در نشست "چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت" مطرح شد:
جلیلوند: این فیلم یک نقد اجتماعی و رئالیسم اجتماعی بود
وحید جلیلوند: این فیلم یک نقد اجتماعی و رئالیسم اجتماعی بود که سعی کردیم خوب از آب دربیاید، سختی فیلم نیز در این بود که هم نقد اجتماع و هم ستایش آدمی را باهم داشت.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۰۳
 
جلیلوند: این فیلم یک نقد اجتماعی و رئالیسم اجتماعی بود
 
وحید جلیلوند: این فیلم یک نقد اجتماعی و رئالیسم اجتماعی بود که سعی کردیم خوب از آب دربیاید، سختی فیلم نیز در این بود که هم نقد اجتماع و هم ستایش آدمی را باهم داشت.

به گزارش خبرنگار تحریرنو، ‌نشست فیلم "چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت" با حضور عوامل فیلم و اصحاب رسانه در کاخ جشنواره برگزار شد. وحید جلیلوند کارگردان، نویسنده و بازیگر فیلم، محمدحسین لطیفی و علی جلیلوند تهیه‌کنندگان، علی زرنگار و حسین مهکام نویسندگان فیلم‌نامه، نیکی کریمی، برزو ارجمند، شاهرخ فروتنیان، سحر احمدپور، میلاد یزدانی در این نشست حضور داشتند.

در ابتدای نشست که اجرای آن بر‌عهده‌ی حسین سلطان‌محمدی بود، کارگردان فیلم با اشاره به این‌که این فیلم محصول تمامی تیم است که همگی نقش مولف را بر‌عهده داشتند،‌ گفت: این فیلم یک نقد اجتماعی و رئالیسم اجتماعی بود که سعی کردیم خوب از آب دربیاد. سختی فیلم در این بود که هم نقد اجتماع و هم ستایش آدمی را باهم داشت. شخصیت جلال با این‌که اشتباه می‌کرد و پیامبرگونه زندگی نمی‌کند ولی درجایی انسان را ستودنی می‌کند.

وی افزود: فیلم تلاش کرد بازنمایی واقعیت کند و درعین‌حال سینمایی باشد و صرفا مستند نباشد. تلاش کرد سینما باشد و درعین‌حال بازنمایی واقعیت کند.

جلیلوند در خصوص این‌که جلال شخصیت خودش است یا خیر،‌ عنوان کرد: این‌که می‌گویند اثر هر هنرمندی شبیه خودش است من می‌خواهم از روح انوشیروان ارجمند در این خصوص کمک بگیرم که معتقد بود آدم نقشی را بازی می‌کند که نیست. من سال‌هاست تلاش می‌کنم مثل جلال باشم و مثل جلال زندگی کنم و قدرت او را داشته باشم ولی نتوانستم.

وی ادامه داد: حجم موانع سر راه کاراکتر اپیزودها خیلی زیاد بود و این میزان تاثیرگذاری را کم می‌کرد. در فیلم ما با همه‌ی آدم‌های شبیه لیلا هم‌دردی می‌کنیم ولی با ستاره از زاویه‌ی دیگری می‌نگریم و پیش‌داوری می‌کنیم و نسبت به او دید قضاوت‌کننده داریم، از این‌رو برای متعادل‌کردن لیلا و ستاره در طراحی فیلم‌نامه تمام تلاش ما این بود به‌قدری ذره‌ای عمل کنیم که یک تراژدی شکل بگیرد. در مورد ستاره دردمندی‌هایش را بیش‌تر کردیم تا تاثیرگذاری را بالا ببریم. ما عامدانه بسیاری از کاراکترها را نشان دادیم که از ستاره دردمندتر بودند.

نیکی کریمی با یاد کردن از انوشیروان ارجمند بیان کرد: یادی از انوشیروان ارجمند می‌کنم که البته سعادت هم‌کاری با ایشان را نداشتم.

بازیگر نقش لیلا اظهار کرد: فیلم‌نامه‌ی خوب، کم‌یاب است و "چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت" فیلم‌نامه‌ی خوبی داشت. با مطالعه‌ی این فیلم‌نامه دریافتم که اتفاق‌های خوبی پس از تولید این اثر سینمایی رخ می‌دهد.

وی از علاقه‌مندی خود به کار با کارگردان‌های کار اولی اشاره کرد و گفت: همان‌طور که سال قبل گفته بودم، دوست دارم با کارگردان‌هایی که کار اول‌شان است، هم‌کاری کنم. فیلم‌نامه بخشی از کار است و علاوه بر این، شور و شوق و انرژی کارگردان از اهمیت بسزایی برخوردار است.

در ادامه علی زرنگار از نویسندگان فیلم‌نامه اظهار کرد: برای من تجربه‌ی فوق‌العاده‌ای بود و کم اتفاق می‌افتد که گروهی دور یک‌دیگر جمع شوند و با خواست‌گاه مشترکی به‌دنبال اهداف و نگاه‌های مشترکی باشند.

محمدحسین لطیفی، تهیه‌کننده‌ی فیلم هم با اشاره به این‌که بار اصلی فیلم بر دوش کارگردان بوده، گفت: من از کار کردن با این گروه پرانرژی لذت بردم و علاقه‌مندی گروه برایم موردتوجه بود.

وی با افزود: کسانی که بعد از سال‌ها فعالیت در سینما نشان دادند توانایی برقراری ارتباط خوب با مردم دارد باید فعالیت‌های تازه‌ای را شروع کنند. قبول کنیم آرام‌آرام از صحنه دور می‌شویم تا جوانان وارد صحنه شوند و پرچم سینمای ایران را بالا نگه‌دارند.

مرتضی پور‌صمدی، فیلم‌بردار این کار اشاره کرد: دیروز در فضایی عاشقانه و رمانتیک از "ارغوان" می‌گفتیم و امروز در فضایی کاملا اجتماعی قرار گرفته‌ایم. امروز زمانی‌که فیلم را تماشا کردم بیش از انتظار من تکان‌دهنده و جذاب بود و خوش‌حالم در آن سهم داشتم.

در بخش دیگری از این نشست برزو ارجمند بازیگر فیلم خاطرنشان کرد: من اصولا در سینما آدم بدشانسی هستم و این خوش‌اقبالی که امروز در کنار این تیم قرارگرفته‌ام باز دچار یک بدشانسی شد و آن‌هم این‌که خیلی آرزو داشتم امروز در کنار پدرم این فیلم را می‌دیدم که نشد. ۲۰ سال منتظر این نقش بودم و ۲۰ سال صبر کردم تا این نقش را به‌من دادند.
کد مطلب: 2453