نخعی پور مطرح کرد؛
پیشنهاد احداث پارک سوار غرب تهران در منطقه ۲۲
معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۲۲، از آغاز فرآیند مطالعاتی برای احداث پارک سوار غرب تهران در این منطقه خبر داد و گفت: با احداث پارک سوار غرب تهران کوتاه شدن سفرهای اقماری و کاهش ترافیک در ورودی های غربی شهر تهران از استان های غربی کشور و سهولت دسترسی به مناطق مرکزی تهران اتفاق خواهد افتاد.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۶
معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۲۲، از آغاز فرآیند مطالعاتی برای احداث پارک سوار غرب تهران در این منطقه خبر داد و گفت: با احداث پارک سوار غرب تهران کوتاه شدن سفرهای اقماری و کاهش ترافیک در ورودی های غربی شهر تهران از استان های غربی کشور و سهولت دسترسی به مناطق مرکزی تهران اتفاق خواهد افتاد.
به گزارش تحریرنو از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، مریم نخعی پور با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه توسعه ناوگان حمل و نقلی منطقه، اظهار کرد: به دلیل پراکندگی جمعیتی و وسعت منطقه، در حوزه های اتوبوسرانی، تاکسیرانی و بخصوص حمل و نقل ریلی جهت تامین رفاه شهروندان ساکن منطقه، کمبودهای جدی احساس می شود. با توجه به تراکم ساخت و سازهای جدید در این منطقه، بحث تاثیر بارگذاری ها بر شبکه معابر و نحوه دسترسی به کاربری ها بحثی مهم و ضروری به نظر می رسد که در صورت عدم برنامه ریزی صحیح در این حوزه، شاهد بروز معضلات بسیار زیادی در آینده خواهیم بود.
نخعی پور یادآور شد: در حوزه حمل و نقل ریلی منطقه ۲۲ تهران، تنها از وجود چهار ایستگاه مترو ورزشگاه آزادی، چیتگر، ایران خودرو و وردآورد در حاشیه منطقه بهره می برد که طول این مسیر ریلی در حدود ۵/۱۷ کیلومتر است و متاسفانه هیچگونه خط ریلی در داخل به منظور دسترسی شهروندان به سایر نقاط شهر وجود ندارد.
وی با اشاره به اقدامات ترافیکی در حال اجرا در منطقه ۲۲ اظهار کرد: مطالعات فاز اول توسعه و انشعاب خط شش مترو تهران که در بالادست خط پنج تهران- کرج قرار دارد، انجام شده است. اجرای این پروژه می تواند بخش های مرکزی و شمالی در منطقه۲۲ را پوشش دهد.در قسمت های شمالی و جنوبی منطقه نیز پوشش ناوگان به صورت LRT و BRT مد نظر قرار گرفته است.
به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۲۲،در حوزه توسعه و تقویت حمل و نقلی منطقه، تاکسی هایی به صورت گردشی در محدوده پایین و بالای بزرگراه شهید خرازی به منظور جابجایی شهروندان تعبیه شده است.
وی در پایان اظهار کرد: استفاده از سیستم های نوین حمل و نقل شامل شاتل و سیستم های تک پایه ریلی، از طریق بکارگیری سرمایه گذاری بخش خصوصی و سرمایه گذاری مالکین مراکز تجاری عمده و مراکز جاذب سفر مانند دریاچه شهدای خلیج فارس، آبشار و بوستان های فرامنطقه ای منطقه در این زمینه می تواند ضعف هایی که در حوزه حمل و نقل منطقه وجود دارد، را تا حدودی جبران کند.