دربارهی ملبورن، نهنگ در حوض کمعمق
نقدی بر فیلم "ملبورن" ساختهی نیما جاویدی که اینروزها در سینماهای کشور اکران شده است.
دل به دریا زد و رفت، مرثیهای برای ناصر عبدالهی
هشتسال از درگذشت مرحوم "ناصر عبداللهی" میگذرد اما ذرهای از یاد و خاطره "ناصریا" از ذهن هوادارانش پاک نشده است.
ساکن طبقه وسط، مرزی هنرمندانه میان فانتزی و عرفان
اینکه مهمترین وسوسهی هر بازیگری، رسیدن به درجهای از کارگردانی است، سخن گزافی نیست. ورطهی وسوسهانگیزی که خیلیها را با وجود برخورداری از نامهایی پرطمطراق در عالم بازیگری، به دام تشتت یا سطحینگری و یا شائبهی ورود زودهنگام به این دنیای سخت کشانده است.
"میهمان داریم"، مراسم تکریمی در سینما
نقدی بر فیلم "میهمان داریم" آخرین ساختهی محمدمهدی عسگرپور در ژانر دفاعمقدس.
نقدی بر فیلم "چ" آخرین حرف ابراهیم حاتمیکیا که جایزههای متعددی در چندین جشنواره و در بخشهای مختلف کسب کردهاست.
پروندهای برای مجموعههای "الف ويژه"
رسانهی ملی با هدف نمايش وقايع مربوط به دين اسلام، زندگی امامان معصوم (ع)، دفاع مقدس، تاريخ معاصر ايران و انقلاب اسلامی و... سريالهای فاخری را توليد و پخش كردهاست که به دو مجموعه از آنها میپردازیم.
نگاهی به فیلم محمد رسولاله (بخش دوم)
اگر باور کنیم "تنها صداست که میماند"، صدای جادویی و جاودانهی فیلم "محمد رسولاله" یکی از ماندنیترین صداها برای همهی مسلمانان جهان است.
نگاهی به فیلم محمد رسولاله (بخش اول)
بهمناسبت پخش فیلم "محمد رسولاله" با کیفیت بالا از شبکهی HD، نگاهی به این اثر تاریخی مذهبی میاندازیم.
این فیلم هم مثل دیگر آثار کیمیایی در پیرنگ خود میخواهد ضربآهنگ و تاثیری را در تماشاگر القا کند که در همهی آنها مشترکاتی دیده میشود.
یادداشتی بر نمایش کودک "من و در لجباز"
"باید ببینیم آیا امروز به نقطهای رسیدهایم که بگوییم تئاتر عروسکی برای کودک یا دربارهی کودک وجود دارد یا نه؟ پاسخ منفی است. تنها تئاتر کودک عروسکی وجود دارد، بههمین دلیل این تعریف غلط جاافتاده که تئاتر عروسکی مساوی است با تولید و اجرا برای کودکان. تا وقتی این تعاریف ...
نگاهی به سمبلیسم در نمایشنامهی "پرندهی آبی"
نمایشنامهی "پرندهی آبی"، تجربهای خیالانگیز و پر از رنگ، و دیدار با کلکسیونی از موجودات و کنتراستهای رنگی تیره و روشن است.
امیر زبانآور مدرس دانشگاه و کارشناس ارشد تبلیغات در سینما
نقد فمینیستی نمایشنامهی "آگوست در اُسیج کانتی"
"آگوست در اُسیج کانتی"، نمایشی است که با تصویر کردن جدال زنان ناراضی با مردسالاری و حقبهجانبی همیشگیاش، فمنیسم را تقویت میکند.
نقد روانکاوانه نمایشنامهی "آگوست در اُسیج کانتی"
این نمایشنامه روایت خانوادهای است که بهخاطر گم شدن و سپس مرگ پدر، بهدور هم جمع می شوند، آنها باهم مشکلاتی دارند اما بهخاطر موقعیت پیش آمده، ناچارند مدتی یکدیگر را تحمل کنند.
توازن و تعادل یکی از مهمترین مختصات و عناصر سیاست خارجی موفق است. تنظیم، تعقیب و توسعه روابط خارجی متوازن نیز یکی از شاخصهای توازن و تعادل در سیاست خارجی است، چون تأمین اهداف و منافع ملی، مستلزم برقراری توسعه و تعمیق تعاملات متوازن با همه کشورها و کنشگران بینالمللی در حوزه...