباری ایران کیش موفق به اخذ تقدیرنامه ۲ ستاره در چهاردهمین جایزه ملی تعالی سازمانی شد،این جایزه در همایش ملی تعالی سازمانی و با حضور محمدرضا نعمت زاده وزیرصنعت،معدن و تجارت به این شرکت اهداشد.
به گزارش تحریرنو ؛ تقدیرنامه ۲ ستاره ایران کیش در تعالی سازمانی، طبق فرایندهای جایزه ملی در سال ۹۵بررسی شده و پس از طی مراحل ارزیابی توسط ارزیابان، بررسی و صحه گذاری در کمیته علمی و داوری به این شرکت تعلق گرفت.
استقرار الگوی تعالی سازمانی، اجرای برنامههای بهبود و حضور فعال در فعالیتهای مربوط به تعالی سازمانی از جمله عوامل دریافت این تقدیرنامه ۲ ستاره اعلام شده است .
این دومین باری است که ایران کیش در جایزه ملی تعالی سازمانی حضور پیدا می کند.ایران کیش در سال گذشته موفق به کسب گواهینامه تعالی سازمانی شده بود گواهی ای که به معنای تایید مسیراین شرکت در جهت تعالی و رشد شرکت بودهاست .
امسال این شرکت، درسطح بالاتر که سطح تقدیر نامه در جایزه ملی تعالی است حضور یافت وبا صعود دو پلهای موفق به دریافت تقدیرنامه ۲ ستاره از چهاردهمین همایش تعالی سازمان شد .شرکت هایی که تقدیرنامه ۲ ستاره دریافت می کنند شرکت هایی هستند که پس از ارزیابی توسط ارزیابان سازمان موفق به کسب امتیاز بین۳۵۰ تا ۳۰۰ براساس شاخصهای رتبهبندی تعالی سازمانی شدهاند .
ارزیابی در راستای تعلق جایزه تعالی سازمانی به ایران کیش توسط ۵ ارزیاب و طی ۴ روز ارزیابی در هفته آخر بهمن ماه سال ۹۵صورت گرفت.
اقداماتگفتنی است ایران کیش در سال جاری با تشکیل هفت کمیته که به جمع آوری اطلاعات سازمان می پرداخت ، سعی در عارضه یابی و تعریف پروژه هایی در صدد رفع مشکلات و فضاهای بهبود شناسایی شده سازمان داشت وتا زمان ممیزی جایزه ملی تعالی سازمانی ، بسیاری از این پروژه ها به ثمر نشسته و تعدادی نیز در دست اجرا میباشند.
برگزاری دو سمینارآموزشی، یکی برای سطوح معاونین و مدیران مستقل و دیگری تا لایه سرپرستان؛برگزاری دورههای آموزشی نظیر تدوین اظهارنامه،آشنایی با تعالی سازمانی وفرهنگ تعالی، تربیت ارزیاب و خود ارزیابی نیز ازجمله اقدامات فرهنگسازی تعالی سازمانی در راستای دریافت جایزه تعالی سازمانی در سال جاری بود.
تلاش برای یک هدفلازم به ذکر است، یکی از مباحثی که بسیاری از سازمانها به دنبال آن هستند و با وجود اینکه چندین سال از عمر آن می گذرد، اما همچنان جدید است، مباحث مرتبط با تعالی سازمانی و جایزههای کیفی است.
معمولا سازمانها در کنار پیادهسازی سیستمهای مدیریت کیفیت و استانداردهای ایزو، علاقه و رغبت فراوانی به اجرا و پیاده سازی مدلهای تعالی سازمانی دارند.
مدل EFQM مدلی است که توسط شرکت های برتراروپایی در زمان رکود اقتصادی در اروپا تهیه و تدوین شده و به صورت دورهای مورد بازنگری قرار میگیرد و آخرین بازنگری آن مربوط به سال ۲۰۱۳ می باشدو در واقع قالبی است که در آن تمام قسمتهای مختلف سازمان رابا ۹ معیارتحت پوشش قرارمی دهدکه ۵ معیار مربوط به توانمند سازها و ۴ معیار مربوط به نتایج میباشد. تعالی سازمانی، تضمین مسیررشد شرکت است و دراین چارچوب می توان فضاهای بهبود را تشخیص داد. به عنوان مثال پروژههای بهبود نرم افزار جامع ویکپارچه مالی یا پیادهسازی معماری سازمانی یا پروژه مشتریان VIPایران کیش از جمله پروژههایی هستند که در راستای فضاهای بهبود شناسایی شده،تعریف و اجرایی شدهاند.