اگر اهل تئاتر دیدن هستید؛ باید نمایش "آرتیگوشه" را ببینید، چرا که در آن ملاحظاتی نوین هست که تماشایش را لذت بخش میکند. این نمایش هم در نوشتار دارای نوآوری هایی قابل تامل است و هم در حوزهی کارگردانی و بازیگری حرف برای گفتن دارد.
این روزها همین مرام تنها در ظاهر وجود دارد، نه تنها از آیین و سنت گلریزان خبری نیست بلکه لوتی های شهر فقط می گویند خودم و خودم.
سيامك بنايي متولد ۲۵ ارديبهشت ۱۳۳۶است.نوازنده خوش صحبت و دست به قلمي است.بعد از مرگ استاد پايور، چنان كم كار شده است كه مي توان گفت تقريبا جز در فرهنگسراي ارسباران،در جاي ديگر روي صحنه نرفته است."رنگ های هفت دستگاه"، "آلبوم راز باغ" اثری گوشنواز از سامان احتشامی و سیامک بنائی و همنوازی ...
زن را نمی شناسم.اما یک چیز راخوب میدانم: چوبه ی دار،گیوتین،صندلی الکتریکی،و بمب اتم را ، زن اختراع نکرده است.
دربارهی رفتار فرزاد حسنی در برنامه اکسیر
هر چه تولید میشود ٬ هرچه خلق میشود ٬ هرچه کشف میشود و در کل هر آنچه بوجود می آید قطعا از پی نیازیست٬ چه مشروع و چه نامشروع زائیده شدن فردی همچون فرزاد حسنی و امثال او بخشی از نیاز نامشروع این ملت و مسئولین است مسخره کردن بخشی از فرهنگ مردم ماست که در نوگرایی امروز پر رنگ شده وگر نه وقتی شخصی با ماشین ...
روز جهانی کارگر یاد روز شورش کارگران آمریکائی در اول ماه مه ۱۸۸۶در شیکاگو است.
"ایستاده در غبار"، حاج احمد بیشعار
اثر محمد حسین مهدویان در قاب تصویر، مخاطب را به دل زندگی حاج احمد می برد.
رشیدی، روایتگر نغمههای جاودان
امینالله رشیدی علاوه بر موسیقی به عنوان نویسنده و مقاله نویس نیز به فعالیت هنری خود در جراید رسمی ادامه میدهد.
درآمد زایی، بله،بازی با آبروی ایرانی، نه!
درآمد زایی،بله،بازی با آبروی ایرانی،نه! واقعا دلیل اینهمه بگیر و ببند و تحمیل انرژی برای بارگذاری اینهمه بار اجرایی بر دوش یک گردان،جشنواره گردان جوان برای سایت جشنواره جهانی چه بود؟! نه دوستان عزیز ما کم تجربه اجرایی دارند و نه کسی بین آنها،با شرایط و حال روز تماشاگران ایرانی بیگانه اند.همگی خدای ...
قشنگ،عین هم! قشنگ و فرنگ،فیلمی با بازی رضا کیانیان،که به صورت کاملا اتفاقی،توسط سخنان خود او که در جشنواره جهانی سمت اجرایی داره،اکران شد و جالب اینکه،اوج رویای کاراکتر او در این فیلم،اعطای مجوز کتابی به نام "بوسه و آزادی در سینما" از سوی ارشاد است.دقت کنید،"بوسه و آزادی در سینما"...
کارکرد ملی مضامین ایرانی و دینی شعر فرخی یزدی
تا عمر بود،درستی آیین من استبدخوه کژی،مسلک دیرین من استآزادی و خیر خواهی نوع بشرمقصود و مرام و مسلک و دین من استدر تاریخ اجتماعی ما،مسبوق به سابقه است که در کشاکش تغییرات نظام سیاسی و فرهنگی،برخی از چهره های هنری،به خاطر وام خواهی و تضارب آرا،مورد هجمه ها و تهمت هایی خلاف واقع قرار گیرند.به عنوان مثال،...
بررسی و تأثیر مشارکت مردم در عملکرد زیست محیطی شهرداری
بررسی و تأثیر مشارکت مردم در عملکرد زیست محیطی شهرداری از طریق سامانه ۱۳۷و ۱۸۸۸ (مطالعه موردی منطقه ۱۰ شهر تهران)توحید سعدی کیا، دکتر سعید کریمی، دکتر حمیدرضا جعفری۱. دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مدیریت محیط زیست دانشگاه تهران۲. استادیار دانشگاه تهران۳. استاد دانشگاه تهرانچکیده شهرداري به عنوان ...
اگر فیلم را به مثابه ی یک خانه ی کلنگی در نظر بگیرید که چندان زاویه پنهانی برای مخاطب ندارد آنوقت نحوه ی ورود ببینده به آن و نوع نمایش داخل آن برای ببینده اهمیت پیدا میکند.
بزرگترین ویژگی مثبت فیلم، شخصیتپردازی خاکستری و جسورانه از تمام شخصیتهای قصه است.
خشم و هیاهو ابتدا با محوریت شخصیت خسرو میآغازد و مخاطب با زندگی دوگانهی خوانندهی محبوب آشنا میشود.
سایکودرام یا درامهای روانشناسانه، از مهمترین ژانرهای سینمایی در دنیا هستند. با توجه به شرایط اجتماعی و وضعیتی که در دو دههی اخیر و با رواج مدرنیسم بر دنیا حاکم شده و با فراگیرشدن شدید و هولناک بیماریهای روانی و نیز با توجه به حجم بالای آسیب روانی در بین اقشار مختلف جامعه،...
پل خواب، مضحكه ای به نام برداشت آزاد!
در فيلم پل خواب،جوان قاتل،كه پا در جاي پاي راسكالنيكوف قرار داده است،هرگز انگيزه هاي راسكالنيكوف را ندارد.
جنگ موسیقی اعتراض مردود با آرامش کلاسیک مقبول!
بیتمیزان عقلکامل را جنون نامیدهاند!بیدل دهلوی"برادرم خسرو"،نام نخستین فیلم سینمایی احسان بیگلری در مقام کارگردانی است. احسان بیگلری نگارش فیلمنامه «نقطه کور» را نیز بر عهده داشته است.فیلمنامه "برادرم خسرو" را احسان بیگلری و پریسا هاشم پور مشترکا نوشته ...
"عادت نمیکنیم"، قهوه، سیگار، عرق نعنا
عادت نمی کنیم ، داستان زوج هایی است با دو لایه ظاهری و درونی متغیر . در نگاه اول ، خانواد ه هایی هستند معمولی ، با تلخ و شیرینی های معمول در همه زندگی های مشترک .
مالاریا، داستان خود را بهخوبی و بدون لکنت تعریف میکند. با استفاده از موقعیتهای فرعی که گاهی هم بسیار جذاب میشوند، سردرگمی دختر و پسر را بهخوبی روایت میکند.