مدیرعامل سازمان پایانه‌ها خبر داد؛
خانه‌تکانی برای استقبال از مسافران نوروزی و رکورد ۳۵میلیون مسافر در ۱۱ماه گذشته
مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک سوارهای شهرداری تهران از مسافران نوروزی خواست برای خرید بلیت، از سایت‌های معتبر فروش اینترنتی یا گیشه‌های فروش بلیت مستقر در پایانه و سطح شهر اقدام کنند و هرگز به افراد متفرقه اعتماد نکنند.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۴
 
خانه‌تکانی برای استقبال از مسافران نوروزی و رکورد ۳۵میلیون مسافر در ۱۱ماه گذشته
 
مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک سوارهای شهرداری تهران از مسافران نوروزی خواست برای خرید بلیت، از سایت‌های معتبر فروش اینترنتی یا گیشه‌های فروش بلیت مستقر در پایانه و سطح شهر اقدام کنند و هرگز به افراد متفرقه اعتماد نکنند.

به گزارش تحریرنو از روابط عمومی سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای شهرداری تهران، "سید حسین حسینی‌نژاد" با بیان اینکه پایانه‌های مسافری چهارگانه تهران از اوایل اسفندماه با اجرای برنامه‌های گوناگون و آمادگی بیش از پیش، اجرای طرح استقبال از بهار را آغازکرده‌اند، افزود:پیش‌بینی می‌شود از پایان هفته تا ۱۵فروردین، حدود ۳میلیون سفر در ایام نوروز انجام شود که ما برای افزایش ضریب امنیت و ایمنی مسافران، همچنین رفع نواقص و مشکلات اجرایی طرح در سال‌های گذشته برنامه‌ریزی کرده و هماهنگی‌های لازم را با سازمان‌ها، ارگان‌ها و دستگاه‌های ذی‌ربط ازجمله اداره کل حمل و نقل، پلیس راهور، نیروی انتظامی،تعزیرات، بهداشت مناطق، اورژانس، شرکت‌ها و تعاونی‌های مسافربری و...انجام داده‌ایم.

وی با اشاره به این‌که در ۱۱ماه گذشته از سال ۹۴، شمار مسافران ورودی و خروجی به پایانه‌های مسافربری غرب، جنوب، شرق و بیهقی تهران به رقم ۳۴میلیون و ۵۴۳هزار و۷۹۰نفر رسید، اظهار کرد:این تعداد مسافر با استفاده از ۲میلیون و ۳۱۶هزار و ۷۲۶دستگاه خودرو مسافربری به نقاط مختلف کشور سفر کردند.

مدیرعامل سازمان پایانه‌ها ادامه داد: رانندگان اتوبوس‌های بین‌شهری در ۱۱همین مدت، بیش از ۸۵هزار و ۹۷۸ بار برای استراحت و رفع خستگی، به خوابگاه رانندگان در پایانه‌های چهارگانه تهران مراجعه کرده و از خدمات رایگان آن استفاده کرده‌اند. همچنین ۵هزار و ۹۵۷ نفر از مادران مسافر نیز با مراجعه به اتاق مادر و کودک، به نوزادان خود رسیدگی کرده و از مشاوره‌های رایگان و هدایای این اتاق بهره‌مند شده‌اند.

مهندس حسینی‌نژاد بااشاره به اینکه انجام تبلیغات محیطی، عملیات بازسازی، نوسازی و گسترش فضای سبز همراه با پاکیزگی مناسب‌تر محیط پایانه ازجمله اقدامات مشترکی است که در پایانه‌های مسافری غرب، شرق، جنوب و بیهقی تهران آغازشده است، تصریح کرد:ترمیم آسفالت و لکه‌گیری مسیر‌ها، افزایش میزان روشنایی فضای باز، رنگ آمیزی جداول و خط کشی گذرگاه‌ها و کاشت گل و گیاه فصلی نیز در همین راستا انجام گرفته است.

وی باتاکید بر خانه تکانی و نظافت ویژه پایانه‌ها و ایجاد فضای شاداب و پاکیزه برای مسافران نوروزی در اسفندماه امسال، از افتتاح سرویس‌های بهداشتی جدید در پایانه غرب خبر داد و افزود:درحال حاضر، نظافت سکوهای سوار و پیاده شدن مسافر، مساجد و نمازخانه‌ها، محوطه پارکینگ‌ها، غرفه‌ها، سالن انتظار و سرویس‌های بهداشتی، تخلیه سپتیک‌ها، لایروبی انهار، شست وشوی نیمکت‌ها،سطل‌های زباله و پل‌های موجود انجام شده است.

مدیرعامل سازمان پایانه‌ها همچنین آذین‌بندی و چینش سفره هفت‌سین متناسب با ایام نوروز، چراغانی و نصب پرچم، پخش پیام‌های ملی مذهبی و انجام فعالیت‌های فرهنگی را ازجمله اقداماتی خواند که نوروز امسال نیز در پایانه‌های تهران انجام شده است.

حسینی‌نژاد یادآور شد:تجهیز مساجد پایانه‌ها، احداث غرفه تبلیغات فرهنگی در پایانه جنوب، اجرای طرح نسیم بهشت، برپایی ایستگاه‌های سلامت و اطلاع‌رسانی، ارائه خدمات رایگان پزشکی و بهداشتی و توزیع هدایا در اتاق مادر و کودک، اجرای مراسم سنتی عمونوروز و حاجی‌فیروز، از دیگر فعالیت‌هایی است که برای ایجاد فضایی شاد و لحظات خاطره‌انگیز برای شهروندان مسافر پیش بینی شده است.

وی همچنین به درنظرگرفتن تمهیدات لازم برای شرایط اضطراری احتمالی در پایانه‌ها اشاره کرد و گفت:ما ضمن برگزاری جلسات با مناطق شهرداری همجوار و مراکز مدیریت بحران، با درنظرگرفتن تجربه سال‌های پیش و لغو شدن حرکت اتوبوس‌های بین شهری بر اثر بارش برف و باران و برودت شدید هوا، امسال برای اسکان اضطراری،گرمایش و خوراک مسافران شامل جیره خشک، پتو و... پیش‌بینی‌های لازم را انجام داده‌ایم.
کد مطلب: 4977