سرگشتگی کارگردان از "اروند" تا "الوند"
فیلم دختر را میتوان فیلمی گرم، هدفمند دانست اگر، فیلمنامه نقاط عطفی داشت و سایهی سرمایهگذار بر سر تدوینگر سنگینی نمیکرد.
مالاريا، برای جوانان يا دربارهی جوانان؟!
بهنظر میرسد فیلمی که عوامل آن ترجیح میدهند در نشست رسانهای، در برابر خبرنگاران و منتقدان قرار نگیرند، از هماکنون در محاق فراموشی است.
دختر، تازهترین فیلم کارگردان خوشنام و باهوش سینمای ایران سیدرضا میرکریمی است.
بارکد، کمدی هجوی برای فتح گیشه
بارکد، فیلمی از مصطفی کیایی است که با همان سبک تدوین عصریخبندان، توانسته است لحظاتی با کمدی کلامی و کمدی موقعیت ایجاد کند.
آبنبات چوبی، گیشه را هدف گرفته است
فیلم آبنبات چوبی فرحبخش، بهدلیل بازی رضا عطاران و داستان اجتماعی و همذاتپندارانهی آن، اگرچه بهدعوت دوستان و آشنایان نخستین تماشاگران خود، مورد استقبال مردم قرار خواهد گرفت، اما بهشدت از تدوین گیجکننده و پریشانگویی رنج میبرد.
هشدار کیومرث پوراحمد علیه آلزایمر تاریخی
از همان ابتدای فیلم کفشهایم کو، در قالب داستانی خانوادگی،نمادها شکل می گیرند.
بارکد، ماجراهای رابین هود و جان کوچولو
"بارکد" مثل سه فیلم قبلی مصطفی کیایی، فیلمی است که با محور قراردادن جذب مخاطب ساخته شده است.
لانتوری، شهرخاکستریِ بی خورشید
لانتوری فیلم بی عیب و نقصی نیست، ریتمش در دقایقی طولانی دچار مشکل می شود و نیازی آشکار به تدوینی دوباره و سختگیرانه دارد .
یک / امسال قرار بود با انتخاب مدیری ویژه برای کاخ جشنواره ، همه چیز به شکلی منسجم تر ، شکیل تر و مناسب تر برگزار شود . قرار بود تعداد کارتهای صادرشده به اندازه مناسب باشد ، برنامه ها تغییر نکند ، فیلمها سروقت پخش شود و رفتارها مناسب باشد . قرار بود مسائل حاشیه ای – از پذیرائی گرفته تا شیوه برخورد ...
حاتمیکیا که از همان فیلمهای دیدهبان و مهاجر تسلط تکنیکی خود بر وظایف کارگردان را اثبات کرده بود، در فیلم بادیگارد به استانداردهایی تازه از سینمای اکشن دست مییابد.
رجوع دیرهنگام دهنمکی به آرم بنز مخملباف!
"رسوایی ۲" فیلمی که دیدن آن،تاب نشستن و تناشای آن،صبوری می خواهد و مذلت!
یادداشتی برای "رویاهای دم صبح"
مستندساز در مستند "رویاهای دم صبح" نگاه انتقادی ندارد و در برابر وقتگذرانیهای بیهوده دخترانی که به اصطلاح در مرکز اصلاح و تربیت برای اصلاح و تربیت گرد آمدهاند، اظهار نظر نمیکند.
پیشنهاد فلسفی کاربردی ایرج کریمی، در "نیمرخها"
فیلم نیمرخها، در جشنوارهی امسال با عدم حضور کارگرانش ایرج کریمی اکران شد.
این فیلم سه شانس کاندیدای جایزه دارد. پانتهآ پناهیها در نقش ننه آقا، ساره موسوی و تصویربرداری، از بختهای سیمرغ هستند.
سکوت لانتوری در برابر آمران اسیدپاشی
لانتوری، فیلمی ازرضا درمیشیان است که آخرین فیلم او با نعمت توقیف، نتوانست اکران عمومی شود. میگویم نعمت، چون این پدیده دو کارکرد دارد، یکی برای معطوفکردن گیشه مردمی و خبری و کارکرد دیگر، استفاده ابزاری برای انحراف افکار عمومی از تحلیلهای اصلی.شاید کارکرد نخست، نیازمند توضیح نباشد اما ...
فیلم زاپاس، خیلی دغدغهی سینمای بستهبندی شده یا روشنفکری یا حتی سینمای بدنه و مردمی را ندارد، همان که یکی دو بلر نوبت پخش تلویزیونی بگیرد و بازگشت سرمایه انجام شود، اوج موفقیت اوست.
فیلم بلند سینمایی نخست مجید توکلی،با نام "متولد ۶۵"، یکی از فیلمهایی است که برای بسیاری از تماشاگران آن، دور از انتظار بهحساب میآمد.
نفس به خوبی فیلم قبلی آبیار نیست. اما در میان فیلمهای سرگردان و بیهودهای که در سینمای ما ساختشان رواج عجیبی دارد، یک فیلم شریف و داستانگوست.
"ایستاده در غبار"، شرحِ سروِ سبز
"ایستاده در غبار"، بعد از مدتها سینمای ایران را صاحب یک اثر جنگی شاخص میکند، فیلمی با معیارهای کیفی بالاتر از استانداردهای سینمای ایران.
"هفت ماهگی"، فیلم سوم هاتف علیمردانی بعد از "مردن بهوقت شهریور" و "کوچهی بینام"، یک فیلم پریشان و سرشا از ضعف است.