در جلسه بررسی عملکرد سامانه ۱۳۷ منطقه ۲۲ عنوان شد؛
شهروندان تهرانی باید تغییرات در رویکرد شهرداری را به خوبی احساس کنند
جلسه سامانه فوریت های ۱۳۷ منطقه ۲۲ با موضوع بررسی عملکرد، آسیب شناسی و هم اندیشی این سامانه در سال جاری برگزار و در این جلسه کلیه پیام های ارسالی به واحد۱۸۸۸ و ۱۳۷ از سوی شهروندان به تفکیک هر ناحیه مورد نقد و بررسی قرار گرفت و پیشنهادات لازم به منظور رسیدگی بیشتر به درخواست شهروندان در دستور کار قرار گرفت.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۰
جلسه سامانه فوریت های ۱۳۷ منطقه ۲۲ با موضوع بررسی عملکرد، آسیب شناسی و هم اندیشی این سامانه در سال جاری برگزار و در این جلسه کلیه پیام های ارسالی به واحد۱۸۸۸ و ۱۳۷ از سوی شهروندان به تفکیک هر ناحیه مورد نقد و بررسی قرار گرفت و پیشنهادات لازم به منظور رسیدگی بیشتر به درخواست شهروندان در دستور کار قرار گرفت.
به گزارش تحریرنو از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، مجید رباطی قائم مقام منطقه در این جلسه اظهار کرد: با توجه به تغییرات مدیریتی در شهرداری تهران و بنا به فرمایشات دکتر نجفی شهردار محترم تهران، مبنای کار ما در طول مدت خدمت، باید بر اساس صداقت استوار باشد و تا زمانی که مقوله گفتمان و صداقت بین طرفین پابرجا باشد، حمایت های کاری و قانونی نیز پابرجا خواهد شد و در غیر این صورت با تدابیر دکتر نوذرپور شهردار منطقه تصمیم گیری های لازم اجرا خواهد شد.
وی افزود: با توجه به سبقه کم منطقه ۲۲، هیچ منطقه ای را به لحاظ ویژگی های بافتی و نگهداشتی این منطقه، نمی توان پیدا کرد. خوشبختانه مشکلات اجتماعی و فرهنگی منطقه، بخصوص در بحث آسیب های اجتماعی و سایر موضوعات خدمات شهری و ترافیکی از سایر مناطق کمتر است. این فرصت بدست آمده را برای خدمت به مردم قدر بدانیم و از آن به عنوان یکی از سرمایه های نظام جمهوری اسلامی ایران یاد کنیم. مانند یک سرباز به آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وفادار بوده و این اولین عمل را وظیفه ذاتی و ماهیتی خود به عنوان کارمند شهرداری تهران بدانیم و تلاش کنیم کلیه تدابیر دکتر نجفی شهردار محترم تهران و دکتر نوذرپور شهردار منطقه به خوبی در کلیه کارها دنبال شود.
قائم مقام شهرداری منطقه ۲۲ در ادامه بیان کرد: به عقیده بنده، شهرداری را می توان در دو عنصر تلاش و پیگیری و نظارت تعریف کرد. با توجه به نیروی انسانی که به تفکیک در هر ناحیه وجود دارد؛ بحث نگهداشت شهر در منطقه، چندان رضایت بخش نیست و باید در این زمینه، تمامی اقدامات برای افزایش و ارتقاء خدمات نگهداشت به شهروندان انجام شود. گشت زنی های مداوم و مستمر در سطح نواحی از سوی مدیران ستادی منطقه با عوامل اجرایی یکی از نقاط قوت برای احصاء مشکلات در محلات خواهد بود. در این راستا باید در تمامی حوزه های عمرانی، خدمات شهری و اجتماعی و فرهنگی، کارگروههای مشترک نگهداشت تشکیل و با نظارت معاونین حوزه های مربوطه و با سیاست گذاری های انجام شده، انجام وظیفه نمایند.
به گفته وی، اینکه می گویند؛ شهر گران اداره می شود، مطلب درستی است. پس قدر بدانیم و به جای پرداختن به موضوعات حاشیه ای که خدمتی برای کسی انجام نمی شود، وظایف محوله را به خوبی انجام دهیم. پاکسازی معابر، سر و سامان دادن به حصارهای کارگاهی، ارتقاء سیمای بصیری معابر، پاکسازی زمین های بایر منطقه و موضوعات خدمات شهری باید به شدت مدنظر قرار گیرند. طرح ضربتی جمع آوری سگ های ولگرد باید در حوزه خدمات شهری در دستور کار قرار گیرد که این موضوع باعث کاهش پیام های شهروندان و ارتقاء فعالیت های واحد ۱۳۷ در سطح منطقه شود. اگر کاری در غالب نگهداشت انجام شود؛ بایستی کلیه حوزه های عمرانی، خدمات شهری و ترافیک پای کار بیایند.
رباطی با بیان اینکه ملاک کار ما در منطقه۲۲، ضوابط و مقررات ابلاغی شهردار تهران است، خاطرنشان کرد: جلب مشارکت های عملی شهروندان و کارکنان ایده ای است که از سوی دکتر نجفی شهردار تهران مطرح شده، لذا تلاش خواهد شد تا با همکاری معاونت منابع انسانی منطقه، اطلاع رسانی های محیطی در این زمینه بخصوص در اماکن گردشگری منطقه به منظور رصد موضوعات و افزایش مشارکت شهروندان در اداره شهر انجام شود.
وی در پایان اظهار کرد:ارتقاء خدمات شهری و نگهداشت فضای سبز در غالب نشست های هم اندیشی با شدت بیشتری دنبال شود. اعتقادم بر این است که کار شهرداری کار میدانی است و با توجه به تفاوت های ساختاری هر یک از مناطق ۲۲ شهر تهران با یکدیگر، اداره هر منطقه بنا به شرایط خاص هر منطقه متفاوت خواهد بود. آنچه که واضح به نظر می رسد اینکه با روی کارآمدن مدیریت جدید شهرداری تهران، رویکردها نیز در مجموعه شهرداری تهران تغییر کرده لذا با اجرای بیشتر و بهتر وظایف محوله شهروندان باید این تغییر رویکرد که همان سلامت نفس و سلامت کار است، را به خوبی احساس کنند. ان شالله همکاران این موارد را لحاظ نموده و پیام های۱۳۷ به صورت روزانه احصا و به همکاران ابلاغ شود تا روند رشد و اجرای پیام ها در منطقه محسوس باشد.
در این جلسه صفری، مدیر اداره بازرسی منطقه، نیز بر افزایش تعاملات، رسیدگی به پیام های شهروندان و حل مشکلات مطرح شده از سوی آنها در نواحی چهارگانه منطقه تاکید کرد.