بهرام زند: تلویزیون با خرید سریال چینی و کرهای پولش را دور میریزد
بهرام زند دربارهی سریالهای چینی و کرهای که توسط تلویزیون ایران خریداری میشود، بیان کرد که با خرید این سریالها گویی پول خود را دور میریزیم.
تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۱۷
بهرام زند دربارهی سریالهای چینی و کرهای که توسط تلویزیون ایران خریداری میشود، بیان کرد که با خرید این سریالها گویی پول خود را دور میریزیم.
تحریرنو: بهرام زند دوبلور و مدیر دوبلاژ فیلم و سریال دربارهی اینکه اینروزها به چه کاری مشغول است، گفت: من خیلی گزیده کار میکنم و بههمین دلیل کمکارتر هستم با اینحال وقتی فیلمی خریداری نمیشود کاری هم نمیتوان انجام داد.
وی با اشاره به خریداری سریالهای کرهای توسط صداوسیما اظهار کرد: وقتی تلویزیون فیلم و سریال خوب ندارد مردم تلویزیون را خاموش و یا شبکهها و رسانههای دیگر را دنبال میکنند. تلویزیون با خرید سریالهای کرهای و چینی بهنوعی پول خود را دور میریزد و البته این مساله به بخش مدیریت بازمیگردد.
این دوبلور پیشکسوت دربارهی اینکه واحد دوبلاژ سیما چهقدر برای خریداری سریالهای خارجی خوب مذاکره میکند، عنوان کرد: واحد دوبلاژ سیما در این زمینه تصمیمگیرنده نیست. ادارهکل تامین برنامههای خارجی و رسانهی بینالملل سیما این وظیفه را برعهده دارد و برای این مساله باید با بخش ریاست سازمان همآهنگ شود.
دوبلور سریال "ناوارو" در واکنش به اینکه سریالهای کرهای و چینی چهقدر مخاطب دارند، توضیح داد: این سریالها طرفدار ندارند و تنها ممکن است از میان هر ۵۰ فیلم یا سریال یکی از آنها اثرگذار باشد و صرف کردن هزینه برای باقی آنها بیشتر اتلاف سرمایه است.
وی همچنین با اشاره به صحبتهایی که با ضرغامی داشته است، عنوان کرد: من زمانی صحبتی با عزتاله ضرغامی، رییس اسبق رسانهی ملی داشتم و گفتم شما که میخواهید مقابل تهاجم فرهنگی بایستید باید مخاطب را به تلویزیون جذب کنید. مخاطب هر شبکهای را که انتخاب میکند با گفتوگو و سخنرانی و برنامههای غیرجذاب روبهرو میشود و در چنین شرایطی جذب شبکههای ماهوارهای میشود. من آنزمان پیشنهاد دادم که تلویزیون سریالهای خوب خریداری کند و اتفاقا ضرغامی هم استقبال کرد اما او هم نتوانست کاری از پیش ببرد.
سرپرستگویندگان سریال "امام علی" در پایان گفت: ما ابتدا باید مخاطب را جذب کنیم و بعد اگر اعتقاد داریم صداوسیما یک دانشگاه سراسری و ملی است بعد او را پای گفتههای خود بنشانیم. اگر از همان ابتدا از مخاطب بخواهیم بهدرس گوش دهد، نمیآید و باید برایش جذابیتهایی ایجاد شود.