پروفسور باقر ساروخانی اعلام کرد:
روابط عمومی، کلید طلایی ارتباطات است
پروفسور باقر ساروخانی، پدر جامعهشناسی ارتباطات ایران گفت: روابطعمومی، کلید طلایی است، چراکه یکی از ظرفیتهای روابطعمومی، تولید قدرت ارتباطی که پیامد توجه به افکار عمومی است.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۳۵
پروفسور باقر ساروخانی، پدر جامعهشناسی ارتباطات ایران گفت: روابطعمومی، کلید طلایی است، چراکه یکی از ظرفیتهای روابطعمومی، تولید قدرت ارتباطی که پیامد توجه به افکار عمومی است.
به گزارش خبرنگارتحریرنو، پروفسور باقر ساروخانی، پدر جامعهشناسی ارتباطات ایران روز یکشنبه در یازهمین سمپوزیوم بینالمللی روابطعمومیها که در پژوهشگاه نیرو با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد، افزود: مفهوم کمپین در سنت روابطعمومی همیشه بوده، ولی این کلمه برای برخی نامفهوم و ناآشنا است، لذا باید از طریق برگزاری اینگونه همایشها ابعاد مختلف و ویژگیها بههمراه مشخصات کمپینها برای همگان تبیین شود.
بهگفتهی وی، کمپینها همچنین تلاش عاشقانه با پشتکار فراوان برای رسیدن به هدف و افقهای دور است.
این پیشکسوت علم ارتباطات و روابطعمومی چهگونه گفتن را هنر ارتباطی روابطعمومیها عنوان کرد و گفت: دستاندرکاران روابطعمومی با مغز، دل، قلب و ذهن انسانها سر و کار دارند، لذا باید با شیوههای صحیح بر این اعضا تسلط پیدا کرده و بتوانند پیام خود را به آنها القا کنند.
وی با اشاره به این که روابطعمومی، کلید طلایی است، یکی از ظرفیتهای روابطعمومی را، تولید قدرت ارتباطی که پیامد توجه به افکار عمومی است ارزیابی کرد و گفت: ما در عرصهی بینالمللی از این توان استفاده کرده و به حقوق حقهی خود رسیدیم که بهعنوان مثال میتوان به موضوع استفاده صلحآمیز از انرژی هستهای اشاره کرد.
ساروخانی در ادامهی هدایت از راه دور را یکی دیگر از ظرفیتهای روابطعمومیها عنوان کرد و گفت: از این طریق نیز میتوان با احاطه بر اذهان، امور را هدایت و بهسمت و سوی درست برد.
وی تاکید کرد: در کمپینها باید صبر و حوصله را پیشه و با پایداری برای نیل به اهداف از پیش تعیین شده تلاش کرد.
این پیشکسوت حرفهی علوم ارتباطات و روابطعمومی تصریح کرد: توفیق کمپینها در ظرفیتی است که بتواند آنرا در بالقوه کردن آن مثمر ثمر واقع کند.