سوم تا ششم بهمن در تهران اتفاق می‌افتد؛
فروش بلیت‌ تخفیف‌دار و چکاپ درمانی در نمایشگاه گردشگری
معاون گردشگری کشور از برگزاری یازدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته از سوم تا ششم بهمن‌ماه خبر داد و گفت: این نمایشگاه فرصتی برای برنامه‌ریزی سفرهای نوروزی و خرید بلیت‌های تخفیف‌خورده قطار و هواپیما است.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۲
 
فروش بلیت‌ تخفیف‌دار و چکاپ درمانی در نمایشگاه گردشگری
 
معاون گردشگری کشور از برگزاری یازدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته از سوم تا ششم بهمن‌ماه خبر داد و گفت: این نمایشگاه فرصتی برای برنامه‌ریزی سفرهای نوروزی و خرید بلیت‌های تخفیف‌خورده قطار و هواپیما است.

به گزارش تحریرنو ؛ محمد محب‌خدایی در نشست خبری که در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد، توضیح داد: نمایشگاه امسال با تغییرات اجرایی و با هدف معرفی محصولات متنوع گردشگری کشور و برنامه‌ریزی سفرهای نوروزی و یک ساله برگزار خواهد شد.

به گفته او، نمایشگاه امسال در مساحتی به وسعت ۴۱ هزار مترمربع از نمایشگاه بین‌المللی تهران با حضور نزدیک به ۵۰۰ شرکت داخلی و خارجی و همچنین چادرهای عشایری برگزار می‌شود.

محب‌خدایی با اشاره به محدودیت فضا در نمایشگاه امسال با توجه به افزایش تقاضا، اظهار کرد: نزدیک به چهار، پنج هزار مترمربع تقاضای مازاد داشته‌ایم که نتوانسته‌ایم امسال به آن پاسخ دهیم، بنابراین از همین امروز برنامه‌ریزی می‌کنیم تا کل سالن‌های نمایشگاه بین‌المللی تهران را برای نمایشگاه گردشگری سال آینده در اختیار بگیریم.

چه کشورهایی برای تبلیغ گردشگری به ایران می‌آیند

وی ادامه داد: محوریت اصلی نمایشگاه امسال محصولات گردشگری است، بنابراین به تخصص‌ها اهمیت بیشتری داده شده است. برای همین امسال شاهد حضور پررنگ‌تر محصولات گردشگری سلامت، طبیعت، غذا و نوشیدنی‌های سنتی، گردشگری ورزشی، الکترونیکی، روستایی و عشایری و کودک و خانواده خواهیم بود که علاوه بر آن‌ها ۷۰ شرکت خارجی از ۲۱ کشور ایتالیا، آلمان، سوئیس، انگلیس، چین، برزیل، اسپانیا، روسیه، ترکیه، ویتنام، کامبوج، کره جنوبی، بلاروس، تایلند، مالزی، نپال، صربستان، ارمنستان، قبرس، اندونزی و امارات حضور دارند و ۴۳۰ شرکت داخلی و استان نیز در کنار یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

به گفته او، مسؤولیت هر محور از محصولات در نمایشگاه امسال به متخصص آن سپرده شده که در صورت کاستی در عمل، باید نسبت به آن پاسخگو باشد. سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امسال نقش خود را در این نمایشگاه کمتر کرده و تنها به ترسیم سیاست‌گذاری و استراتژی پرداخته است.

وی همچنین گفت: با شرکت راه‌آهن و برخی ایرلاین‌ها هماهنگی‌هایی شده تا بلیت‌های نوروزی را با تخفیف‌های ویژه در دستور فروش قرار دهند.

معاون گردشگری ادامه داد: برای بازدید از این نمایشگاه نیز با سازمان بهزیستی برای حضور مهدکودک‌ها و وزارت آموزش و پرورش برای اجرای تورهای دانش‌آموزی مذاکراتی صورت گرفته است.

محب‌خدایی درباره آسیب‌شناسی از نمایشگاه‌های سال گذشته نیز گفت: امسال با دانشگاه علامه طباطبایی برای ارزیابی نمایشگاه قرارداد بسته‌ایم. ضمن اینکه علاوه بر تغییرات در نظر گرفته شده شاهد فضای رقابتی بیشتری خواهیم بود چرا که استان‌ها صرفا با ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حضور ندارند و مشارکت شهرداری‌ها، استانداری‌ها و اتاق بازرگانی را نیز جلب کرده‌اند.

وی درباره تمرکز ۱۱ ساله این نمایشگاه به فروش تورهای خارجی برخلاف سیاست‌های اعلامی این سازمان برای رونق و تمرکز بیشتر سفرهای داخلی و ابزارهای کنترلی برای آن، توضیح داد: فضای نمایشگاه این طور نیست که شرکت‌های خارجی برای ما تبلیغ کنند. آن‌ها به ایران می‌آیند تا در یک فضای رقابتی محصولات خود را عرضه کنند، مثل نمایشگاه گردشگری آلمان. برای رونق سفرهای داخلی نیز تورهای تخفیف‌خورده‌ای در این نمایشگاه عرضه خواهد شد.

وی ادامه داد: توراپراتورهای مجازی نیز که محوریت آن اشتغال‌زایی برای فارغ‌التحصیلان و دانشجویان است همزمان با این نمایشگاه حضور پررنگ‌تری برای بازاریابی و تبلیغات خواهند داشت. آن‌ها قرار است به توراپراتورهای ایرانی کمک کنند تا با تبلیغ تأسیسات گردشگری جذب بیشتری به کشور صورت گیرد.

وی با اشاره به اقدام برخی از آژانس‌ها برای فروش صرف تورهای خارجی در این نمایشگاه، گفت: هدف این نمایشگاه نمایش دادن شور و نشاط سفر است و صرفا محیطی برای توزیع بروشور نخواهد بود.

فرهاد امینیان مدیرعامل شرکت بازرگانی و نمایشگاهی تهران که در ۱۱ دور مسؤولیت اجرای این نمایشگاه را به عهده داشت، نیز در توضیحاتی گفت: یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی از طریق ویدئوهای شهری با همکاری شبکه حمل و نقل عمومی شهر تبلیغ خواهد شد و از دو، سه روز آینده اطلاع‌رسانی تخصصی نیز آغاز می‌شود. همچنین تلاش شده هیأت‌های خارجی برای بازدید از این نمایشگاه و مذاکره با طرف‌های ایرانی حضور داشته باشند که البته هنوز این تلاش‌ها برای به جواب رسیدن ادامه دارد.

چکاپ و مشاوره درمانی در نمایشگاه گردشگری

جهانگیری رییس انجمن گردشگری سلامت نیز در توضیحات کوتاهی درباره محصولات قابل عرضه در بخش گردشگری سلامت این نمایشگاه، اظهار کرد: هزار متر فضا از نمایشگاه امسال به محصولات گردشگری سلامت اختصاص داده شده که بخشی از آن قرار است چکاپ و مشاوره پزشکی داشته باشند ضمن آنکه هدف اصلی معرفی ظرفیت پزشکی و مهارت‌های ایران در زمینه جراحی زیبایی، قلب و عروق، چشم پزشکی، دندان‌پزشکی و طب سنتی بیشتر به مردم داخل کشور است.

یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری ایران از سوم تا ششم بهمن‌ماه در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد که ساعت بازدید رسمی آن از ۹ صبح تا ۱۸ خواهد بود که از ساعت ۱۸ تا ۲۱ نیز نمایشگاه با اجرای برنامه‌های هنری و آیینی استان‌ها ادامه خواهد داشت.

در این نمایشگاه سالنی به گردشگری غذا و همچنین فضایی به گردشگری طبیعت، گیاهان و گل‌های ایران اختصاص داده خواهد شد.

همانند سال‌های گذشته نیز بوم‌گردی‌ها و گردشگری روستایی و عشایری فضای اختصاصی خود را خواهند داشت.

استان‌ها نیز که به خاطر اجرای رقص‌ها و موسیقی آیینی پرطرفدارترین بخش این نمایشگاه است در سالن ۳۸ نمایشگاه بین‌المللی حضور خواهند داشت.

به گفته معاون گردشگری بخشی از این نمایشگاه نیز به محصولات صنایع دستی و سوغات، پکیج مقاصد کمتر شناخته شده و تجهیزات هتلی اختصاص خواهد داشت.

محب خدایی همچنین گفت: قرار است در این نمایشگاه شاهد اولین‌ها و رونمایی‌هایی باشیم که همزمان با برگزاری از آن‌ها پرده‌برداری خواهیم کرد.
کد مطلب: 14435